Mede bestuurder gezocht voor de opstart van een ISP

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 546 keer
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer

Re: Mede bestuurder gezocht voor de opstart van een ISP

Berichtdoor ubremoved_15739 » 24 Okt 2012, 20:37

Dafke schreef:Mja zoals ik al zei: hij kan al geen bvba oprichten. Hij heeft het geld er niet voor..

Het geld, dat zal inderdaad misschien nog wel lukken met een één euro BVBA. :wink:

Maar ja:
Ter verantwoording van het maatschappelijk kapitaal dat men kiest moet een financieel plan opgesteld worden door een expert. Dit plan moet de middelen die de oprichters hebben voorzien om de levensvatbaarheid van de vennootschap te waarborgen gedurende de eerste twee jaren van haar bestaan verantwoorden.
Ge ziet al van ver dat dien expert zijn zegen gaat geven. :nono:

Edit: Ik zie dat Splitter mij al voor was met de één euro BVBA.

The-BosS
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor The-BosS » 24 Okt 2012, 20:45

yorim01 schreef:hmmm, volgens mij draai ik een asterisk op een hp dl380, + nog een 3tal did's (bij weepee), + nog eens 3 cisco ip phones van de spa series, + mijn sbs2011, met WDS-FTP-Exchange, en nog wat andere dingen... dus meneer met de schone naam: r2504, als ik geen kennis heb van servers dan denk ik dat je tegen de verkeerde bezig bent hoor.
Weet ge wat, ik kap ermee,... kheb al heel m'n namiddag verk**** aan dees forum. dat dees website en servers maar rap chrashen, kzal der dan ne goeien op drinken :beerchug: . good luck met jullie forum, maar mij zie je hier niet meer op.

Tuurlijk een ISP runt alles op een Small Business Server van windows, leer jij maar eerst even wat radius, LDAP, kerberos, OSPF, BGP, MPLS, PseudoWire, ... voor je hoog van de toren blaast met je klik next next done mentaliteit.

Moest het zo simpel zijn om een ISP te beginnen dan hadden we er in belgie wel al een stuk of 1000 gehad, maar in de plaats dat er steeds meer bijkomen gaan er steeds meer weg of worden ze overgenomen door de grote spelers. En wat velen hier vergeten te vermelden is dat je niet enkel darkfibers, mpls, hardware, ... moet hebben maar ook een licentie bij het BIPT, een inschrijving bij RIPE (kost minimaal € 3.000/jaar) voor je IP Space en je ASN. En waarschijnlijk nog tal van andere voorwaarden die opgelegd worden door de overheid.

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 278 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer

Berichtdoor MClaeys » 24 Okt 2012, 21:00

Afbeelding
En dan te zeggen dat ik al bijna een jaar bezig ben met een eenvoudige eigen zaak, puur omdat ik niks wil overhaasten en de risico's wil incalculeren :? Maar ik heb dan ook geen gigantische 5000 euro aan de kant liggen om zomaar te riskeren :)
Eerst alles op een rij zetten en als je iets meer hebt dan "ik wil een zaak starten, dat zal men kantoor willen, dit wil ik doen en ik heb een zakcentje" dan zou je tenminste wat meer au sérieux genomen worden. En de attitude kan ook wel wat anders als je hulp wil, dit is een forum vol hulpvaardige en ervaren mensen en als je alles toch zoveel beter weet had je de vraag niet echt moeten stellen ;).
Xbox Live: MClaeys

NickG
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer

Berichtdoor NickG » 25 Okt 2012, 08:15

Sasuke schreef::bang: LOL ... doet me terug denken aan de hoop sollicitanten die ik al voorbij heb zien komen die denken alles te kunnen omdat ze thuis een windows domein hebben opgezet. Dees is er echt wel over ....

Haha idd, net wat ik bedoelde in één van mijn eerdere posts!

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 278 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer

Berichtdoor MClaeys » 25 Okt 2012, 08:41

Met als verschil dat ik het wel door heb ;)
Xbox Live: MClaeys

rpr
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor rpr » 25 Okt 2012, 09:28

Hou rekening dat je meer dan 5000 euro moet hebben om een bvba te starten.
Vergeet ook niet de notaris kosten.

En ik ben het niet eens met iedereen hier.
Dit kan slagen als je een meerwaarde kunt creëren. Waar ze wel gelijk in hebben is het feit van een businessplan.

Je moet nadenken over wat je meerwaarde zal zijn.
En hoe je je wenst te onderscheiden.
Een mark analyse kan zeker ook geen kwaad.

NickG
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor NickG » 25 Okt 2012, 09:29

MCT FTW! *doet de geheime MCT groet* :lol:

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Bedankt: 390 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Berichtdoor Lord Utopia » 25 Okt 2012, 09:53

Tip: blijf weg van die DSL-business. Prijsvechter zijn is één ding, uw bedrijf als prijsvechter winstgevend maken een ander. Je zit echt wel met krappe winstmarges. Ooit eens gelezen dat een nieuwe DSL-provider 20.000 klanten nodig heeft eer het rendabel is.

Er zijn ook anderen die prijsvechter zijn op die markt: Mobistar, BASE (in te toekomst), Billi. Opboxen tegen én Belgacom, én Telenet, én al die prijs/kwaliteitsvechters. Dat is echt onmogelijk. Die ADSL-markt is verzadigd. De tijd van de honderd-en-één providers op fix internet is voorbij. We hebben ze op Userbase allemaal zien passeren: DX-ADSL, Scromble, Freedomnet, etc

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 127 keer
Uitgedeelde bedankjes: 154 keer

Berichtdoor Dafke » 25 Okt 2012, 09:55

eternum schreef:
Dafke schreef:Mja zoals ik al zei: hij kan al geen bvba oprichten. Hij heeft het geld er niet voor..

Het geld, dat zal inderdaad misschien nog wel lukken met een één euro BVBA. :wink:

Klopt, en mss is dat beter voor hem, want dan lig je ook veel meer vast aan bepaalde regels zoals sociale bijdrage etc..
Maar ik wou eerlijk gezegd het er niet over hebben, want dan geef je hem weer hoop en.. deze jongen moet gewoon er mee stoppen, punt.
Afbeelding

woutervh
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 91 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor woutervh » 25 Okt 2012, 11:49

Zalig toch, die studentikoze, overdonderende, enthousiaste manier van "het groots zien" en enorme plannen bedenken... Meestal waren mijn examens de productiefste periodes op dat vlak (dan was er veel tijd om te bedenken). Maar niet getreurd, met verouderen verminderen deze periodes ;-)
Uiteraard wil iedereen hier goeie raad geven, maar het kan ook geen kwaad van iemand te laten "dromen". Uiteindelijk komen die mensen toch met hun voetjes op de grond (banken, belastingen, klanten, tijdsgebrek,...). Ooit werd elke uitvinding als onmogelijk aanzien, maar toch waren er steeds personen die zich er toch aan waagden. De gevolgen ervan zien we nog elke dag. Er zijn altijd witte raven die tegen alle verwachtingen in toch slagen in hun opzet.
Dus aan TS, niet getreurd, verdiep u in de materie, zet uw doelen en probeer vol te houden, met kennis van zaken, stap per stap, tot je voldoening krijgt van wat je bereikt.
It is better to have enough ideas for some of them to be wrong, than to be always right by having no ideas at all
- Edward de Bono

Amen :angel:

Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 71 keer
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer

Berichtdoor Doktor Avalanche » 25 Okt 2012, 12:22

Als je wil connecteren met een of andere ISP, moet je voldoen aan de ITU-recommendations.
Je kan eens beginnen lezen op hun site (Q700 tot Q716) http://www.itu.int/rec/T-REC-Q.700/e
Een SS7 stack kon je vroeger kopen bij Siemens voor 20000€. koopje!
Nu kan je ook openss7 draaien op een server (http://www.openss7.org/stack_refs.html). Met het lezen (niet begrijpen) van de handleiding ben je volgens mij al een half jaar bezig)... En dan moet je deze nog aan de praat krijgen.
Voor een goede werking heb je ook protocol analyzer nodig, zie ebay (http://www.ebay.com/itm/INET-Spectra-Po ... 4d062502e8). Vergeet zeker ook niet naar wireshark te kijken...

En dit is nog maar een klein deel om te kunnen/mogen connecteren.
Ik heb deze testen aan de kant van Belgacom gedaan, en af en toe moesten wij ook deze testen doen met deze 'dromers'. Als je dan vroeg wat zie je op jullie analyzer, antwoord ==> hebben wij niet :bang: . Dan met hand en tand uitleggen welke bit ze moeten veranderen, TX en RX omdraaien...
We hebben er zelfs ooit ene gehad die beweerde on the fly een SS7 stack te programmeren :bang: Na 6 maanden en 3 geslaagde tests van de 150, heeft ie er toch maar ene gekocht.
Langs de andere kant zijn er toch (toen) kleine bedrijven in geslaagd om de testen te doorstaan (bvb SCHEDOM, Bart Dom deed deze testen zelf! dus het kan).

Succes, maar ik begin er niet aan...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."

MacE501
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Berichtdoor MacE501 » 25 Okt 2012, 12:52

yorim01 schreef:[...] good luck met jullie forum, maar mij zie je hier niet meer op.

Goed nieuws! In 'de goeien ouwen tijd' op Usenet zou ik allang een bordje geplaatst hebben met als opschrift: 'PLEASE DON'T FEED THE TROLLS!'.

NickG
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor NickG » 25 Okt 2012, 13:18

Ik denk niet dat de TS een troll is. Ik denk dat hij genuine (kan niet op het ned. woord komen :|) geloofde dat zijn idee kans van slagen had. En zoals al opgemerkt hier, waren we eens niet allemaal zo? Ik had ook veel ideeën tijdens mijn studies, maar ben er ook achtergekomen dat het allemaal wat anders werkt dan ik voor ogen had :-) Anyway, iedereen moet zijn droom nastreven, en de meesten zullen na een tijdje hun naïviteit wel wat verliezen en merken dat het toch allemaal zo simpel niet is als ze gedacht hadden. Ik schaar de TS onder hetzelfde kopje: jeugdig enthousiast met een gevoel alle wijsheid in pacht te hebben. Geen erg, 't is een kwestie van ermee om te gaan: sommigen snappen snel dat ze nog veel moeten bijleren, anderen blijven hun hele loopbaan volhouden dat ze het allemaal wel weten. De eerste groep beschouw ik als toffe collega's en deel ik mijn kennis mee, de 2de groep probeer ik gewoon te negeren :-)

Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer

Berichtdoor Maglor » 25 Okt 2012, 13:36

genuine = oprecht (in dit geval)

Moet eigenlijk genuinely zijn, maar goed. ;)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.

MacE501
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Berichtdoor MacE501 » 25 Okt 2012, 13:37

OK, genuine in de beginfase, troll gehalte steeg echter naarmate de TS meer en meer tegenwind kreeg... 8)

proz
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 51 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Berichtdoor proz » 25 Okt 2012, 16:44

yorim01, mijn stem voor "Topic van het jaar" heb je alvast :banana: .

Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer

Berichtdoor Astralon » 25 Okt 2012, 16:56

Ik had stiekem gehoopt dat yorim01 vandaag zijn idee ging uiteenzetten op Ondernemen in vlaanderen maar ik heb hem daar niet gezien :angel:.

krisken
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kriskenbe
Bedankt: 882 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1741 keer

Berichtdoor krisken » 25 Okt 2012, 16:57

**pakt een doos popcorn erbij**

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 467 keer

Berichtdoor meon » 26 Okt 2012, 00:56

Nu moet ik zeggen dat ik al bij al dit wel een interessant topic vind, als idee dan.
Ik had er namelijk geen idee van wat er.allemaal nodig is om als ISP te kunnen optreden, ik heb dus weer een beetje bijgeleerd (al was het maar een aantal termen voor de eerste maal gehoord) :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 154 keer

Berichtdoor Dafke » 26 Okt 2012, 07:36

Ik denk dat vele er niet bij stilstaan wat er allemaal komt bij kijken.
Nu, feit is wel dat een ISP oprichten niet hetzelfde is als een slager opendoen. Beide moeten een grondig BP en FP hebben, maar het ene al meer uitgebreid dan het andere.
Diegene waar we nu over praten, de witte raven, die het zogezegd wel halen tegen alle verwachtingen in zijn er inderdaad. Maar voor elke witte raaf, zijn er 100 andere die zich in de miserie gestort hebben. Als ik de TS zijn ingesteldheid hier nog maar online ervaar, denk ik niet dat hij een witte raaf is. Ook was witte raaf in de gouden jaar (voor 2000) ook net iets makkelijker dan vandaag. Het BP en FP moest niet zo nauwkeurig zijn als vandaag, want de bank had toch overheidsgaranties, dus faalde je of niet, zij kregen hun geld. De dag van vandaag is dat anders. De overheid staat NIET meer of veel minder garant voor al de cowboyleningen van de bank, en daardoor krijg je de dag van vandaag ook niet meer zonder waterdicht BP en FP een lening.
De witte raven zijn diegene met een heel sterke bankrekening die zelf hun opstart kunnen financieren. Ook hier zie je dat de crisis weer innovatie tegenhoud, omdat er minder geïnvesteerd (geleend) wordt.

Sorry voor het even afwijken naar een globaler beeld. Kan zijn dat de TS koppig is en toch doorzet en lukt, maar ik vermoed gewoon van niet omdat hij het kapitaal niet heeft EN de juiste ingesteldheid.
Afbeelding

AnD
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 63 keer
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer

Berichtdoor AnD » 26 Okt 2012, 08:08

Ja ik ben kandidaat. Ik zie het wel zitten om mee op avontuur te gaan met yorimd. ;)

Nu serieus, als het allemaal zo simpel was dan denk ik toch dat er meerdere waren aan begonnen.
Maar het probleem is dat er heel wat meer bij komt kijken.
Als je aan zoiets begint dan ben je dag en nacht bezig als je geen heel team rond je hebt.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 433 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer

Berichtdoor Joe de Mannen » 26 Okt 2012, 11:41

Ik wil ook wel meedoen, ik kan je een bankrekening met 100€ en een sportzak aanbieden. Ik stel voor dat we de aandelen van de firma 50/50 verdelen, mijn inbreng is minstens evengroot als de jouwe.

Als morgen alles in kannen en kruiken is, mag je mijn aandelen overmorgen overnemen. De details bespreken we dan wel.

J.

:bang:

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer

Berichtdoor mailracer » 26 Okt 2012, 13:04

Mede bestuurder gezocht voor de opstart van een ISP

Dit moet wel een grap zijn. Je wil concureren met een bedrijf als Liberty global dat vanuit de states ontstaan is, en met Belgacom dat groot geworden is door de staat. En een budget van 5000 € en zonder bankgarantie.

Lijkt wel een titel voor een nieuw simulatiespel aka Simcity. :-D

Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Doktor Avalanche » 26 Okt 2012, 13:20

Hij is ook al in Nederland aan het zoeken...
http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvo ... elgie.html

jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer

Berichtdoor jan28 » 26 Okt 2012, 13:32

op TIK vind je hem ook terug, weliswaar met een technische vraag
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=20&t=15210
Afbeelding

boran_blok
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Berichtdoor boran_blok » 26 Okt 2012, 13:38

ach kom, de vraag van de TS is belachelijk, maar we moeten geen heksenjacht gaan beginnen hé.

jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer

Berichtdoor jan28 » 26 Okt 2012, 14:26

boran_blok schreef:ach kom, de vraag van de TS is belachelijk, maar we moeten geen heksenjacht gaan beginnen hé.

de vraag niet zo zeer (dromen mag), de reactie vooral.
Afbeelding

yorim01
Starter
Starter
Bedankt: 30 keer

Berichtdoor yorim01 » 26 Okt 2012, 16:11

Zo vindt ik dit wel genoeg, en zal even wat "duidelijkheid" scheppen.

1) Wie zegt er dat ik maar 5.000 € op mijn spaarboeken heb staan ? Die 5.000 was een VOORBEELD om een vergelijking te maken wat WEINIG IS VOOR EEN PERSOON!!! Voor mij is BIJVOORBEELD 15.000 euro voor dit project WEINIG, voor ANDEREN is 10.000 euro voor dit project WEINIG!!!! Maar WIE zegt dan in hemelsnaam dat ik maar 5.000 euro op mijn spaarboeken heb staan????????????????? Sorry hoor maar ik heb al rond de 7.000 euro hier aan matteriaal staan!!!!!!

2) Als jullie dan toch zo graag bij telenet of belgacom zitten, mij niet gelaten,, DOE MAAR!

3) Ik kan heel zeker een BVBA oprichten, maar doe dit BEWUST NIET omdat je de zogenaamde "oprichtersaansprakelijkheid" hebt, DAAROM EEN SLAPENDE VENOOTSCHAP!!!!!!!!!!!!!!

4) Leningen kan ik wel genoeg krijgen, want een eindje verderop (één van mijn BUREN) is BANKDIRECTEUR.

5) HIER mag een SLOT OP, en denk dat dit niet slecht zal zijn!!!!!!

En als jullie mij zo belachelijk vinden, wel doe je gang maar! maar ik wil hier niets meer op zien verschijnen in dit topic, gebeurt dit echter wel, zal ik denk ik andere maatregelen moeten treffen!

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 546 keer
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer

Berichtdoor ubremoved_15739 » 26 Okt 2012, 16:15

:funny:

Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Doktor Avalanche » 26 Okt 2012, 16:16

Ben je boos?

yorim01
Starter
Starter
Bedankt: 30 keer

Berichtdoor yorim01 » 26 Okt 2012, 16:22

Ok, dit zegt genoeg!!!
Volgens mij zal ik wel wat andere maatregelen moeten treffen!, en geloof me, hier heb ik geen zin in. maar je laat me geen keus!
Als dit topic niet binnen 10 minuten GESLOTEN wordt, zal ik grotere stappen moeten ondernemen, om het tot jullie besef te laten komen dat DIT NIET KAN!

10 MINUTEN, MEER NIET!

NickG
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor NickG » 26 Okt 2012, 16:27

yorim01 schreef:Zo vindt ik dit wel genoeg, en zal even wat "duidelijkheid" scheppen.

1) Wie zegt er dat ik maar 5.000 € op mijn spaarboeken heb staan ? Die 5.000 was een VOORBEELD om een vergelijking te maken wat WEINIG IS VOOR EEN PERSOON!!! Voor mij is BIJVOORBEELD 15.000 euro voor dit project WEINIG, voor ANDEREN is 10.000 euro voor dit project WEINIG!!!! Maar WIE zegt dan in hemelsnaam dat ik maar 5.000 euro op mijn spaarboeken heb staan????????????????? Sorry hoor maar ik heb al rond de 7.000 euro hier aan matteriaal staan!!!!!!

2) Als jullie dan toch zo graag bij telenet of belgacom zitten, mij niet gelaten,, DOE MAAR!

3) Ik kan heel zeker een BVBA oprichten, maar doe dit BEWUST NIET omdat je de zogenaamde "oprichtersaansprakelijkheid" hebt, DAAROM EEN SLAPENDE VENOOTSCHAP!!!!!!!!!!!!!!

4) Leningen kan ik wel genoeg krijgen, want een eindje verderop (één van mijn BUREN) is BANKDIRECTEUR.

5) HIER mag een SLOT OP, en denk dat dit niet slecht zal zijn!!!!!!

En als jullie mij zo belachelijk vinden, wel doe je gang maar! maar ik wil hier niets meer op zien verschijnen in dit topic, gebeurt dit echter wel, zal ik denk ik andere maatregelen moeten treffen!

1) Heb je gelijk in, en ik wou dit ook al posten. Je hebt idd die 5K maar gebruikt als voorbeeld volgens mij.
2) Ik zie niet in wat het oprichten van een ISP te maken heeft met willen blijven zitten bij een andere ISP. Ik wil mss wel naar een andere ISP, maar daarom ga ik toch zelf er geen oprichten?
3) Een slapende vennootschap is niet vrijgesteld van aansprakelijkheid. Sterker nog, een slapende vennootschap kan je niet oprichten. Het is een "normale" vennootschap waar geen activiteiten (meer) in plaatsvinden. Uiteraard is het in een slapende vennootschap onmogelijk om winst te maken! (geen omzet=geen winst)
4) Hmm, in mijn vriendenkring heb ik ook bankdirecteurs, zelfs CEO's van grote bedrijven. Helaas heeft dit mij nooit rechtstreeks een voordeel opgeleverd. Ik heb geen betere lening dan anderen, ik krijg geen gratis producten van de bedrijven waar een vriend CEO is,...
5) Ik ga ook ophouden met te reageren hier, je wil duidelijk geen goede raad aannemen. Ik ben akkoord dat we je niet meteen moeten veroordelen/neerhalen, hetgeen in dit tipic misschien wel al gebeurd is.

Ohja, nog een laatste tip: lees dit even!

<sarcasm>
Kan iemand dit topic METEEN sluiten? Voor de 10min deadline om is? :-) Seriously, heb je je al bedacht dat deze post via Google aan je naam zal verbonden worden?
</sarcasm>

khsw
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor khsw » 26 Okt 2012, 16:36

Auw, niet zo roepen... :nono:

2) Voor mij liever geen Telenet of Belgacom (heb EDPnet), maar dat staat geheel los van jouw posts hier. Weet je, de titel leek best interessant. 3 zinnen verder had ik al meer dan genoeg gelezen...

3) Idiote gedachtengang. Wat heb je te vrezen van die oprichtersaansprakelijkheid als je recht in je schoenen staat? Oh ja, als het binnen de 3 jaar misgaat zou de curator wel eens het businessplan kunnen opvragen, en zo te lezen blink je daar niet echt in uit.
Ze weten maar al te goed de slapende vennootschappen te vinden, ideaal dus om je meteen al in de kijker te werken bij bepaalde instanties. Wees man en speel het spel volgens de regels... Als je al op die manier moet starten :roll:

4) Ja tuurlijk, je buurman gaat persoonlijk borg staan (want zijn bank zal het niet doen) voor een startup met een quasi onbestaand businessplan. Misschien moet je eerst wat meer levenservaring opdoen? In het huidige economische klimaat zijn de banken niet meer zo happig op leningen hoor.

Het lijk me best dat je eerst ervaring opdoet bij een bestaande ISP om het wereldje wat te leren kennen (en ook de gigantische tegenstroom die je mag verwachten van de grote spelers). Binnen een aantal jaren kan je dan je plannen nog eens herzien, en tegen dan meteen een mooi businessplan opstellen.

Speel in ieder geval mee met de Lotto deze avond, misschien win je wel 1,75 miljoen euro, dan zijn je zorgen meteen van de baan en kan je ons dik ongelijk geven :wink:

Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer

Berichtdoor Maglor » 26 Okt 2012, 16:43

Topic van het jaar. Dude. Echt waar. :worship:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.

Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 88 keer
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer

Berichtdoor Robert Ford » 26 Okt 2012, 16:49

Ik had nu toch al een dikke ddos attack verwacht van die DL380 :cop:

iamborg
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 35 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Berichtdoor iamborg » 26 Okt 2012, 16:52

*grabbel naar pakske chips en cola en gaat rustig zitten voor het vervolg van de saga* :)

NickG
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor NickG » 26 Okt 2012, 16:54

Oef zeg, wat een dappere kerels hier allemaal! Is er dan niemand die bang is zoals ik :-D
Ik vraag me eigenlijk af wat iemand bezielt om zo te trollen onder zijn echte naam, zodat je met gemak zijn GSM nummer e.d. kan vinden :|

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 252 keer
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer

Berichtdoor on4bam » 26 Okt 2012, 17:11

NickG schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat iemand bezielt om zo te trollen onder zijn echte naam, zodat je met gemak zijn GSM nummer e.d. kan vinden :|

Eenvoudig, hij heeft de leeftijd waarop hij nog alle wijsheid in pacht heeft. Het is dus NU dat alles moet gebeuren want anders is het te laat.

Misschien moet de TS zijn posts hier bewaren en binnen 1,2 of 3 jaar nog eens teruglezen.

Voor de rest, om in deze tijden iets op te starten, en dan nog in de hoogst concurrentiële sector van IT is toch wat meer terughoudendheid aangewezen dan wat we op deze korte tijd gezien hebben.
In elk geval succes gewenst mocht je toch proberen maar als je bij gesprekken een even kort lontje hebt dan hier op UB dan ziet het er niet goed uit.

BTW, your 10 minutes are up. :angel:

Goztow
Administrator
Administrator
Bedankt: 660 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1144 keer

Berichtdoor Goztow » 26 Okt 2012, 17:19

Oeps te laat...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2261 keer
Recent bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer

Berichtdoor philippe_d » 26 Okt 2012, 17:26

yorim01 schreef:Als dit topic niet binnen 10 minuten GESLOTEN wordt, zal ik grotere stappen moeten ondernemen, om het tot jullie besef te laten komen dat DIT NIET KAN!
10 MINUTEN, MEER NIET!

Beste,
Het zijn de Userbase moderatoren die beslissen wanneer een topic gesloten wordt. De TS heeft hier geen beslissende macht, en een topic starter is ook geen "eigenaar" van een topic.

Als U zich gekwetst voelt door persoonlijke aanvallen, dan mag je altijd via de gebruikelijke weg een post melden. Dan nemen wij, indien nodig, de gepaste maatregelen.

De meeste mensen hebben hier gewoon goede raad gepost, die je al of niet kan aanvaarden. Het staat je ook vrij om het Forum niet te bezoeken als je verdere discussie over dit onderwerp niet meer wil meemaken.
Wij wensen jou het beste met je enthousiaste ideeën, en laat je niet ontmoedigen door de reacties, deze zijn niet persoonlijk bedoeld!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Terug naar “Overige ISP's”