Eenvoudige en goedkope desktop ...

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een eenvoudige desktop te kopen. wifi is niet nodig, ook geen randapparatuur. Gebruik voor browser, Thunderbird, LibreOffice ...niets speciaal. Win10 of geen OS. Bescheiden specs zijn goed genoeg. Nieuw of gebruikt. Stabiele en betrouwbare hardware is wel vereist.

De beste kandidaat die ik tot nu gevonden heb is; (gaan zien op bol.com, coolblue, Amazon, 2dehans)


Lijkt mij een saaie betrouwbare bedrijfscomputer.

Vraag;
Wie heeft nog ideeën of suggesties voor mij? Een verkoper van afgeschreven bedrijfscomputers?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik zou toch opletten met die ecopc's. Processor van de eerste is een 2de generatie i5. Hoelang Microsoft dit nog gaat ondersteunen op Windows 10, zie https://www.agconnect.nl/artikel/window ... e-voorzien voor onderbouwing.
Computer(k)nul
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb geen ervaring met deze winkel, maar ze verkopen dus ook desktops :

https://www.tweedehandslaptop.com/nl/we ... /computers
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik heb hier nog desktop liggen.

AMD x2 nog. Gigabyte moederbord met alles op. Antec voeding. Antec desktop case.
4gb ram (kan 8 ook zijn, moet kijken). Draadloze ms muis-kb combo.
500gb hdd WD green.

Heb nog 21” monitor ook staan. Voor €50 mag je het allemaal hebben.


Mss wel hdd upgraden naar een SSD...


Heeft jaren dienst gedaan als media-pc. Dus niet zoveel draaiuren eigenlijk.
Is vervangen dooreen Android tv omwille van gemak van te casten, spotify, YouTube etc dat toch allemaal wat makkelijker was dan iets Windows based...
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Googlen op ecubel.
Heb van daar al 5 toestellen lopen in de familie.
Nog steeds tevreden.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik heb een paar ongebruikte nieuwe i5 Intel NUC’s die niet gebruikt gaan worden, zal ze volgende week te koop aanbieden
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Fallschirmjaeger Bedankt. Dat lijkt mij een serieuze misschien. Die FUJITSU ESPRIMO staat mij wel aan.

@Sinna Ik zie in dat artikel vooral zorgen voor speciale toestellen met zeer beperkte opslag die in problemen komen door de updates. Dit zou zijn om een wat oudere Intel ComputeStick te vervangen waar ik niet helemaal blij mee ben. Dat artikel lijkt mij een extra reden om die zo snel mogelijk te verkopen. Heeft ook een Intel Atom processor.

@lukadad @jutuiz tweedehandslaptop.com is blijkbaar de webwinkel van ecubel. Bedankt voor de tip.

@Ramaht Bedankt voor het voorstel. Ik zoek enkel een bak, geen totaalpakket. Liefst een compacte vrij stille computer. Dat is een Athlon 64 X2? Dat lijkt mij toch echt wat te oud voor mij.

@Selder Daar kijk ik naar uit. Zou wel eens kunnen zijn wat ik zoek.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hier koop ik al jaren mijn PC´s:

http://www.dipro.be/benl/micro_mega_market/

Mijn laatste aanwinst (Esprimo E5925 voor 65,00 €) draait al 4 jaar zonder enige hapering. Binnenkort ga ik weer op pad voor een Lenovo Thinkcentre (ca 100,00 €), compact en geruisloos!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een vriend van mij koopt al jaren bij een tweedehands winkel op de Bischoppenhoflaan in Merksem die mooie garanties biedt en is er altijd al tevreden van geweest. Ze verkopen trouwens over heel België : http://www.pgeneration.be/Shop.php

Heb je er al eens aan gedacht om er zelf eentje samen te stellen? Je kiest dan gewoon de specs die je zelf wil. De betere PC handel zal je daar graag bij helpen, ook tweedehands mogelijk hé. En je kan je eigen besturingssysteem kiezen wat de prijs soms ook kan drukken.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef: Heb je er al eens aan gedacht om er zelf eentje samen te stellen? Je kiest dan gewoon de specs die je zelf wil. De betere PC handel zal je daar graag bij helpen, ook tweedehands mogelijk hé. En je kan je eigen besturingssysteem kiezen wat de prijs soms ook kan drukken.
Heb ik vroeger gedaan. Dat waren grote bakken. Luidruchtige bakken. Mocht ik een game-machine willen bouwen, ja, dan misschien wel. Nu wil ik gewoon zo kleine en stille basiscomputer.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik kan niet over vroeger spreken maar tegenwoordig heb je cases in alle maten en Noctua fans, de fans die je alleen in custom built kan krijgen zijn zover ik weet nog steeds de stilste.

Maar klein en stil komt tegen een prijs.

Voor wat je wilt lijkt een afgeschreven bedrijfstoestel met eventueel een ssd upgrade mij een betere optie.

Ps: Welk OS gebruik je? Lijkt me beter om Linux (gelijk wat) te draaien met die apps. Is stabieler dan Windows zeker als Windows weer net eens gaat updaten als je je PC nodig hebt ... En die update dan windows corrupt waardoor je hem moet gaan restoren naar voor de update en ...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

selder schreef:Ik heb een paar ongebruikte nieuwe i5 Intel NUC’s die niet gebruikt gaan worden, zal ze volgende week te koop aanbieden
Ik heb wel interesse, ik was aan het wachten op de nieuwste NUC8i3BEH :)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

lanadekat schreef: Ps: Welk OS gebruik je? Lijkt me beter om Linux (gelijk wat) te draaien met die apps. Is stabieler dan Windows zeker als Windows weer net eens gaat updaten als je je PC nodig hebt ... En die update dan windows corrupt waardoor je hem moet gaan restoren naar voor de update en ...
Wel, ik was erg tevreden over Windows NT maar dat was niet erg compatibel met consumentensoftware.Na een extreem ergerlijke ervaring met Windows Millennium ben ik overgestapt op Linux exclusief. Vrij recent kocht ik een Intel ComputeStick met Win10. Ik ben niet echt ontevreden over de Win10-ervaring tot nu.

Een legale Win10 versie op de computer hebben maakt dat ik de optie heb om er (ook) een Linux distro op te zetten. Een no-OS computer is op zich geen probleem. Dan zet ik er gewoon iets op ... Linux MInt waarschijnlijk.

Maar na al die jaren na WinME sta ik terug open om ook een Windows omgeving te hebben. Ik ga niet betalen voor Windows of extra betalen. Maar als het inbegrepen is, mij best.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Heb jaren met plezier mijn linux mint/windows 7 dualboot PC gebruikt! Sinds windows 10 upgrade werk ik nog uitsluitend met linux omdat die windows updates erg frustrerend ingrijpen bij mijn dagelijks werk op PC!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bedankt voor alle reacties.

Heb een bestelling geplaatst voor de FUJITSU ESPRIMO E900 CORE i5 3.10GHZ/8GB RAM/500GB/DVDRW
http://www.ecopc.be/studenten/fujitsu_e ... p-289.html

Ondanks dat die processor van 2011 is (Intel Core i5 3.10GHZ (I5-2400) ) heeft die vergeleken met een veel recentere volgens de benchmarks vrij vergelijkbare prestaties. De 8gb ram (en de prijs natuurlijk) was ook belangrijk.

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-2 ... MD-A6-7310
Laatst gewijzigd door WalterB1 01 okt 2018, 14:32, in totaal 2 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Erg goede keuze, lijkt mij! Good luck :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Inderdaad een goede keuze en het toont aan dat als mensen bewust naar hun behoefte kijken en niet te vies zijn om een herbruikt product aan te schaffen, er even goed van af komen en geen greintje aan luxe moeten inboeten.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Computer vandaag gaan ophalen. Vrij serieuze bak. Was vergeten hoe groot en lomp die oude computers waren. Die kleine er bovenop is mijn recente werk-PC, ter vergelijking.

Het was 169 euro. Maar het was geen probleem om het (nieuwe) klavier en muis weg te laten. Ben die persoonlijk gaan afhalen. Was nog 150 euro. Er is een WIndows 10 pro inbegrepen. Er is een sticker op de kast met een licentie-code, een licentie voor refurbished PC's. Blijkbaar bestaat dat. Waarde 10 euro. Kun je niet voor sukkelen voor een legale Windows.

Jammer genoeg zal ik nog even moeten wachten om die te kunnen testen. Mijn nieuwe werk-PC heeft ook nog een gewone VGA-aansluiting.

Deze niet. Wel een DVI-D aansluiting en een displayport. En ook een aansluiting waarvan ik eerst van dacht dat het een vrouwelijke VGA-aansluiting was (tot mijn verbazing en irritatie). Maar het blijkt een antieke seriële aansluiting te zijn.

Ik bestelde een DVI-D naar VGA tussenstuk bij dx.com. Nu afwachten tot die komt. Jammer. Gaat makkelijk twee weken duren, mogelijk langer.

Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

WalterB1 schreef:Ik bestelde een DVI-D naar VGA tussenstuk bij dx.com. Nu afwachten tot die komt. Jammer. Gaat makkelijk twee weken duren, mogelijk langer.
Waarom niet gewoon bij een pc-boer of zelfs in een kringloopwinkel?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef: Waarom niet gewoon bij een pc-boer of zelfs in een kringloopwinkel?
Was niet bij mij opgekomen. Vroeger ging ik heel vaak naar computerwinkels. Om onderdelen te kopen voor mijn computer, voor diskettes en later CD-R's te kopen. Maar al de winkels die ik kende zijn al lang gesloten. Maar zelfs dan nog; ik heb echt geen zin om diverse winkels of de lopen om te zien of ze daar hebben ik nodig heb. Voorlopig kan ik verder. Heb een kabel kunnen lenen. Computer werkt.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zojuist iets meegemaakt dat men nog een update doet posten. Na WindowsME heb ik Windows gelaten voor wat het was. Ik was enthousiast om terug een Windows 10 computer met een legale versie te hebben.

Daarjuist installeerde ik al de software die ik dacht te kunnen gebruiken op die computer. Nogal veel. OpenOffice, Filezilla, Java, GIMP, paint.net, een paar programma's om DVD-'s te bakken, 7-zip, Steam (om te zien dat het niet werkbaar is), Dropbox, Google Drive ... etc. Wanneer klaar herstarte ik de computer .... en die is kaput. Gaat naar systeemherstel en dan loopt het vast.

Blijkbaar is het te veel van het goede om een waslijst van software te installeren zonder te herstarten.

Was geen CD/DVD inbegrepen. De bijgeleverde product-key (licentie voor een refurbished PC) heb ik nog niet gebruikt, bij het eerste opstarten heb ik 'later' gekozen.

Heb dit gevonden;
https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... ndows10ISO

Het is toch juist dat er geen verschil is tussen diverse versies van Windows 10? Toch niet op het niveau van de software, enkel op basis van de product-key? Mijn key is voor een Win10 PRO NL.

Downloade ook al Linux Mint ...
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

selder schreef:Ik heb een paar ongebruikte nieuwe i5 Intel NUC’s die niet gebruikt gaan worden, zal ze volgende week te koop aanbieden
heb eventueel interesse....
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Idem :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@WalterB1
Het is toch juist dat er geen verschil is tussen diverse versies van Windows 10? Toch niet op het niveau van de software, enkel op basis van de product-key? Mijn key is voor een Win10 PRO NL.
lijkt mij ok, zie punt 4
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”