Aankoopadvies Tablet voor de kinderen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Hallo,

Ik ben op zoek naar een tablet voor onze oudste zoon. Die is momenteel 5 jaar en we zouden hem een tablet cadeau doen voor zijn verjaardag.

Het hoeft dus geen High-end device te zijn, maar ik wil ook geen brol komen van €80 bijvoorbeeld.

Waar ik wel aan denk:
- Android (alles is Android momenteel thuis en heb verder geen enkel Apple product in huis)
- 9 a 10" qua schermgrootte
- mogelijkheid om een kidsproof hoes rond de tablet aan te brengen.

Iemand suggesties of ervaringen, ik ben namelijk niet thuis in de tablet markt...

Bedankt!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou kijken voor een 2dehands iPad. IOS is gewoon veel gebruiksvriendelijker en de store heeft gewoon een enorm aanbod voor kleine kinderen. Bovendien mag dat een iPad zijn die al ettelijke jaren oud is, de meeste van die kinder-apps hebben helemaal geen recente hardware nodig.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Probeer wel de schermtijd gericht te beperken, of die 5-jarige zal snel aan een bril liggen wegens bijziend.
Ik ben gisteren met mijn 7-jarige naar de oogarts gemogen omdat hij het bord niet goed ziet (zit wel achteraan in de klas).
Resultaat: een lichte bril (+0.5), maar met negatieve vooruitzichten.
Computer(k)nul
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ons twee 4-jarigen hebben een tab a7 van Samsung, of 7a ;)
Met zo speciale schuimrubberen hoes en koptelefoon (jbl kids, kan niet te luid).

Heb die geroot, kids app erop, Netflix via tasker op het kids profiel, idem voor spotify.
In die kids app zit videoplayer ook,heb hele YouTube selectie gemaakt want anders zitten die soms rare dingen te bezien.


En screentime, half uur per week? Zoveel zijn ze er ook niet met bezig eigenlijk...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sinna schreef:Probeer wel de schermtijd gericht te beperken, of die 5-jarige zal snel aan een bril liggen wegens bijziend.
Ik ben gisteren met mijn 7-jarige naar de oogarts gemogen omdat hij het bord niet goed ziet (zit wel achteraan in de klas).
Resultaat: een lichte bril (+0.5), maar met negatieve vooruitzichten.
Inderdaad, hier gelijkaardig probleem al zei de oogarts dat het niet persé aan schermgebruik lag. Bovendien hebben mijn vrouw en ikzelf ook zware bijziendheid.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Bij ons wel: mijn vrouw draagt geen bril en ikzelf draag een zeer lichte, met dank aan het vele beeldschermwerk. Zonder bril heb ik 's avonds gegarandeerd barstende hoofdpijn (oogbolcorrectie).
Computer(k)nul
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb voor mijn beide dochters een iPad gekocht. Eigenlijk is juister: mijn oudste dochter heeft de iPad Air van mijn vrouw overgenomen. En mijn jongste dochter heeft een iPad mini 2 gekregen toen die bijna uit productie ging bij Apple. Uiteraard beiden met een extreme protection case. De iPad mag al eens vallen, maar uiteraard wordt er geleerd dat ze met respect met hun gerief moeten omgaan (echter zijn ongevalletjes altijd mogelijk). Zij kijken zonder oortjes naar hun iPad en mogen het niet te luid zetten. Lijkt me nog altijd beter dan met oortjes.

Doordat wij volledig in eco-systeem van Apple zitten, zitten er wat controle maatregelen op (zoals installeren apps waar ik melding van krijg om goedkeuring te geven). Je zou ook schermtijd kunnen beperken, maar dat doe ik liever face-to-face :-D

Op de iPads staan de apps van Ketnet en Netflix. Bij de oudste staat er nu ook Bingel op (via school). Ben wel blij dat ik er Youtube afgesmeten heb. Er staat veel content voor kinderen op die je nergens anders vindt, maar er staat nog veel meer rommel op. En je raadt het wel: die rommel vinden je kinderen altijd (hoe ze het doen, is mij een raadsel)...

Tot slot: ik leer hen ook een zo goed mogelijke houding aan te leren om te kijken. Natuurlijke reflex is om het hoofd naar voor te buigen en de iPad te dicht bij de ogen te houden (wat nefast is uiteraard).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

We geraken een beetje off-topic, maar content kan je maar tot een bepaald niveau tegenhouden. Ja, de mijne kwamen zelf 'Dora, domme kut-aap' tegen. Anderzijds brengen ze ook veel van school mee... in no time waren ze hier 'Kind van de Duivel' aan het zingen, terwijl dat hier thuis nog nooit op gestaan had. Ook op school horen ze van anderen dingen over YouTube.
Mijn zoon van 8 zit tegenwoordig eigenlijk nog maar enkel Minecraft en Roblox videos te bekijken... maar als ik dan zie hoeveel Engels die nu al kent en hoeveel creatieve dingen hij dan zelf in Minecraft doet, dan wil ik dat eigenlijk zeker niet tegenhouden door YouTube te verbieden.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”