Philips CD-R action: geen goede kwaliteit?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik kocht in den Action een Maxxter CD-RW / DVD-R drive voor 15 euro, en een stapeltje 52x Philips CDR.

Drive:
https://www.maxxter.biz/item.aspx?id=10 ... ifications

Philips CDR's:


Met het standaard windows 7 tooltje om CD's te maken vanuit explorer, liep het met de Philips CDR's direct fout.
Dan maar power2go opgestart.

Ook op de interne CDR van de laptop falen meerdere Philips CDR's.

Dan op beide drives Ricoh-Gold getest, en die falen uiteraard niet.

Helaas out of stock, forever:
https://www.diskdepot.co.uk/acatalog/ri ... coh005.htm

Dus de Philips CDR's uit den action zijn van rommel kwaliteit - of ik heb een slechte batch?

De Maxxter USB CD-RW / DVD-R drive is een Toshiba-Samsung ding, op zich geen verkeerde kwaliteit.
Andere merken vragen al snel 30 euro voor een externe USB CD drive. Mijn vriendin kocht vorig jaar nog ziets van LG in Mediamarkt, en dat was dan 30 euro.

Ik heb nog ergens een oude pc met een Plextor Premium 1 & 2 (de beste drives ooit, nog IDE), met de plextools pro weet ik direct wat de dye is van de Philips. Als ik die doos nog vind op zolder ;)
Bijlagen
externe-maxxter-cdrw.png
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Moeilijk op voorhand vast te stellen denk ik, maar je moet kijken naar de "pre-recorded info" op de schijven, daar vind je de manufacturer.
Voor DVD's neem ik enkel Taiyo Yuden, voor CDR neem ik Sony.
Met deze tool kan je die info uitlezen: http://dvd.identifier.cdfreaks.com/

Waarom koop je geen USB DVDRW? Voor €15-20 heb je zoiets al?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tooltje werkt niet voor CD-R helaas. Dan toch maar eens plextools pro moeten bovenhalen.
cdtool.png
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik had altijd de beste resultaten met Verbatim media
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

't ja ik herken deze van vroeger ;)



In Zonhoven zit er iemand op 2dehands die die ricoh gold verkoopt, maar hij wil er veel meer voor dan wat ik er zelf ooit voor betaald heb (32 cent per stuk ipv zelf 20 cent ervoor betaald).
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Als je de user reviews op Amazon bekijkt (de link die je gaf), is er toch een probleem met deze Philips-schijven.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Albert Peetermans schreef:Als je de user reviews op Amazon bekijkt (de link die je gaf), is er toch een probleem met deze Philips-schijven.
Inderdaad. Spijtig dat de Duitse amazon verbatim niet naar België stuurt. 't Ja auvibel shit.

En ik gebruik deze CD's voor onze manuals op te branden ... dus helemaal geen audio en toch tax betalen -> no way!
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Waarom koop je nog CD-R's als ik vragen mag?
Heeft toch wel enkele belangrijke nadelen tegenover USB-sticks, geheugenkaarten en HDD's/SSD's:
  • Prijs/GB is veel duurder.
  • Bevat per schijf veel minder data.
  • Lezen en vooral schrijven is veel trager plus gerommel met software om het goed te krijgen.
  • Aankoop van een lezer/schrijver wat toch een lomp toestel is, zeker een externe voor gebruik bij een laptop.
  • Raakt sneller beschadigd en kans op CD-rot.
Nee, voor mij geen optische media meer de laatste 10 jaar 8). Zelfs indien het voor een oude mediaspeler is zou ik allang een alternatief gezocht hebben: chromecast audio, bluetooth streamer, FM-transmitter desnoods,...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Met een schijfje zoals een ricoh gold heb je normaal nooit uitval.

Ik geef aan onze klanten een CD-R mee met alle manuals. Ik zet ze niet online omdat ik niet wil dat concurenten kunnen meekijken.
20ct of 30ct per schijfje is nog steeds goedkoper dan de goedkoopste USB stick.

Is er een klant die de bestanden niet kan openen om whatever reden, dan drop ik die files op een wetransfer en klaar.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”