Android tv box om Telenet Yelo op te installeren ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Heeft er iemand ervaring met een simpele goedkope tv box waar ik Telenet Yelo kan op installeren ?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk als je een Android tv box koopt die niet geroot is dat de app er standaard op draait

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
chriske1980
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jun 2017, 21:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb de MXIII - G II Android TV Box HDMI Amlogic S912 Octa-core werkt er wel op. Maar ik vind die Yelo tv app niet echt gebruiksvriendelijk voor op een Tv box! Ik zou toch kiezen voor chromecast in combinatie met smartphone of tablet( heb ik ook :-D ) ! Yelo tv heeft sedert kort chromecast-support!

Idd Bruma ik heb die tv box moeten unrooten om yelo tv app werkend te krijgen. Anders krijg je steeds melding streamingfout!
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het probleem met goedkopere Chinese tv boxes is dat ze martiale geroot zijn en dan heb je ook weer pech. Het martiale rooted zijnde is moeilijk te achterhalen in hun specs

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ik dacht dat Yelo op een box makkelijker zou zijn dan steeds via de smartphone te werken.
Misschien toch beter zo laten dan.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Even voor de goede orde: de Yelo Play app is niet beschikbaar voor Android TV (de specifieke flavor van het OS). Wel zijn er inderdaad sticks die gewone Android draaien met een "TV schil" erover, maar daar zit je dan weer met het probleem dat velen geroot zijn en dan werkt Yelo Play ook niet.

Ik sluit me aan bij de anderen: sinds er officiëel Chromecast support is (en tot ze eens Android TV gaan ondersteunen...), lijkt me dat de beste piste.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

bruma schreef:Het probleem met goedkopere Chinese tv boxes is dat ze martiale geroot zijn en dan heb je ook weer pech. ...
bruma, wat bedoel je hiermee ? Is dat niet hetzelfde als gewoon geroot ?
Ken er eigenlijk niet zo veel van :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

cloink schreef:het probleem dat velen geroot zijn en dan werkt Yelo Play ook niet
Ik heb zelf geen TV en geen Telenet, dus nogal lastig om het te testen,
maar ik heb recent voor iemand een oude Nexus7 tablet (2012/06) gereanimeerd naar Android 7.1.1 (weer minder afval dankzij XDA :)) en de app gaf ook aan "root", ik had niet geroot dus dat was alvast mis, maar hij kon toch geen TV zien via zijn tablet.
De persoon in kwestie heeft er dan een tool gedownload die het "geroot-zijn" maskeerde en toen werkte het wel.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

karine schreef:Heeft er iemand ervaring met een simpele goedkope tv box waar ik Telenet Yelo kan op installeren ?

Omdat ik naast Telenet ook satelliet heb, heb ik een tijdje geleden even een weekje de X96 mini getest.

Vanuit China, geleverd via Duitsland (geen douane etc). Was in België op 24u. Uitgebreid getest met beide platvormen (voor sat via VU+ zero en streamen via de VU+ app). Werkte zowel voor Yelo Play als sat perfect (de versie met 16 GB werkgeheugen).

Was voor de slaapkamer. Weggedaan omdat mijn vrouw het niet leuk vond dat we ook nog draadloos toetsenbord én muis nodig hadden. Nu hebben we de sat en netflix via apps op onze android tv en Yelo Play via een full hd chromebook.

Ahja, belangrijkste. Mét levering koste die juweeltje minder dan 40 euro.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Uiteindelijk zal het met een smartphone nog het makkelijkst zijn om de streamen als ik alles zo samenvat.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”