[Amazon prime sale] Laptop, is dit wat?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Op amazon staat er nu, tijdens de prime sales, een laptop te koop voor 1500€ met onderstaande specs:
Intel Core i7 7700HQ, 16 GB RAM, 256 GB SSD, 1TB HDD, Nvidia GTX 1080

Lijkt jullie dit wat? Ik was niet meteen aan het zoeken naar zo'n high end gpu, maar dit lijkt me een vrij goede deal?
Onderstaande zaken heb ik in acht genomen:
pro's
- Snelle CPU en GPU.
- Nieuwe generatie gpu's is waarschijnlijk niet meer voor dit jaar, dus wachten op iets nieuw heeft niet zoveel zin.
- Displayport 1.4 aansluiting is snel genoeg om 120fps 4k (eventueel HDR) weer te geven
- Combinatie SSD en HDD
cons:
- Toch nog steeds een aardig bedrag. Ik zou kunnen wachten voor een minder high end laptop te kopen later, maar misschien betaal ik dan in verhouding veel meer indien ik zo geen goede deal meer kan vinden?
- qwertz toetsenbord, maar ik gebruik altijd toch een extern toetsenbord.
- Nieuwe generatie cpu's heeft meer cores (met dank aan AMD).

Ik ben van plan om nog een monitor met 4k of wqhd resolutie aan te schaffen.
Laptop zal groot deel van de tijd niet verplaatst worden, dus een desktop zou eventueel ook nog wel kunnen. Ik heb geprobeerd om zelf een desktop samen te stellen, maar kan geen configuratie maken die ongeveer dezelfde specs heeft met een significant lagere prijs.
Laptop zal met momenten gebruikt worden om te gamen, maar gamen is zeker niet het belangrijkste. Probleem is dat als je zelfs maar sporadisch wilt gamen, toch een deftige gpu nodig hebt. Ik was van plan om een minder krachtige te kopen (bv GTX 1060), maar misschien is het nu een uitgelezen moment om toch wat meer te nemen? Ik veronderstel dat deze laptop dan toch nog vele jaren ga kunnen gebruiken.

Iemand argumenten waarom ik wel/niet voor deze laptop zou moeten gaan? Eventueel alternatieven (al dan niet met een minder krachtige gpu)?

Edit: Never mind, laptop staat nu 1950€
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

EotT schreef:Maar dit lijkt me een vrij goede deal?

Edit: Never mind, laptop staat nu 1950€
Les voor later: als je op Amazon een goede deal ziet (of minstens dat je denkt dat het ene is), meteen kopen, nooit wachten! Je kan nog altijd annuleren tot enkele uren nadien, en daarna heb je nog steeds de bedenktijd om iets terug te sturen.

Geldt niet alleen voor Prime Day.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Er was een counter die aftelde, en die stond nog op 24u,dus ik dacht dat ik nog wel even tijd had.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Komende tijd in het oog houden, tijdens prime day updaten ze de prijzen elke 6 uur dus het kan weer zakken (staat wel dat er maar 1 meer is, dus misschien ook niet natuurlijk).
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Dan heb ik nog wel even tijd om te beslissen of ik het al dan niet ga kopen. Ik ben er nog niet uit. En indien het niet meer zakt, dan is het maar zo.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Gebruik camelcamelcamel om emailmeldingen te ontvangen als de prijs zakt
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Ook de reviews op Amazon lezen, er zijn er wel een paar ontevreden over....
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”