Mede bestuurder gezocht voor de opstart van een ISP

yorim01
Starter
Starter
Bedankt: 29 keer

Mede bestuurder gezocht voor de opstart van een ISP

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 13:13

Hallo,
Voor de opstart als ISP in internet en telefonie alsook sip trunking, ben ik op zoek naar een mede bestuurder.
De taak is om het bedrijf in goede banen mee te helpen leiden, als bestuurder heb je ook als ik de dagelijkse leiding over het bedrijf.
Bedrijfsbeheer is dan ook een must, want ik ben nu momenteel in mijn cursus, tot eind juni/juli 2013.
Samenwerking, en ideen realiseren zijn van groot belang.
Indien hier iemand geintresseerd in is, moet je maar en PM sturen.

Exacte locatie is nog onbekend, maar er zijn ideen om ons te huisvesten in Ieper, meer bepaald het Business park Ter Waarde.
Iemand met tips en ideeen is altijd welkom.

Laat maar weten.
Groeten
Laatst gewijzigd door yorim01 op 29 Okt 2012, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

NickG
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

Re: Mede bestuurder gezocht voor de opstart van een ISP

Berichtdoor NickG » 24 Okt 2012, 13:28

Interessant... maar ik mis nog wat info:

- Wat gaat je USP zijn? (hoewel je wss dit niet hier openbaar zal willen maken)
- Is het de bedoeling dit meteen voltijds te gaan doen? Moet een kandidaat m.a.w. meteen zijn job opzeggen?
- Wat is jouw huidige ervaring met managen/de telecomwereld? Of ben je momenteel nog student?
- Hoeveel personen zullen er initiëel in het bedrijf instappen?

Ik ben zelf geen kandidaat, maar dit zijn toch de vragen die ik me zou stellen moest ik kandidaat zijn :-) Er zijn namelijk al meer pogingen hiervan geweest, de meesten behalen op z'n zachtst gezegd niet veel success. Ik denk dan ook dat je met een erg sterk idee/business case zal moeten komen om dit succesvol te maken. En mijn Google skillz loslaten op jouw naam maken me niet veel wijzer over je ideeën, ervaring en/of achtergrond ;-)

yorim01
Starter
Starter

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 13:42

Beste,
Terechte vragen vind ik :wink:

1- Mijn USP zal ik hier inderdaad niet "tentoonstellen"...
2- Mensen hoeven uiteraard hun job niet op te geven hiervoor, ik zou zou voltijds aanwezig zijn, en de mede bestuurder kan aanwezig zijn wanneer het hem feitelijk past (bijvoorbeeld als je deeltijds werkt, kan je mischien dan deeltijds op kantoor zijn???) anders gezegd het valt te bespreken.
3- Ik ben inderdaad sinds maart 2012 schoolverlater, maar ik vindt dat dat niets zegt over iemand zijn cappaciteiten.
4- De mensen die in het bedrijf starten, heb ik nog niet zo goed bij nagedacht, maar er valt aan alles een mouw aan te passen.
5- Het is nog maar het begin, dan kan je ook niet alles op 1-2-3 bedenken.

Goztow
Administrator
Administrator
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1085 keer

Berichtdoor Goztow » 24 Okt 2012, 13:45

Ai, dt-fouten: geen goed begin! :-D Ik neem aan dat je een business plan hebt? Een akkoord met de banken m.b.t. financiering? moet de mede bestuurder ook mee investeren?

Alvast veel succes gewenst!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1808 keer
Recent bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer

Berichtdoor r2504 » 24 Okt 2012, 13:48

Jij voltijds, een medebestuurder, extra mensen... mmm niet slecht om als startup meteen voor minstens drie mensen hun boterham te kunnen zorgen. Jij moet echt wel stevige "cappaciteiten" hebben :roll:

NickG
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor NickG » 24 Okt 2012, 13:48

3 ==> true, hoewel een minimum aan bedrijfservaring wel wenselijk is om een bedrijf te starten. Je zegt wel dat je momenteel nog bezig bent met bedrijfsbeheer. Is dit omdat je het zelf wil, of omdat het bij wet verplicht is? Achterliggende vraag is eigenlijk: wat is je huidige diploma? Again, geen vooroordelen, puur uit interesse.
4/5 ==> Je kan inderdaad niet alles op 1-2-3 bedenken of op voorhand voorspellen... Maar heb je al een concreet uitgeschreven business plan? Ik vermoed dat je ook wel wat startkapitaal/investering zal nodig hebben in hardware om te beginnen?

//edit: goztow was me voor met de businessplan opmerking :)

krisken
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kriskenbe
Bedankt: 803 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1645 keer

Berichtdoor krisken » 24 Okt 2012, 13:53

Ik wil je idee niet op voorhand afbreken, maar op welk punt zou jij je onderscheiden als ISP van de concurrentie? Welke extra zaken wil je aanbieden?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

yorim01
Starter
Starter

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 14:04

Nee het business plan is nog niet opgemaakt, en banken genoeg hoor als er 1 je aan de deur zet :lol:.
ook, wordt de medebestuurder in het startprocess meegetrokken, zo kan hij ook eens zeggen wat hij ervan denkt.
Ik begrijp dat het voor jullie wat nog onduidelijk is misschien, maar iemand die kandidaat is, kan meehelpen aan de groei en de bloei :wink:

Dus met andere woorden, de kandidaat en ik richten een bedrijf op die internet en telefonie zal aanbieden.

Ik zou me willen onderscheiden, met internet en telefonie aan extreem lage prijzen + een van de betere klantendiensten met mensen die toch wat van elkaar afweten.
+ mijn bedrijfsbeheer doe ik voor mezelf en niet puur omdat het bij wet verplicht is.
en startkapitaal, niet zo veel als je als wholesale wilt werken via belgacom....

Groeten,
Laatst gewijzigd door yorim01 op 29 Okt 2012, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 128 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 145 keer

Berichtdoor Dafke » 24 Okt 2012, 14:06

Inderdaad, je moet value creëren, je diversifiëren van de markt als je nu een ISP wil oprichten.
Dit zal allemaal in je business plan moeten staan, hoe je te onderscheiden en hoe je extra value wil creëren en daaraan ook wil verdienen.
Ik zie ook nergens iets van investeringen??

Het lijkt me toch eens met een ondernemer te praten op voorhand om een idee te krijgen dat je niet zo maar iets in 1 2 3 kan oprichten, en al zeker niet in deze tijden... :/

EXTRA na lezen van je post voor mij:
Weet je eigenlijk iets van de marktprijzen? Van wat huidige telecom bedrijven betalen voor het leasen van een lijn? Weet je wat elke kost afzonderlijk is van je product (dus een product breakdown..)?
Mij lijkt het alsof je iemand zoekt met ervaring om daarop te teren, en hopelijk iemand die jou niet in het zak zal zetten, maar jij toch baas kan spelen...
Enige ervaring in de wereld, wat je ook doet, is van kapitaal belang.

Maar ik vermoed NIET dat er op dit moment 1 bank een lening zal toestaan aan jou :)
Afbeelding

yorim01
Starter
Starter

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 14:12

Als je via belgacom werkt is dit normaal ergens 13 of 14 euro PER lijn maandelijks, heb ik toch gelezen maar doe boven die 13a14 euro toch nog wat bij.
Of heb ik de verkeerde pagina gelezen?

Zoals je het ziet, is dit helemaal verkeerd. Het is tenslotte wel nog een vaag idee hé :wink:
De mede bestuurder blijft ook de medebestuurder, het is echt niet om te profiteren maar eerder zoals: Samen sta je sterker dan alleen :wink:
Volgens mij is telenet ook niet door 1 bestuurder/verantwoordelijke opgestart hé, volgens mij hebben hier meerdere mensen aan samen gewerkt om te bouwen tot wat het nu is.
Laatst gewijzigd door yorim01 op 24 Okt 2012, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dafke » 24 Okt 2012, 14:14

Ok, dit antwoord zegt genoeg..

1 tip.. Ga ergens op workshop ofzo over HOE EN WAT een bedrijf op te starten in realiteit.. En dan bedoel ik niet met de regeltjes etc, die kan een fiscalist je ook vertellen, maar hoe een businessplan te ontwikkelen en .. ah ja, da's ervaring ook voor een groot deel :)

Want... als iemand vraagt hoe je tot een prijszetting komt, de bank bv, ga je dan ook zeggen: ik heb ergens gelezen dat het x kost en ja, daar doe ik maar wat bij......
Afbeelding

yorim01
Starter
Starter

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 14:23

Niet gelezen dat ik met mijn bedrijfsbeheer nog bezig ben tot eind juni??????
Ergens versta ik uw reactie, meer ergens versta ik hem niet, volgens mij (ik zie dat je bij telenet bent) is telenet ook niet opgericht en bedacht in 1/2/3 weken tijd???
Het is de bedoeling om klein te beginnen, en dan zien we wel :wink:
Ook is dit nogmaals een concept of idee.

NickG
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor NickG » 24 Okt 2012, 14:30

Rustig, je niet meteen aangevallen voelen, we proberen ook maar tips te geven :-)
Maar ik moet me helaas aansluiten bij Dafke: misschien best eens wat gaan praten met bedrijfsleiders, mensen die ervaring hebben met het oprichten van bedrijven, schrijven van businessplans,... En ook nog wat extra marktonderzoek doen! Misschien een idee om eerst enkele jaren te gaan werken bij de ISP om zo kennis & netwerk op te bouwen alvorens de sprong te wagen? Je gaat dan ook de 2 kanten leren kennen: waar jij nu ziet wat het probleem is als consument, zal je dan ook ervaren waar de ISP tegen aan loopt. Op die manier kan je ervoor zorgen dat je zelf niet dezelfde problemen maakt/tegenkomt.

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 442 keer

Berichtdoor meon » 24 Okt 2012, 14:32

Ik vrees dat je als schoolverlater de kosten en caveats van 'het wereldje' onderschat. Ik heb ook bedrijfsbeheer gedaan (ondernemersopleiding van 2 jaar), maar niks van wat ik daar gehoord heb kon me voorbereiden met de wereld waar ik in terechtgekomen ben :).

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 24 Okt 2012, 14:41

yorim01 schreef:volgens mij (ik zie dat je bij telenet bent) is telenet ook niet opgericht en bedacht in 1/2/3 weken tijd???

Nee, maar wel door mensen met stevige ervaring in de sector en een berg centen. Jij hebt duidelijk geen van beide. Ik zou dus eerst m'n huiswerk eens maken voor je je nog verder belachelijk maakt (en da's geen grap... had trouwens voor alle zekerheid ook nog eens op m'n kalender gekeken).

Er zitten hier trouwens mensen op het forum met veel meer ervaring dan jij... misschien moet je anders eens nadenken wat jij hen kan bieden, of waarom deze mensen het zelf niet doen... of heb je echt het idee dat je het gat in de markt hebt gevonden ?

Bij OVH (gewoon een voorbeeld) kan ik telefonie krijgen voor 1.8 euro per maand dacht ik... veel proficiat als je dus denk dat je het goedkoop kan. Heb je trouwens enige idee wat de voorwaarden zijn om telefonie aan te bieden, wat je nodig hebt aan apparatuur en services (vooral wat het kost), hoe je gaat factureren, ...

yorim01 schreef:Het is de bedoeling om klein te beginnen, en dan zien we wel :wink:

Dan zou ik rustig starten vanop m'n zolderkamertje zonder medebeheerder... en niet meteen dromen over een locatie op een business park en medebeheerders.

yorim01
Starter
Starter

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 14:44

een beetje risico hoort bij het leven, dat is mijn mening. en als je een mooie spaarboek aan de kant hebt staan?
En als je anders geen enkele kost moet betalen buiten je bedrijf?
En als je zelfstandig begint kan je nooit of ook nooit al je kosten inschatten en ben je nooit zeker.
het is en blijft een beetje een risico.
En mijn buren zijn ook zelfstandig al 10 a 15 jaar, dus heb informatieve bronnen genoeg want hoevaak hoor je niet achter 3 jaar dat bedrijven het einde zien, en weer van armoede mogen gaan werken. zo is de realiteit eenmaal, het is en blijft een risico.

NickG
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor NickG » 24 Okt 2012, 14:49

Goh, nu maak je me nieuwsgierig. OK, je woont dus nog thuis zonder kosten en mét een mooi spaarboek. Kan je een bedrag plakken op hetgeen je nodig denkt te hebben om het eerste jaar door te komen? En kan je dit ruw opsplitsen in een soort van "kostenposten": hoeveel hardware, hoeveel licenties, hoeveel huur,... En daarnaast een inschatting maken vanaf wanneer je inkomsten verwacht en hoeveel (en dus kan inschatten vanaf wanneer je break-even bent en winst gaat maken?

theduvelking
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 69 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Berichtdoor theduvelking » 24 Okt 2012, 14:56

Sommige mensen moet je eens goed wakker schudden. Volgens mij zit jij echter in een heel diepe slaap ...

yorim01
Starter
Starter

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 15:01

Waarom denk je dat ik via wholesale wil werken? ik denkt niet dat ik daarme zou willen werken voor de "geestigheid" maar wel om toch een klein beetje de kosten te drukken in het begin. daarna zien we dan wel.
en zoals gezegd, in de praktijk komen er altijd nog een berg kosten bij. dus hoe kan je dan op alles een bedrag plakken. klein beginnen en zien wat er afkomt.
trouwens wat zien jullie in bij "klein"? een zolderkamertje van 4 op 4? een budget van om en nabij een 5.000 euro???? klein betekent voor iedereen wat anders.

krisken
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor krisken » 24 Okt 2012, 15:04

Die 13/14 euro die belgacom vraagt is de zogenaamde raw copper. Die reken je dus door naar de klant zoals iedereen. Maar je moet ook bandbreedte afnemen bij belgacom voor elke rop/centrale waar jij klanten krijgt. Als ik klant word bij jouw bedrijf dan moet jij mij aansluiten. Dus moet je bij belgacom een contract in orde zetten dat ze mijn aansluiting in orde maken (zo een 300 euro eenmalig per klant). Ook moet je apparatuur kopen (routers, switches, ...) en deze plaatsen in 2 verschillende plaatsen (redundancy!). We spreken dan niet over een routertje van 100 euro, maar over professioneel gerief van pakweg 50000 euro (dus 2x kopen hé). Dan moet je nog darkfibers huren ertussen etc... En uiteraard transitpartners/peeringpartners zoeken.

Als ik van jou was en je wilt echt je ding doen, ga reseller spelen van bvb edpnet of zo...

5000 euro is een lachertje om te starten. 10 dubbele ook... Als je echt wilt starten, zorg je met een getal met 6 nulletjes. Uiteraard zonder komma tussen...

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 24 Okt 2012, 15:34

yorim01 schreef:een budget van om en nabij een 5.000 euro????

Daar ga je de eerste maand jezelf, je medebeheerder en een technisch persoon hun loon nog niet van kunnen betalen !

Wakker worden man... hoog tijd dat men je eens met je twee voeten terug op planeet aarde zet

Modbreak:
Dergelijke beledigingen zijn nu ook weer niet nodig hé :) -- Krisken
wat je bent echt high :nono:

krisken
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor krisken » 24 Okt 2012, 15:49

Tipje voor de TS : zoals r2504 reeds zegt : loonkosten liggen HEEL hoog! Als je alles erbij neemt (belastingen, sociale lasten, ...) dan is wat je werkgever betaald voor jou ongeveer 2 a 2.5 keer zo hoog als wat jij elke maand op jouw rekening krijgt. En een systeembeheerder die werkt voor 1000 euro zal je niet snel vinden :)

yorim01
Starter
Starter

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 16:19

wat zijn de andere mogelijkheden dan, tenzij jullie een white label reseller voor dsl en telefonie weten????
ik heb die in ieder geval nog niet gevonden.
wat zouden dan de vereisten zijn:
- eigen facturatie naar de klant
- eigen 1ste lijn support
- eigen tarieven toepassen
- kortom alles in eigen beheer in eigen naam, maar het netwerk niet, en dan zeker geen apparatuur. als jullie zo een reseller weten van dsl en telefonie wel :thumbs:

Als jullie 1 weten mag je die altijd doorsturen, maar er zullen er waarschijnlijk weinig tot geen zijn.
White label reseller is dan een betere keuze??????

jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer

Berichtdoor jorgo » 24 Okt 2012, 16:25

Je begrijpt het precies nog altijd niet :bang:

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dafke » 24 Okt 2012, 16:25

LOL, het EERSTE wat je moet als je met zo een cowboy idee als jezelf rond loopt is alles, maar dan ook alles kritisch bekijken.
Dan ga je risico's inschatten en .... in jouw geval gewoon stoppen.
Je hebt 0 komma 0 ervaring. Je hebt geen budget. Je kent de inhoud niet van een Business plan, laat staan om een value te creëren een PBA.
Je weet gewoon simpelweg NIETS van hoe telecom operator werkt of zou moeten werken. Je weet niet HOE aan een BP te beginnen. Je weet niet hoe je loon moet uitkeren, of hoe je een loonkost moet berekenen. Je weet NIET wat een product breakdown is, en hoe de kostprijs te berekenen en dan aan te bieden.
Stel dat jij met iets op de markt komt wat 10€ kost voor jou, aan hoeveel ga je dat dan aanbieden aan je klanten? Geef hierbij aub een gedachtengang en berekening.

Dit is één van de 100 vragen die je jezelf moet stellen, je moet jezelf constant challengen. DAT doen grote bedrijven, en ook de kleine. Die het niet doen, ja, die vind je terug in het staatblad bij faillissementen. Er zijn een handvol ondernemers die echt een gutfeeling hebben en die in een zwart gat duiken en door hun echt SUPER talent gewoon groot worden. Jij hebt dat, mede door je posts hier, niet. Helaas.

Inpikken op je post: laat me dan ook eens weten hoe je de 1ste lijn support gaat organiseren.
Afbeelding

krisken
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor krisken » 24 Okt 2012, 16:30

yorimd schreef:wat zijn de andere mogelijkheden dan, tenzij jullie een white label reseller voor dsl en telefonie weten????
ik heb die in ieder geval nog niet gevonden.
wat zouden dan de vereisten zijn:
- eigen facturatie naar de klant
- eigen 1ste lijn support
- eigen tarieven toepassen
- kortom alles in eigen beheer in eigen naam, maar het netwerk niet, en dan zeker geen apparatuur. als jullie zo een reseller weten van dsl en telefonie wel :thumbs:

Als jullie 1 weten mag je die altijd doorsturen, maar er zullen er waarschijnlijk weinig tot geen zijn.
White label reseller is dan een betere keuze??????

Bij OpenWeb(.be) kan je reseller worden met eigen facturatie naar de klant toe, eigen support, eigen tarieven, etc. De telecomoperator WeePee maakt bvb gebruik van hun diensten. Als je daarnaast ook nog eens je eigen netwerk wilt aanleggen dan zou je EDPnet moeten contacteren, deze kunnen je alles duidelijk maken. Zij hebben namelijk ook een handvol resellers die volledig transparant/white labeled zijn dus zoou ook voor jou perfect kunnen.

Voor telefonie white labeled aan te bieden moet je kijken naar 3starsnet, WeePee of de grotere spelers zoals BT en Colt.

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 537 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Berichtdoor eternum » 24 Okt 2012, 16:30

@Dafke
Moeilijk is dat toch allemaal niet. 8)
yorim01 schreef:Als je via belgacom werkt is dit normaal ergens 13 of 14 euro PER lijn maandelijks, heb ik toch gelezen maar doe boven die 13a14 euro toch nog wat bij.
Of heb ik de verkeerde pagina gelezen?
Allicht verkeerd gelezen. :P
Afbeelding

yorim01
Starter
Starter

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 16:34

Bij OpenWeb(.be) kan je reseller worden met eigen facturatie naar de klant toe, eigen support, eigen tarieven, etc. De telecomoperator WeePee maakt bvb gebruik van hun diensten. Als je daarnaast ook nog eens je eigen netwerk wilt aanleggen dan zou je EDPnet moeten contacteren, deze kunnen je alles duidelijk maken. Zij hebben namelijk ook een handvol resellers die volledig transparant/white labeled zijn dus zoou ook voor jou perfect kunnen.

Voor telefonie white labeled aan te bieden moet je kijken naar 3starsnet, WeePee of de grotere spelers zoals BT en Colt.

al 1 nuttig antwoord toch.

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dafke » 24 Okt 2012, 16:45

LOL
en de rest niet? Dus enkel mensen die je meer in de shit willen duwen wil je geloven.

Weet je wat: laat ons even de naam van je BVBA weten, of omdat je het toch groot ziet, je NV. zodat we het kunnen opvolgen.

Ah shit vergeten, oprichting van een BVBA is 12000€ en je hebt maar 5000€?????? Hmm.. venoot zoeken? Nah, dan nog is het 6000€.. :(

Sorry man, nu heb je er echt gelegen :)
Afbeelding

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 24 Okt 2012, 16:57

yorim01 schreef:al 1 nuttig antwoord toch.

Je weet dus echt NIETS... misschien had je topic beter de naam gehad... wat is er nodig om een ISP te starten (dan had men je misschien ernstig genomen). Ik wil je hiermee trouwens niet beledigen, maar ik hoop dat je stilaan beseft dat je alles "wat onderschat" hebt.

Heb je trouwens ooit VoIP gebruikt voor jezelf ? Wie gaat je technische kennis leveren (ben je zelfs gewoon nog maar in staat om je kandidaten te evalueren) ? Of ga je gewoon in je luie stoel zitten kijken hoe je medebeheerder en technische man het allemaal oplossen ?

krisken schreef:Voor telefonie white labeled aan te bieden moet je kijken naar 3starsnet, WeePee of de grotere spelers zoals BT en Colt.

Na 5 minuten praten met de TS denk ik dat die hun tijd niet verder gaan verprutsen.

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1282 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Berichtdoor raf1 » 24 Okt 2012, 16:57

Begin niet in België want het duopolie Telenet/Belgacom is te sterk. Met VDSL2-wholesale ga je trouwens geen geld verdienen, reken het maar eens na in jouw businessplan.

Ga bij een jonge glasvezelprovider werken in Nederland. En leer daar de stiel. (http://glasvezel-nederland.nl/providers)

Als het in Nederland lukt, probeer daarna eens in België.

yorim01
Starter
Starter

Berichtdoor yorim01 » 24 Okt 2012, 17:13

hmmm, volgens mij draai ik een asterisk op een hp dl380, + nog een 3tal did's (bij weepee), + nog eens 3 cisco ip phones van de spa series, + mijn sbs2011, met WDS-FTP-Exchange, en nog wat andere dingen... dus meneer met de schone naam: r2504, als ik geen kennis heb van servers dan denk ik dat je tegen de verkeerde bezig bent hoor.
Weet ge wat, ik kap ermee,... kheb al heel m'n namiddag verk**** aan dees forum. dat dees website en servers maar rap chrashen, kzal der dan ne goeien op drinken :beerchug: . good luck met jullie forum, maar mij zie je hier niet meer op.

jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer

Berichtdoor jorgo » 24 Okt 2012, 17:19

Afbeelding

Pengu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor Pengu » 24 Okt 2012, 17:26

yorim01 schreef:hmmm, volgens mij draai ik een asterisk op een hp dl380, + nog een 3tal did's (bij weepee), + nog eens 3 cisco ip phones van de spa series, + mijn sbs2011, met WDS-FTP-Exchange, en nog wat andere dingen...

Voor dat ik aan mijn opleiding begon begin september dit jaar dacht ik ook dat ik al veel kon. Een server opzetten is één ding, dan heb je nog de beveiliging en het opzetten van een netwerk. routers, switches, etcetc....

Lees misschien eens voor de lol een handboek voor Cisco CCNA. Endan nog wat hierboven al aan je is uitgelegd qua kosten enzovoort. Het feit is dat jij gewoon niet wilde luisteren en dan je precies op een wolkje zat. Je mag blij zijn dat ze dat hebben gedaan anders ging je later misschien wel voor verassingen komen te staan. Nu zomaar afgeven op dit forum is gewoon not done. Anyway, veel succes ermee.

iceke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 536 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer

Berichtdoor iceke » 24 Okt 2012, 17:37

Ik denk dat we beter stoppen met deze discussie, uiteindelijk zal de ts zelf wel inzien dat zijn plan niet realistisch is (en dat hoeven wij er in dit stadium echt niet in te smeren)

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dafke » 24 Okt 2012, 17:55

Mja zoals ik al zei: hij kan al geen bvba oprichten. Hij heeft het geld er niet voor.. Dat zal wss wel de doorslag zijn van zijn verhelderende post :)
Weer een droom aan diggelen. Goeie bedrijfsleider in spé: kritiek? Effe beginnen schelden :)
Afbeelding

Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dafke » 24 Okt 2012, 19:01

Voor de TS:

als je toch doorgaat, kan helpen:

http://www.nsz.be/nl/starters/advies/

Maar geef aub de naam van je bedijf zodat we je kunnen volgen!
Afbeelding

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Berichtdoor Sasuke » 24 Okt 2012, 19:07

yorim01 schreef:hmmm, volgens mij draai ik een asterisk op een hp dl380, + nog een 3tal did's (bij weepee), + nog eens 3 cisco ip phones van de spa series, + mijn sbs2011, met WDS-FTP-Exchange, en nog wat andere dingen... dus meneer met de schone naam: r2504, als ik geen kennis heb van servers dan denk ik dat je tegen de verkeerde bezig bent hoor.
Weet ge wat, ik kap ermee,... kheb al heel m'n namiddag verk**** aan dees forum. dat dees website en servers maar rap chrashen, kzal der dan ne goeien op drinken :beerchug: . good luck met jullie forum, maar mij zie je hier niet meer op.

:bang: LOL ... doet me terug denken aan de hoop sollicitanten die ik al voorbij heb zien komen die denken alles te kunnen omdat ze thuis een windows domein hebben opgezet. Dees is er echt wel over ....
Logic - The art of being wrong with confidence !
Afbeelding

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 506 keer
Uitgedeelde bedankjes: 442 keer

Berichtdoor meon » 24 Okt 2012, 19:09

yorim01 schreef:hmmm, volgens mij draai ik een asterisk op een hp dl380, + nog een 3tal did's (bij weepee), + nog eens 3 cisco ip phones van de spa series, + mijn sbs2011, met WDS-FTP-Exchange, en nog wat andere dingen... dus meneer met de schone naam: r2504, als ik geen kennis heb van servers dan denk ik dat je tegen de verkeerde bezig bent hoor.

Zo'n setup heeft de helft van de mensen in dit topic in hun slaapkamer draaien, bij wijze van spreken.

Je slaat dus reacties van mensen met kennis van zaken en ervaring in dit werkterrein in de wind?
Nou...

In elk geval heb je te weinig budget, zelfs met een banklening. En die banken gaan een businessplan willen zien, en voor jezelf kan je dit best ook als een project (lees: dus projectmatig) aanpakken zodat je het overzicht in het te nemen stappen niet verliest.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 324 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Berichtdoor Splitter » 24 Okt 2012, 19:28

Dafke schreef:Mja zoals ik al zei: hij kan al geen bvba oprichten. Hij heeft het geld er niet voor.. Dat zal wss wel de doorslag zijn van zijn verhelderende post :)
Weer een droom aan diggelen. Goeie bedrijfsleider in spé: kritiek? Effe beginnen schelden :)

ach ach, nog nooit gehoord van de "startersbvba"? heb je maar 1 euro voor nodig!
maar dan kan je wel al gelijk je oprichtingskosten niet betalen :)
ooit zal hier iets nuttigs staan

Terug naar “Overige ISP's”