evonet krijgt bescherming tegen schuldeisers

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Evonetuser
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2016, 21:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je naar de peerings kijkt die ze momenteel nog overblijven is het ook kommer en kwel. Ik heb ondertussen alles bij hen weg gehaald wegens geen vertrouwen. Ik vraag mij af hoe lang het zal duren eer de oude eigenaar weel zal opduiken binnen het management van Meritel. De CFO van Meritel en Evonet zijn alvast een en dezelfde person.
evonetmol
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2016, 09:32

Het oude management loopt nog altijd rond binnen Meritel, inclusief Tesla.

@ub4b de porche waar jij van spreekt is iemand zijn privé-auto, dus lijkt me niet fair daar een oordeel over te vellen. De Tesla daarintegen, die rijdt nog altijd vrolijk rond
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

evonetmol schreef:Het oude management loopt nog altijd rond binnen Meritel, inclusief Tesla.

@ub4b de porche waar jij van spreekt is iemand zijn privé-auto, dus lijkt me niet fair daar een oordeel over te vellen. De Tesla daarintegen, die rijdt nog altijd vrolijk rond
Ok duidelijk. Ik meen me te herinneren dat het oude management gaat om één persoon die meegegaan is naar Meritel (en diens Tesla chauffeur).

Ik dacht dat er vijf zijn meegegaan naar Meritel:

- Davy van de helpdesk
- oude ceo, Karl dus
- chauffeur Karl
- iemand van systeemebeheer die ik niet ken
- Arne

plus de twee die al eerder voor evonet hebben gewerkt en Meritel hebben opgestart.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Enkele dagen geleden een aanvaring gehad met meritel. Iemand uit de familie is recent verhuisd van een boerengat naar de stad, had daar telenet als analoge kabelboer, en adsl via evonet.

Op nieuwe locatie in appartement zijn we voor proximus TV + vaste lijn + internet gegaan van éénzelfde speler, dus ze zegt haar evonet op.
Normaal moet de provider access tot de oude mailbox 1.5 jaar voorzien. Dus wij configgen proximus als uitgaande smtp provider in thunderbird met authenticatie en klaar, en haar mail blijft netjes binnenpoppen via evonet.

Dat loopt dus goed tot ze nu enkele weken later op de nieuwe locatie door meritel wordt afgesloten, meer bepaald haar email werkt niet meer. Belt en krijgt als antwoord dat ze haar abbo had opgezegd, en dat ze teveel pogingen had proberen ondernemen om in te loggen met haar evonet account op de evonet pop, en dat het systeem had geblocked. Blijkbaar van een andere insiderw weet ik dat ze alles aan het overzetten zijn naar active directory.

Straf voor een bedrijf met linux roots dat ze toch voor die Microsoft active zooi zijn gemigreerd.

Haar indruk was dat ze de oude medewerkers bij Meritel gefrustreerd zijn, de kerel die haar moest helpen was onbetaald overuren aan het maken en vertelde dit doodleuk aan familielid, dat hij speciaal voor haar nog extra overuren onbetaald ging maken tot het gefixed was.
Evonetuser
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2016, 21:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb het verhaal gehoord van een zakelijke klant die zijn internet lijn opzegt aan aan Meritel via een aangetekend schrijven aan het adres dat op de Meritel factuur stond. Het schrijven komt onbestelbaar terug. Het desbetreffende bedrijf heeft dan maar per mail opgezegd maar tot op heden geen reactie.

Goed bezig daar
TBFrank
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2017, 00:20

ub :-) cavakes?

hebben die gasten (evonet) nog een webmail? ik zou alles willen wegtrekken.... mijn geregistreerde site stond nog op een hookon (mail) adres, die heb ik gelukkig nog kunnen aanpassen.
fren
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 feb 2014, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Zelfde als vroeger: https://webmail.evonet.be
fren
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 feb 2014, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Game over

Telecom- en cloubedrijf Destiny uit Zaventem heeft twee nieuwe overnames gedaan. Het gaat om telecom- en internetprovider Meritel en securityleverancier IT101. Destiny wil meer worden dan een pure telco, zo kondigt het aan. Dat schrijft De Tijd.

De twee bedrijven die Destiny vrij geruisloos overnam, zijn Meritel en IT101. De eerste is een telecom- en internetprovider uit het Gentse die vooral op industriële klanten mikt. Het heeft bedrijf heeft een tiental werknemers en draait 3,5 miljoen euro omzet. Vorig jaar nam kwam Meritel nog in het nieuws door de overname van het quasi failliete Evonet.

Ook IT101 heeft een tiental werknemers en ongeveer 3,5 miljoen euro omzet. Het bedrijf levert oplossingen voor het beveiligen van bedrijfsdata en –e-mail, zowel in de cloud als on site.

Eind vorig jaar lijfde Destiny al Ergatel uit Denderhoutem in, een integrator van meer traditionele telecom- en cloudtoepassingen. De omzet groeide toen naar twintig miljoen euro. De nieuwe overnames zullen de jaaromzet naar ongeveer 28 miljoen euro stuwen.

De overnamekoorts bij Destiny steeg sinds het bedrijf in 2016 een kapitaalsinjectie van tien miljoen euro kreeg van het Nederlandse Mentha Capital. Ook de oprichters, de broers Samuel en Daan De Wever, staken toen vers geld in het bedrijf.

https://www.computable.be/artikel/nieuw ... names.html
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”