SSD-promo in de Carrefour ... voor de happy few?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Vanaf vandaag zijn er (in theorie) SSD's te verkrijgen in de Carrefour vanaf 5 euro en dit voor 4 dagen, zolang de voorraad strekt.
€5 voor 120 GB, €10 voor 240 GB en €15 voor 480 GB van het merk Intenso.
Het zijn natuurlijk geen toppers qua merk en type, maar een buitenkansje om bijvoorbeeld iets ouds te pimpen.

Vanmorgen er eens naartoe geweest, maar het leek (lokaal?) niet meer dan een lokkertje. Na zoeken vond ik uiteindelijk een klein leeg plaatsje voorzien voor de 120GB en 240GB modellen (ruimte voor <10 stuks), je zou denken dat ze al uitverkocht waren, maar bij navraag zouden ze pas morgen binnen komen (wanneer morgen was ook nog onduidelijk voor hen) en de 480 GB-versie zou helemaal niet beschikbaar zijn.
Benieuwd hoe het elders zal verlopen...
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

was er na jaren terug problemen bij aldi geen aanpassing dat ze voor akties ergens een minimum voorraad verplicht moesten hebben?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Deze dus: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/gren ... our-108095
Afbeelding

@Amazor: in welke Carrefour ben je geweest ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Screenshot is blijkbaar van de Carrefolder zelf, en actie geldt voor alle Carrefour Hypermarkten... Jammer dat die van ons op 20' rijden is, of anders bel ik eens. €15 voor een halve TB is wel geen geld, en zelfs als portable HDD zou dit enorm handig zijn.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Pay peanuts, get monkeys. Ik zou er alleen maar onbelangrijke informatie op zetten.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Lijkt inderdaad op zo'n lokvogel toestanden zoals vroeger bij Lidl.

Er kan tegen zo'n misbruik enkel maar opgetreden worden als het officieel vastgesteld is bv. door inspecteurs van FOD economie en dan moet er nog een proces volgen. Zie vroeger uitspraak Lidl https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 29941.html

Misschien hebben ze echt wel een voorraad aangekocht maar loopt het logistiek wat mis (zou me ook niet verbazen bij Carrefour)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Van wat ik lees op Pepper en Reddit, moeten we op niet veel hopen. Ik lees een hoop dingen waaruit blijkt dat de kans er nog vast te krijgen (laat staan 3) redelijk minimaal is : er zouden er maar 1000 zijn voor alle winkels samen. Sommige winkels zouden ze al sinds maandag verkocht zijn, en dus uitverkocht. Andere claimen dan weer dat er morgen of volgende week een voorraad komt.
Prijs is wel ongelooflijk scherp, als je eens googlet op "Intenso SSD Top Performance".

EDIT: heb eens naar mijn Carrefour gebeld. Hun voorraad komt pas vrijdag toe, en ze hebben al een hele reservatie-lijst, en hun 480GB exemplaren zijn al allemaal gereserveerd. Heb zelf nu een reservatie voor 3x 240GB, die ik dan in het weekend kan gaan afhalen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

De 480 GB's waren allemaal al gereserveerd. Enkel van de 120GB was er nog redelijk was, en de 240 zat er ook al bijna door.

Ik heb daar in de winkel 2 belofte bonnen (een kennis was mij, dus hij heeft e rook één ingevuld), dus we hebben nu:

3x 120
3x 240

't ja ..... ik ga deze gebruiken om testsysteempjes mee te PXEstagen en onze installer te debuggen, niet voor serieuze toepassingen.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Bij sommige Carrefours moet je er ook niet op rekenen. Deze persoon op 9lives heeft de volledig voorraad van carrefour verpatst nog voor de aanbieding gepubliceerd was. Er zat een kopie van een aankoopbewijs van carrefour bij.


https://www.9lives.be/forum/b-s-hardwar ... oopje.html
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

dragonflo schreef:Bij sommige Carrefours moet je er ook niet op rekenen. Deze persoon op 9lives heeft de volledig voorraad van carrefour verpatst nog voor de aanbieding gepubliceerd was. Er zat een kopie van een aankoopbewijs van carrefour bij.


https://www.9lives.be/forum/b-s-hardwar ... oopje.html
Ik had deze allemaal gekocht aan 49,90 per stuk.


Deze hebben 2 jaar garantie, uiteraard kan ik u een kopie van de kassaticket geven voor de garantie.

Zijn aangekocht in een Belgisch winkel , dus geen online gedoe.

Deze zijn dus allemaal legaal aangekocht, geen zorgen hierover

Groetjes
En dan koop je op 9lives een SSD voor 35 euro en zit er een kasticket van 15 euro bij? Of heeft hij ze vervalst?
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 03 jul 2019, 16:31, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

dragonflo schreef:Deze persoon op 9lives heeft de volledig voorraad van carrefour verpatst nog voor de aanbieding gepubliceerd was. Er zat een kopie van een aankoopbewijs van carrefour bij.
das 500+euro winst op quasi geen tijd....
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

ub4b schreef:
dragonflo schreef:Bij sommige Carrefours moet je er ook niet op rekenen. Deze persoon op 9lives heeft de volledig voorraad van carrefour verpatst nog voor de aanbieding gepubliceerd was. Er zat een kopie van een aankoopbewijs van carrefour bij.


https://www.9lives.be/forum/b-s-hardwar ... oopje.html
Kunnen we tegen persoon geen klacht neerleggen gezien zwarte handel? 800 euro in 't zwart verdiend
Ik had deze allemaal gekocht aan 49,90 per stuk.
Deze hebben 2 jaar garantie, uiteraard kan ik u een kopie van de kassaticket geven voor de garantie.
Zijn aangekocht in een Belgisch winkel , dus geen online gedoe.
Deze zijn dus allemaal legaal aangekocht, geen zorgen hierover
Groetjes

Inderdaad, overduidelijk dat dit een carrefourmedewerker is die voor alles publiek ging de promo al heeft kunnen benutten en zo alles heeft opgekocht
Ga je mij niet zeggen dat hij ze voor 49.90 euro heeft gekocht en nu gloednieuwe SSD's met verlies doorverkoopt...
Allemaal heel toevallig, een week voor die promo live gaat! Iemand met een 9-lives account die misschien die promo daar eens kan droppen of iemand connecties bij carrefour?
Van zo'n mensen krijg ik ook het vliegend :banana: !
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

dragonflo schreef:Deze persoon op 9lives heeft de volledig voorraad van carrefour verpatst nog voor de aanbieding gepubliceerd was. Er zat een kopie van een aankoopbewijs van carrefour bij.
Ik lees nergens iets over Carrefour daar, of heb je de info van een van de kopers ? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat iemand vorige week al aan zo'n grote batch van de Carrefour zelf zou geraakt zijn, en dan nog met een officieel Carrefour aankoopbewijs ? Moet dan al bijna een werknemer zijn (die op die manier wel zijn job riskeert).
En inderdaad, als hij op het forum claimt dat hij er €50 voor betaald heeft, en je krijgt dan een aankoopbewijs dat hij eigenlijk maar €15 betaald heeft, zou er toch minstens 1 koper niet happy zijn en het op het forum gooien.

PS: of zeer goed mogelijk dat hij effectief €49.99 op zijn ticket staan heeft, maar van de promo afwist en zeker was dat hij dan achteraf het prijsverschil zou terugkrijgen. Heb eigenlijk zin om Carrefour zelf te contacteren, maar ja, waar geraak je met zoiets terecht.
EDIT: googlen op 'Carrefour klacht' en je vindt een form waar je een klacht kan indienen. Bij deze gedaan, eens benieuwd wat de reactie zal zijn.
Allemaal heel toevallig, een week voor die promo live gaat! Iemand met een 9-lives account die misschien die promo daar eens kan droppen of iemand connecties bij carrefour?
Ik heb er een account, maar de thread is blijkbaar gesloten, wat ook al zeer verdacht is.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb er zelf 2 van hem gekocht en er zat een kopie van kasticket bij van Carrefour voor 1 exemplaar voor de prijs van 50 euro.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Naar Carrefour klantendienst gebeld. Ze gaan dit uitzoeken. Wie meer weet stuur me een PM.

Dit is niet fair voor zij die omrijden naar Carrefour, ik zat vandaag in een resto in Gent, zag deze actie en ben omgereden naar Carrefour oostakker. Alle 480's waren weg.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 03 jul 2019, 16:43, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

dragonflo schreef:een kopie van kasticket bij van Carrefour voor 1 exemplaar voor de prijs van 50 euro.
Haha, da's ook een manier natuurlijk. Hij zal er dan ene direct gekocht hebben aan 50 euro, en de rest dan aan 15 en naar iedereen een kopie gestuurd van dat ene kasticket... Ge moet maar durven eigenlijk.
Ik kan me inbeelden dat je je ook wel deels in het zak gezet voelt (alhoewel jij er nu natuurlijk wel ene hebt, terwijl velen er naast grijpen).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

We zijn niet de enige die het door hebben:

https://www.9lives.be/forum/algemene-in ... st21997293

Dit is zwarte handel
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

ub4b schreef:Dit is zwarte handel
Niet alleen is het zwarte handel, maar eigenlijk oplichting. Want hij claimt dat hij ze aan €50 kocht, maar hij betaalde eigenlijk maar €15 en weet zeer goed dat ze 2 weken later ook voor die prijs in de winkel gaan liggen. Op die manier zijn eigenlijk al zijn kopers bedrogen geweest (want staat los van het feit dat ze vandaag al direct overal uitverkocht zijn).
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Tomby schreef:
Haha, da's ook een manier natuurlijk. Hij zal er dan ene direct gekocht hebben aan 50 euro, en de rest dan aan 15 en naar iedereen een kopie gestuurd van dat ene kasticket... Ge moet maar durven eigenlijk.
Ik kan me inbeelden dat je je ook wel deels in het zak gezet voelt (alhoewel jij er nu natuurlijk wel ene hebt, terwijl velen er naast grijpen).
Het is natuurlijk relatief. Ik zou niet een belachelijke hoeveelheid achterhouden en dan mensen die speciaal afkomen in de kou laten staan. Mocht ik er gewerkt hebben, ik zou er alleszins gekocht hebben. 30 of 40 stuks lijkt me net iets te veel voor één winkel.
jonka
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

ub4b schreef:Ben omgereden naar Carrefour oostakker. Alle 480's waren weg.
Tegen sluitingstijd enkel nog die van 120 GB (beloftebon).
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Ik zag de promotie staan en koos eieren voor mijn geld: ik ben gisterenochtend bij openingstijd eens gaan loeren. Niets gevonden en nagevraagd. Ze toverden drie exemplaren tevoorschijn: eentje van elke grootte. De promotie stond reeds live in de computer en ik heb die van 480GB kunnen aankopen. Ik had er graag drie gehad, maar helaas. Ze vertelden me dat ik eens moest terugkeren om te luisteren of er meer waren binnengekomen vandaag.

Vanmorgen stond ik dus bij openingstijd op post, samen met enkele anderen die allemaal uit waren op de SSDs. Er was geen nieuwe voorraad en er was geen enkele SSD te bespeuren, maar er ging vrijdag nieuwe stock zijn: van elke grootte 30 stuks. Ik heb gevraagd of ik dat kon bestellen, maar dat was onmogelijk.

Ik heb dan maar mijn gewone boodschappen gedaan. Bij het verlaten van de winkel stonden er een stuk of acht mensen aan de servicebalie te klagen over de promotie en de dame in kwestie was reservaties aan het opnemen. Iemand hoorde ik nog zeggen "Eigenlijk mogen we er drie hebben hé". Aangezien ik er al eentje had, heb ik besloten om niet aan te schuiven.

Er gaan enkele dingen serieus fout hier:
- Een medewerker kon al quasi twee weken op voorhand van deze promotie genieten(?!)
- Een aantal winkels had de promotie al op maandag in de rekken liggen
- Ik kreeg de promo gisteren al mee (waarvoor dank!)

Je kon op voorhand al weten dat dit slecht ging uitdraaien, tenzij ze een vrachtlading per winkel van deze dingen hadden. Zoals ik het nu zie is het enkel een lokmiddel geweest. Vrijdag terugkeren heeft geen enkel nut aangezien ze volgens mij allemaal op voorhand verkocht zijn via een beloftebon.

Edit: over de werking of levensduur van dit ding kan ik niets vertellen, maar een collega van me heeft jaren met zo'n externe 2,5" HDD van Intenso rondgelopen. Dat ding heeft ontzettend veel te verduren gekregen en werkt nog steeds, al heeft hij hem aan de kant gelegd uit vrees dat het toch één dezer dagen zal ophouden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

jonka schreef:
ub4b schreef:Ben omgereden naar Carrefour oostakker. Alle 480's waren weg.
Tegen sluitingstijd enkel nog die van 120 GB (beloftebon).
hier kon je ook enkel die van 120Gb nog bestellen .. ( regio waregem )
heb ik niet gedaan .. heb er genoeg van 120 ..
is wel een goeie volk lokker ..maar ik heb niks anders gekocht vandaag :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Die 5 euro voor 120GB blijft crazy, zeker gezien end-user een beetje merk SSD al 5x kost in de normale handel:

https://www.alternate.be/Kingston/UV500 ... ent=search

en de intenso, normale retail:

https://www.alternate.be/Intenso/High-P ... 6?lk=10954

Dus hoe carrefour die aan 5 euro kan verkopen gezien de IT marges ....
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ah kak... Dus ik heb er nu ook eentje voor 35 ipv 15... Was ze daarnet nog gaan afhalen en dan lees je dit... Zucht...

Een mens mag dan niet eens racistisch worden...

Naja, ze was niet eens voor mij, was voor een vriendin die voor een oude laptop een goedkope upgrade zocht dus die betaalt uiteindelijk het gelach.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Slafes schreef: Naja, ze was niet eens voor mij, was voor een vriendin die voor een oude laptop een goedkope upgrade zocht dus die betaalt uiteindelijk het gelach.
't ja nog steeds goedkoper dan bij alternate, maar wel verkocht met een leugentje via 9lives
dit soort members mochten ze van mijn part bannen for life bij 9lives
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stiekem hoop ik wel dat em het mag afbollen bij Carrefour. Daar moet toch zeker duidelijk een trace zijn van wie ze gekocht heeft.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Abusimbal schreef:@Amazor: in welke Carrefour ben je geweest ?
Koksijde
---

Ik was van plan om uit benieuwdheid nog eens te bellen naar daar, zoals de verkoopster gisteren aanraadde, maar als ik alles zo lees denk ik niet dat het veel zin heeft om er nog moeite voor te doen. Dat het een sport zou zijn om er aan te geraken kon je vooraf al raden, maar ondertussen is het duidelijk dat de actie redelijk fout gelopen is. Reserveren of "beloftebonnen invullen" kwam door haar niet ter sprake, dus de situatie zal er ondertussen niet op verbeterd zijn. Voor de officiële startdatum afhalen zal voor de meesten wellicht de interessantste -maar niet de correcte- optie geweest zijn.

"Pay peanuts, get monkeys" dat kan je wel zeggen, maar als je aan 3x480GB kan geraken tegen de prijs van 1 degelijke 250GB kon het wel interessant zijn voor iets waarvan de werking en betrouwbaarheid niet cruciaal is.

Als opslag voor een primair systeem zonder back-up zou ik het toch niet aanraden en ik zou die al helemaal niet installeren bij iemand anders om die prijsvriendelijk aan een ssd te helpen. Als ik zo verschillende reviews zie op Amazon moet je toch ernstig rekening houden met een kans op uitval na een te korte tijd en ik kan me voorstellen dat niet iedereen meteen denkt om daarom nog een review te gaan schrijven na X-aantal maanden.
Kan ik net zo goed een cheap SSD op AliExpress betellen. Ook daar is €5/stuk natuurlijk onmogelijk, maar daar weet je tenminste dat je er aan kan geraken, in tegenstelling tot de Carrefour-loterij.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Rond de middag al telefoon gekregen dat het binnen was.

Dus rond 18u gaan halen bij Carrefour Oostakker, had een bon van een kennis voor 3x 240 en eentje voor mezelf van 3x 120 - wij waren daar gisteren en hij herkende mij.

Zonder probleem nog drie extra stuks 120GB kunnen meenemen.

En dan naar St-Denijs-Westrem. Alles zou daar nog binnenkomen, 120 en 240GB waren voorradig dus nog 3 stuks 120GB meegenomen.

Voor m'n linux PXE installer lab heb ik nu 9x 120GB extra en 3x 240GB extra erbij.

Morgen eens kijken of ik nog aan 480 GB geraak ook, volgens St-Denijs-Westrem was het een fabeltje dat iemand alle 480's had opgekocht, want die kwamen opnieuw binnen. Maar gaf wel toe dat de medewerkers die al een tijdje wisten en in principe wel intern kunnen kopen.

Dus de 9lives is wellicht dus zo verlopen, al hebben ze dat niet echt toegegeven.

Heb ondertussen mijn account op 9L leeggemaakt, berichten worden gecensureerd, userbase is er niks tegen ;) En tegen die oplichter doen ze ook niks. Is mijn tijd niet waard om nog 1 seconde verder aan 9L te spenderen. Uitgebaat door Telenet -no thx.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Hier in Carrefour B-Park (Brugge) hadden ze enkel nog de 120GB-versie, maar na het lezen van die recenties op Amazon (bedankt Amazor!) ben ik meteen al een stuk minder scheutig om deze aan te schaffen...
't Is geen geld, maar ik zou deze enkel voor testdoeleinden durven kopen en dan nog...
Computer(k)nul
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Sinna schreef:'t Is geen geld, maar ik zou deze enkel voor testdoeleinden durven kopen en dan nog...
Ik koop ze voor testdoeleinden. Gaan ze kapot, moeten ze maar de garantie eerbiedigen - een andere SSD gaan ze toch dan niet aanbieden dus geld terug. Ik heb 75 euro incl BTW gespendeerd aan 1800 GB aan SSD's ... het zal me echt worst wezen als er eentje kapot dan gaat. Voor datzelfde geld koop ik maar 3x 120 GB aan Kingston UV500.

Indien test goed werkt, SSD backup'en met clonezilla en klaar. Hetzelfde met de raspberry: klooien tot het werkt, en dan de kaartjes dumpen op een grote ouderwetse schijf als backup.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Heb paar jaar terug zo'n el cheapo SSD gekocht, enkel voor het besturingssysteem, wel, die draait nog steeds... Wil niet noodzakelijk zeggen dat het stuk gaat.

Op 9lives zijn er wel mensen die me aangeschreven hebben voor die man zijn gegevens, die willen dus officieel klacht neerleggen.

Op zich he, had hij 25 euro gevraagd... Had hij 400 euro winst gemaakt, maar nu in no time 800. Ik noem dat oplichting en sleche reclame voor Carrefour als ze toegeven dat medewerkers promo's op voorhand kunnen opkopen en verder verkopen. Nog sterker, hij kon er nog aan raken en dus ook aan 35 verder verkopen? :) Dit met een kassaticket waar 50 euro op staat? Humm...
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

't Zijn toch wel gekochte, die zijn 'voorraad'? Niet tussen wal en schip gevallen? Of erger...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

In heel wat bedrijven, waaronder Colruyt om in dezelfde sector te blijven, is dat een reden voor ontslag.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Denk als je dit soort promo's ziet

1. Een winkel gaat dit niet verkopen met verlies DUS
Zijn dit nu echt volledige nieuwe SSD's?? of revisies :P

2. Zeg tegen elke klant/adres max 1 - 2 of doe dit via internet laat klanten dit reserveren en zet er een aantal op.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gisteren ook telefoon gekregen dat hun SSDs binnen zijn en ik de mijne mag komen afhalen. Moest dat niet persé direct doen, dus zal met mijn gewone boodschappenronde in 't weekend zijn.

Op mijn online klachtenformulier heb ik ook reactie gekregen. Om te beginnen dat het niet vanzelfsprekend is om die 9lives actie te linken aan de Carrefour actie, maar dat ze het wel doorgegeven hebben aan de desbetreffende dienst. Dat was overigens voor ik wist dat de kopers ook een Carrefour kasticket kregen. Als ik mijn SSDs ga afhalen zal ik het ook nog eens laten vallen aan de verkoper daar en eens horen of zij op voorhand al op de promo konden ingaan.
Verder kreeg ik nog mee dat het gaat om een soldenactie, waarbij het een restvoorraad is die verkocht werd, en geen extra voorraad verwacht wordt. Ook is er door omstandigheden iets misgelopen met de distributie vanuit hun centraal beheer, waardoor sommige winkels woensdag nog niets binnen gekregen hadden, terwijl andere winkels al vroeger de SSDs aan soldenprijs verkochten. De voorraad van 480GB units was sowieso beperkt, die van 120GB en 240GB was ruimer. Maar ja, dat hadden we dus ondertussen ook wel door.
DIBO schreef:'t Zijn toch wel gekochte, die zijn 'voorraad'? Niet tussen wal en schip gevallen? Of erger...
Aangezien het samenvalt met deze spectaculaire promo, vermoed ik wel dat hij ze gewoon gekocht heeft aan de promo prijs.
ub4b schreef:Heb ondertussen mijn account op 9L leeggemaakt, berichten worden gecensureerd, userbase is er niks tegen ;) En tegen die oplichter doen ze ook niks. Is mijn tijd niet waard om nog 1 seconde verder aan 9L te spenderen. Uitgebaat door Telenet -no thx.
Heeft weinig met Telenet te maken, denk ik. 9L is een gaming forum, en dat zie je -met alle respect (ben ook zelf gamer)- ook wel aan het publiek daar. De gemiddelde leeftijd daar is wellicht zelfs nog geen 18 jaar. Die vinden dat soort grapjes eerder goed gedaan, dan dat ze verontwaardigd zijn.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Tomby schreef: Verder kreeg ik nog mee dat het gaat om een soldenactie, waarbij het een restvoorraad is die verkocht werd, en geen extra voorraad verwacht wordt.
Tuurlijk, ze moeten een uitvlucht verzinnen dat ze aan die prijs niet echt veel kunnen aanbieden :lol:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben de mijne gaan afhalen (240GB). Is dus duidelijk een stock die ze anders niet meer kwijt geraakten. Ze hadden allemaal een sticker 'Snelverkoop' wat Carrefour normaal gebruikt voor voeding, maar die ze ook vaak gebruiken in hun grabbelbakken met speelgoed, multimedia, etc... die ze tegen een soldenprijs rap kwijt willen. De sticker dateerde van april en was normale prijs €88 en snelverkoopprijs -70%. Voor €88 kan ik goed geloven dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt geraakten :P.
Ik vroeg ook eens aan de medewerker of zij er vroeger aan konden geraken, en dat ontkende hij. Hij had er zelf ook gewild maar was zelf ook te laat. Toen ik hem het 9L vertelde was hij zeer verbaasd.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Omdat ik de ssd's wel ergens kan gebruiken heb ik voor de sport toch nog eens gebeld naar het filiaal in Koksijde.

Ik heb gezegd dat ik woensdagmorgen al tevergeefs naar de winkel was geweest en vroeg of er ondertussen al binnen waren gekomen. Het antwoord was negatief bij dit filiaal, blijkbaar was het gisteren ter sprake gekomen in een vergadering. De vriendelijke man klonk zelf wat verveeld door de situatie en dacht dat ik een beloftebon had, doordat er daarover woensdag niet werd gesproken had ik dat niet en heeft hij mijn naam alsnog op een lijst gezet en de enige 'belofte' was dat hij zijn best zou doen, maar ondertussen zal ik wel laag op de lijst staan. Zonde als topic-starter. :wink:
Hij vroeg of ik een voorkeur had en toen ik liet vallen dat 480GB kiezen wellicht onmogelijk zou zijn, was het antwoord nogmaals "Ik zal zien wat ik kan doen.". Om meerdere stuks te vragen had ik al helemaal geen poging meer gedaan. Bij nieuws zou ik opgebeld worden.
Volgens hem waren er onvoldoende om ieder filiaal te voorzien. Kortom, de verwachtingen liggen dus laag in Koksijde.

Ik denk niet dat je deze actie aan zo'n lage prijs bij zo'n beperkte voorraad een succes mag noemen, ik vind het vreemd dat het bij jullie blijkbaar nog meevalt, uitgezonderd van het zo goed als totale gebrek aan 480 GB-versies.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Net de 12 SSD's snel na mekaar in een sharkoon quickport geduwd, zo'n oude met 2 knopjes, en dan stroom aan, en quick formatteren ...

Tot nu toe kon ik 9x 120 en 3x 240 dus formatteren. Sommige zaten in ESD plastiekjes, bij sommige zaten vijsjes - de inhoud was niet erg consistent buiten dan dat er een SSD in elke verpakking minstens zat. Maar voor die prijzen gaan we niet klagen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

lijkt me maar raar normaal zouden de inhoud overal hetzelfde moeten zijn :P
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”