Lenovo Thinkpad L-reeks

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb een Lenovo Thinkpad L560 met een beetje eigenaardigheden. Als ik de lader insteek en de laptop is dichtgeklapt, dan brandt het rode ledje in het Thinkpad logo (dit is normaal gedrag). Maar ik stel vast dat als ik het deksel open doe, de groene power led ook brandt. het lijkt alsof de laptop ingeschakeld is maar dat is niet het geval.

De power knop moet ik een paar keer indrukken eer de laptop wil booten. Het lukt ook als ik de power knop 3-4 seconden ingedrukt houdt en dan loslaat? Dan boot de laptop altijd.

Als ik de laptop uitschakel, enkel op batterij, dan gaat het lichtje van de power led wel uit. Als ik de laptop uitschakel en de adapter is aangesloten, dan blijft het groene ledje branden tot ik de adapter opnieuw loskoppel.

Wat ik al gedaan heb:
- BIOS batterij 2 minuten losgekoppeld
- BIOS reset
- BIOS upgrade naar laatste versie
- fast startup uitgeschakeld in Windows 10

Kan iemand bevestigen of dit "normaal" is?
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat klinkt als een "probleem" met de laptop die in sleep mode staat. Experimenteer eens met de power settings in BIOS en in Windows.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Is een win 1O probleem.
Heb er met een ander merk ook last van.
Er is vandaag een win 10 fix gepasseerd , misschien nu opgelost ?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Het "probleem" met de power LED die aangaat van zodra je de lader insteekt, doet zich ook voor als de harde schijf niet aangesloten is. Lijkt me dus niet echt iets met het OS te maken te hebben?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”