Huawei vs Samsung (tablet)

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Beste,

ik sta in twijfel. Nadat mijn Sony Z4 tablet geen updates meer doet, wil ik me een nieuwe tablet aanschaffen.
Ik ben android minded dus geen ipad in huis.
Zijn de kandidaten: Huawei M5 pro VS Samsung Galaxy tab s4.
Tablet zal intensief worden gebruikt.
Welke tablet is jullie voorkeur?

groetjes Eve
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Met de M5 Pro kan je geen netflix in HD kijken....
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Dat vind ik nu jammer om te lezen.
Nog minpunten?
Topit
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2018, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Met welk doel zal die intensief gebruikt worden?
Spelletjes/ontspanning of werken?
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nu Google met de introductie van de Pixel Slate de Android tablet begraven heeft, zou ik persoonlijk opteren voor een Chrome OS-tablet.

De Pixel Slate heeft Apple prijzen, maar de HP chromebook X2 heeft zowel de tablet, toetsenbord en stylus voor de prijs van een Slate.
Toegegeven, de X2 is hier eigenlijk nog niet te koop, maar staat wel al op de Franse HP-site aan 799€, weliswaar duurder dan een Tab S4.

https://store.hp.com/FranceStore/Merch/ ... BF&sel=NTB

Voor een review van de X2 : https://arstechnica.com/gadgets/2018/09 ... -chrome-os/

Niet vergeten dat een ChromeOS tablet min. 5 jaar ondersteuning krijgt.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ik heb ook Sony Z4 tablet en qua specificaties onder het Android-tablet-landschap kan die nog altijd mee vind ik (en ja, ik gebruik die intensief).
Ik weet niet of het ontbreken van updates (er is tenminste Android 7.1.1 op beschikbaar) echt de dealbreaker is om een nieuwe tablet te moeten kopen?
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Betreft mijn huidige tablet
Doordat apps vanzelf stoppen is het onaangenaam geworden om hem te gebruiken.
Vb van die apps: Nieuwsblad, Facebook, Smartschool, printen lukt ook niet meer, 4G functie heeft de geest gegeven. Hij valt regelmatig uit. Bij een volle batterij de tablet 's morgens gebruiken (krant, mails, smoelboek, allez poging tot) en al gauw is de batterij 92%.
Office toepassingen doe ik al enkele maanden niet meer, retetraag.

De HP chromebook X2 lijkt me om de vingers bij af te likken. Maar nog niet te koop in België.
Dus een beetje wachten...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Snapdragon 810 en 3GB RAM?
U gaat mij niet wijsmaken dat hij retetraag is.
Doe eens gewoon netjes een factory reset en steek eventueel een nieuwe batterij, dat ding moet vliegen door de apps die u opnoemt. Factory reset lost de printproblemen waarschijnlijk ook ineens op. De 4G problemen zijn waarschijnlijk niet makkelijk op te lossen :(

Update probleem kan eventueel worden opgelost met Lineage OS te flashen. Nieuwe android versies komen er waarschijnlijk niet meer maar security patches blijf je waarschijnlijk nog wel even krijgen.
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Ik heb idd een factory reset overwogen maar ik voel er niet veel voor. Alhoewel het geen kwaad kan.
Een nieuwe batterij, daar gaan ze niet aan willen beginnen in de computer winkel.
En "flashen" weet ik niet wat het inhoudt.
Als ik de iPad van zoon naast mijn tablet leg en dezelfde app open, is mijn tablet traag, trager dan dat ik gewoon ben. Ik weet het appel met peer vergelijken. Ik heb nog een Samsung tablet gehad en die was ook traag op het laatste. Ik herken de signalen dat het tijd is voor een andere tablet.
Wat ik nog niet gezegd heb dat ik van mijn werkgever een budget ter beschikking heb gekregen om vb een laptop of zo te kopen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Tablet nu en dan eens herstarten kan veel doen om 'm terug wat vlotter te krijgen. Mijn Z4 gaat denk ik nog zo'n 6u mee op batterij, minder dan m'n 1e generatie iPad, dat wel.
Mobiele data heb ik wel meestal af staan, 99% van de tijd ben ik in Wifi-gebied met de tablet en heeft 't weinig zin om dat bijkomend ingeschakeld te hebben.
Mijn grootste bekommernis met mijn toestel is dat de lijm van de randen lost.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Android is eigenlijk altijd ongeveer even snel geweest bij het openen van apps (althans bij de toptoestellen, de 810 was wel even een dieptepunt maar het blijft een redelijk snelle soc)

Batterij vervangen in de meeste Androids is vrij simpel: kan het kleinste kind mits wat training. En ik lees net dat de lijm zo al lost, nog makkelijker om hem open te krijgen. :angel:
Maar ja, als je toch een budget krijgt is iets nieuws geen slecht idee. Ik zou wel aanraden om die Sony ergens nog een tweede leven te geven al verkoop je hem gewoon.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Mijn updates waren voor mijn Samsung galaxy tab S2 zeer teleurstellend, denk dat zelf de garantie nog liep terwijl de updates al stopte.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Met de prijzen die ik hier zie passeren ga ik het toch gewoon effe in de groep gooien: 32 GB iPad, 2018 model kost 359 euro.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

butskristof schreef:Met de prijzen die ik hier zie passeren ga ik het toch gewoon effe in de groep gooien: 32 GB iPad, 2018 model kost 359 euro.
Jep, ik heb voor mezelf de rekening gemaakt als opvolger voor mijn "Samsung tab S2" en ga, voor de eerste keer in 25 jaar, terug naar Apple, een heel goed product (optimalisatie, lange tijd updates) voor een nu ok prijs.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Onze telefoons zijn Android, maar de tablets zijn iPads. Prijs kwaliteit is daar zeker in orde (waar ik de iphones overprijsd vind).

Als je kan leven met 1j garantie voor wat extra korting: https://www.apple.com/be-nl/shop/browse ... deals/ipad
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Dit wijkt af van de topic, maar als ik overweeg de HP Chromebook X2 koop, als is het qwerty. Kan je middels een app op een chromebook dit veranderen???
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op gelijk welke chromebook kun je het fysiek toetsenbord softwarematig via de combinatie ctrl+spatie veranderen, volgens de toetsenborden dewelke in je instellingen geactiveerd zijn. Bij mij zijn bvb. het Amerikaans (US) en Belgisch (BE) toetsenbord ingesteld. Je moet dan wel weten waar de (speciale) tekens op een azertyklavier terug te vinden zijn, maar de meest gebruikte vind ik gelukkig blind.

Je kan eigenlijk ook een usb toetsenbord aan je chromebook hangen, de kinderen doen dit bvb. zo voor hun dactylolessen.

Raar dat nog geen enkele laptopfabrikant op de proppen gekomen is met een klavier die de letters laat oplichten naargelang je een qwerty, azerty of qwertz toetsenbord wil. Of gelijk welk teken (Chinees, arabisch, kyrillisch) als je toch bezig bent. Of bestaat dit toch al?
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Hallo,

De HP Chromebook X2 is niet (meer) voorradig via Franse site HP.
Dus het zal toch tussen Huawei en Samsung kiezen worden (and back to topic).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Plaats reactie

Terug naar “Hardware”