Astel de moeite als makelaar ? Ervaringen gezocht

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Silverburst
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:02

Hi,

Ik vroeg me of iemand ervaring heeft met het regelen van zijn contract via Astel. Voor de korting die je er boven op krijgt zou ik het niet echt doen, maar wat juridische slagkracht bij problemen kan geen kwaad in telecomwereld dacht ik zo.

Toen ik bij Dommel zat met hun 1e phoneproject heeft dat echt een jaar geduurd eer dat min of meer wat deftig begon te werken. Of soms hebben ze een nieuw tarief, vermelden ze dat niet aan hun oude "trouwe" klanten en kan je zelfs niet overstappen op een goedkoper tarief als trouwe klant mits nieuwe activeringskost. Zou een Astel effect kunnen hebben bij dat soort zaken ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astel is een doorverkoper, zoals een telecomwinkel als The Phone House dat is (abonnementen aanbieden, maar helpdesk en problemen is afhandelen met je provider), niet zoals Euphony (abonnementen doorverkopen van Mobistar, maar je moet naar de helpdesk bellen van Euphony etc.)
Silverburst
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:02

idd, dat besef ik, maar kunnen die wat meer voor je doen vraag ik me af, en doet Astel dat effectief ook ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Silverburst schreef:maar wat juridische slagkracht bij problemen kan geen kwaad in telecomwereld dacht ik zo.
Hoe meer partijen hoe meer ellende zou ik denken... en ze willen allemaal een deel van de koek (jou centen).
Silverburst
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:02

mmmja, dat is een veronderstelling. Soms heb je als pietluttig klantje weinig impact op zo een log en bureaucratisch bedrijf met 10 telefoonmenu's e.d. en iemand met een grotere portefeuille als Astel kan daar wel wat meer impact hebben , maar das ook een veronderstelling, dus ik zoek ervaringen ;)
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Silverburst schreef: Soms heb je als pietluttig klantje weinig impact
Het probleem is dat je dan bij een "reseller" een pietluttig klantje bent. En je zit met een extra muur waar je van aan het kastje naartoe kunt gestuurd worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik kan me moeilijk inbeelden (maar kan fout zijn) dat een tussenpersoon met weinig marge veel moeite voor jou (als individu) gaat doen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Koop je je vliegtuigtickets rechtstreeks op het internet, of wil je advies via een reiskantoor ?
De ene persoon wil het liever zelf doen, de andere stelt advies op prijs.

Ik denk dat het voordeel van zo'n bedrijf als Astel, dat ze - wegens de hoeveelheid die ze bemiddelen - goede contacten hebben met de ISP's (voornamelijk Belgacom denk ik), waarschijnlijk ook rechtstreeks toegang tot bepaalde interne systemen, en daardoor vlugger een probleem kunnen oplossen bij de bestelling, of ook misschien een en andere kunnen forceren omdat ze de juiste personen kennen.

Nadeel is zoals de vorige poster schrijft: je hebt meer tussenpersonen, en die krijgen daarvoor ook een deel van de koek. En misschien zijn ze niet volledig neutraal (en doen ze een aanbeveling die voor hen het best opbrengt).
r2504 schreef:Ik kan me moeilijk inbeelden (maar kan fout zijn) dat een tussenpersoon met weinig marge veel moeite voor jou (als individu) gaat doen.
Misschien is het voor hen soms niet zoveel moeite, als de juiste kanalen kennen (watals klein klantje niet altijd evident is)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe_d schreef:Misschien is het voor hen soms niet zoveel moeite, als de juiste kanalen kennen (watals klein klantje niet altijd evident is)
Maar voor hen ben jij ook een klein klantje.
Silverburst
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:02

ik denk dat je als klant bij een Astel veel belangrijker bent dan bij de isp zelf. De ENIGE reden waarom je bij hun zou boeken is hun service, als dat niet ok loopt zouden ze snel kunnen sluiten. Bij een ISP blijf je soms als klant, ook als is de service waardeloos en moeilijk zoals in veel gevallen, omdat ze een product met specs aanbieden dat je belangrijk vindt. Ik kies mijn ISP in eerste plaats niet o pbasis van service, maar op basis van prijs/kwaliteit van hun infrastructuur.

Niemand die hier via Astel al eens een service benadert heeft en daar positief of negatief over kan zijn ? :)
Silverburst
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:02

Geen ervaringen met Astel hier ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik in elk geval niet.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ohay
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2014, 11:09
Bedankt: 2 keer

Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb je je speciaal geregistreerd om 11:09 om dan om 11:12 deze post hier te zetten? Nuja post...gewoon een linkje van een topic op testaankoop/testachats van 2010?

Bezig met een grote kruistocht tegen Astel? Want in de door jou aangehaalde link is de laatste post geschreven door een zekere "davitohay" en de gebruikersnaam "ohay" alhier trekt daar toch verdacht veel op... :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Hier alvast enkel positieve ervaringen met Astel...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ja geen problemen, correct besteld, en beloofde halve maand uitbetaald gekregen, spreek wel over wat jaren terug.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”