Alternate en garantie

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb mij ook vragen gesteld bij een moederbord dat ik had aangekregen, duidelijk vetvlekken aanwezig op de pcb voor een of andere reden ook met colsonbandjes aan beschermingsplastic vast gemaakt op een amateuristische wijze.

Ben ook niet zo zeker meer of ik daar nog spullen zal bestellen.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

FlashBlue schreef:Bon, als de TS dingen via PM gaat bespreken omdat hij geen meningen wil horen/lezen/zien die niet-conform zijn eigen visie zijn, dan gaat dit topic geen lang leven meer beschoren zijn natuurlijk he.
Wat gaan de moderators hier toch kort door de bocht....de reden dat ik niet meer openlijk wou reageren is omdat hier bepaalde forumleden het blijkbaar niet konden nalaten van mijn objectieve vaststellingen steeds opnieuw in twijfel te trekken en een andere moderator, selder, al een opmerking maakte over de wijze waarop ik reageerde met zelfs een lichte dreiging het topic te sluiten indien dit zou “ontaarden” ; uit respect hiervoor en inderdaad om niet in een oneindig welles nietes verhaal te belanden gaf ik aan niet meer openlijk te reageren tenzij men hier expliciet om verzocht...en nu dat ik inderdaad de mensen die wel een positieve inbreng hebben, zoals blaatpraat, dan maar via pm contacteer is het weer niet goed...vandaar toch nog deze reactie!

Zoals Flashblue dan stelt in zijn hierboven aangehaalde opmerking kan ik dan hetzelfde zeggen over de moderators....wanneer zij niet zien verschijnen wat binnen hun visie past enz....

De mensen die in mijn ogen een positieve inbreng hadden kregen een bedankje en waar ik het nodig vond een pm....het is tenslotte een topic dat door mij opgestart werd dus waarom zou ik dit niet kunnen doen....zonder commentaar te krijgen van de moderators

Om terug on topic te komen, ik heb alle reacties - in tegenstelling tot de bewering van Flashblue - wel degelijk gelezen en ondertussen ook wat opzoekwerk gedaan.
Ik kan inderdaad enkel maar de conclusie trekken dat hetgeen ik vermoede,maar in eerste instantie nog niet kon staven, correct is. Het is niet aan mij als consumer om aan te tonen dat er een defect is, maar aan de verkoper om aan te tonen dat hij een niet defect artikel geleverd heeft. Deze info heb ik teruggevonden vertrekkende vanuit de informatie die ik verkreeg van blaatpraat.
Ondertussen werd er door ons( mijn werkgever) al een mail gestuurd naar Alternate met de verwijzing naar de wettekst en informatie op de website van economische zaken die dit topic behandeld en het verzoek om aan hun wettelijke verplichting te voldoen.

Ik wacht nu op een reactie van hen en zal de reactie hier posten als ik er een krijg...

Wordt vervolgd
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

murdock447 schreef:@Didymus
Het gaat hier over een staatsinstelling die de aankoop deed en geen handelaar, alhoewel met factuur aangekocht werd deze aankoop op dezelfde wijze uitgevoerd als voor een particulier...dus dezelfde garantie!!
Hier heb je het dus mis... Alleen al door het feit dat er een factuur gevraagd werd door een staatsinstelling, is er GEEN RECHT op garantie. De garantiewetgeving is hierin heel duidelijk. Deze geldt niet van zodra de aankoop gedaan werd door een onderneming/rechtspersoon/staatsinstelling. Het feit dat de aankoop gedaan werd op dezelfde wijze als door een particulier (moet je me wel eens uitleggen) is van geen belang.

Het hele gedoe van het defect wordt verondersteld aanwezig geweest te zijn binnen de 6 maand na aankoop is een non-issue. Hooguit kan je je beroepen op verborgen gebreken, maar de uitkomst hiervan is heel onzeker omdat jij dit zal moeten bewijzen. En net daar heb je een probleem.

P.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

murdock447 schreef:[...]omdat hier bepaalde forumleden het blijkbaar niet konden nalaten van mijn objectieve vaststellingen steeds opnieuw in twijfel te trekken en een andere moderator, selder, al een opmerking maakte over de wijze waarop ik reageerde met zelfs een lichte dreiging het topic te sluiten indien dit zou “ontaarden”[...]
Is het nu bijna gedaan met daar steeds weer op terug te komen!
Voor de aller-laatste keer: Niemand hier heeft gezegd dat het gij het kapot gedaan hebt, iedereen zegt dat het moeilijk zal zijn om uw geval aan alternate uit te leggen en garantie te verkrijgen. Als je dit niet wilt begrijpen na 10 keer dan vrees ik dat er geen plaats is voor deze thread op UB.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

selder schreef:
murdock447 schreef:[...]omdat hier bepaalde forumleden het blijkbaar niet konden nalaten van mijn objectieve vaststellingen steeds opnieuw in twijfel te trekken en een andere moderator, selder, al een opmerking maakte over de wijze waarop ik reageerde met zelfs een lichte dreiging het topic te sluiten indien dit zou “ontaarden”[...]
Is het nu bijna gedaan met daar steeds weer op terug te komen!
Voor de aller-laatste keer: Niemand hier heeft gezegd dat het gij het kapot gedaan hebt, iedereen zegt dat het moeilijk zal zijn om uw geval aan alternate uit te leggen en garantie te verkrijgen. Als je dit niet wilt begrijpen na 10 keer dan vrees ik dat er geen plaats is voor deze thread op UB.
@selder

ja ja selder het is al goed!....alhoewel ik al jaren dit forum volg post ik zelf heel weinig...de reden....de wijze waarop de moderators hier optreden;....wat ik vaststel is dat wanneer een topic niet verloopt naar hun goesting of zoals zij het willen horen en zien men direct op de vingers getikt wordt en vaak met tegenstrijdige opmerkingen zoals ook hier is gebeurd ...de ene(selder) ziet me liever zwijgen en de andere(Flashblue) is dan verontwaardigd als ik niet meer openlijk reageer maar besluit - om de rust te bewaren - een paar zaken in pm te bespreken!
Men kan dus blijkbaar nooit goed doen....

Wat mij betreft mag je op dit topic gerust een slotje doen, ik weet genoeg en zal me van verdere openlijke commentaar onthouden!
Wees dan wel zo eerlijk/fair van deze laatste publieke post in dit topic niet te censureren!

Als er echter nog iemand hierover iets te zeggen heeft doe dit dan aub in pm daar hebben de moderators tenminste geen inspraak over!!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Tja, je maakt ervan wat je zelf wil natuurlijk.

Feit blijft dat niemand zegt dat jij het gedaan hebt maar dat het heel moeilijk zal zijn om het te bewijzen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

murdock447 schreef:
selder schreef:
murdock447 schreef:[...]omdat hier bepaalde forumleden het blijkbaar niet konden nalaten van mijn objectieve vaststellingen steeds opnieuw in twijfel te trekken en een andere moderator, selder, al een opmerking maakte over de wijze waarop ik reageerde met zelfs een lichte dreiging het topic te sluiten indien dit zou “ontaarden”[...]
Is het nu bijna gedaan met daar steeds weer op terug te komen!
Voor de aller-laatste keer: Niemand hier heeft gezegd dat het gij het kapot gedaan hebt, iedereen zegt dat het moeilijk zal zijn om uw geval aan alternate uit te leggen en garantie te verkrijgen. Als je dit niet wilt begrijpen na 10 keer dan vrees ik dat er geen plaats is voor deze thread op UB.
@selder

ja ja selder het is al goed!....alhoewel ik al jaren dit forum volg post ik zelf heel weinig...de reden....de wijze waarop de moderators hier optreden;....wat ik vaststel is dat wanneer een topic niet verloopt naar hun goesting of zoals zij het willen horen en zien men direct op de vingers getikt wordt en vaak met tegenstrijdige opmerkingen zoals ook hier is gebeurd ...de ene(selder) ziet me liever zwijgen en de andere(Flashblue) is dan verontwaardigd als ik niet meer openlijk reageer maar besluit - om de rust te bewaren - een paar zaken in pm te bespreken!
Men kan dus blijkbaar nooit goed doen....

Wat mij betreft mag je op dit topic gerust een slotje doen, ik weet genoeg en zal me van verdere openlijke commentaar onthouden!
Wees dan wel zo eerlijk/fair van deze laatste publieke post in dit topic niet te censureren!

Als er echter nog iemand hierover iets te zeggen heeft doe dit dan aub in pm daar hebben de moderators tenminste geen inspraak over!!
Ik ben er volledig mee akkoord hoe de moderators dit forum om zeep helpen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik ben er volledig mee akkoord hoe de moderators dit forum om zeep helpen...

dit schijnt je alvast niet te beletten om de draadjes hier alsnog te blijven volgen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Alternate heeft geweldig veel voor een winkeltje in België.
Heb er altijd al m'n IT spullen gekocht omdat Tones nogal een vreselijk klein aanbod heeft en snel oudere hardware weg doet.

Maar ik heb het zelf ook al meegemaakt dat Alternate qua garantie niet je beste vriend is...
Ik kon 6 weken wachten voor een RMA moederbord terug naar de fabriek te sturen.
Geld terug of omruil is er geen sprake van..


Alhoewel vroeger toen m'n Logitech G15v2 vocht schade had in de verpakking, hadden ze direct deze omgeruild.
Toen was er langs dat zijweggetje in Aartselaar nog een appart kantoortje voor garantie en technische dienst.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gigabyte heeft over het algemeen een goeie naam maar in de specs van mijn vorige Gigabyte mobo stond dat het DDR3 van 1.5v ondersteunde terwijl het BIOS pas begon vanaf 1.60v (en waarschijnlijk nog wat hoger) waardoor een nieuw setje ram van 1.5v niet foutvrij kon werken.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Vandaag bij Alternate langs geweest, het moederbord werd volgens hen door Gigabyte "gerepareerd" waarna wij er op stonden om het door de mensen van Alternate zelf te laten monteren om er zeker van te zijn dat alles in orde was. Na een klein uurtje wachten ter plaatse bleek alles ok te zijn....pc is momenteel aan het installeren. Eind goed al goed....
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”