Firmware Fritzfon C5

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Vraagje voor de Fritz kenner bij uitstek, philippe_d: 2 Fritzfon C5 toestellen, beide met verschillende firmware. Ik meen begrepen te hebben dat het toestel met de meest recente versie aangesloten is geweest op een heel recente fritzbox modem. Vandaag stond er een update klaar voor die C5 met meest recente FW. Update perfect gelukt. Dan gekeken naar andere C5 en voor dat toestel was geen update beschikbaar. Beide zijn tweedehands toestellen en nu via DECT verbonden met een FB 7490. Heb jij enig idee waarom dat toestel met oudere firmware geen update aangeboden krijgt? Scrollen in het menu van beide toestellen geeft mij trouwens ook verschillende opties en bij manueel updaten krijg ik de melding dat er op de server geen recentere versie beschikbaar is. Toestel dat nu werd bijgewerkt heeft FW 02.04.05. Ander toestel heeft 02.03.xx.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Geen idee.
Waarschijnlijk heb je gelijk, en heeft die ene C5 een Fritzbox gezien met een recentere Firmware. Dit gaat soms gepaard met een Fritzfon update (nieuwe functies).

De andere krijgt geen update aangeboden, omdat op je FB een oudere FW staat?

Ik heb drie C4's. FW Fritzfon is 01.04.05
FW Fritzbox 7490 is 06.98 (Beta).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik zie het wel als de andere C5 ook aan de beurt is. Wel lekker makkelijk zo een Fritzfon updaten. AVM heeft zijn zaken goed op orde, zoveel is zeker. De Deutsche punktlichkeit zeker?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”