XPS 15 & perikkelen Dell support

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

Gisteren mocht ik mijn nieuwe Dell XPS 15 in ontvangst nemen.
heb er wel een beetje moeten opwachten maar werd mooi op de hoogte gehouden door het " social media team" van dell via Twitter.

Bij het aansteken van de laptop viel me het direct op , als ik scherm heb me witte achtergrond , dat deze aan de linkerkant wat geelig zijn dan rechts.
Iets waar ik gezien de prijs van deze laptop niet mee akkoord kan gaan.

Ik bel dus naar Dell belgie , welke me vraagt om een foto op te sturen van dit probleem. Ze leggen me ook al direct de opties uit , zijnde :
- Terugsturen , Geld terug en nieuwe kopen ( maar op deze stond een deal , dus zou ik meer moeten betalen)
- Laten herstellen maar dan verloopt het feit dat ik deze kan terugsturen indien ik toch niet tevreden zou zijn.

Op dit moment komt het social media team in actie en vraagt hoe het zit met mijn aankoop , ik doe mijn verhaal van boven en beloven me om het te onderzoeken.
Hun voorstel is :

- Laten herstellen met een refurbished scherm ( 4 dagen)
- Nieuw systeem laten afkomen en wisselen met deze ik nu heb ( 16 dagen)

Ik kies voor het laatste en die mensen van het social media team beloven me dat ze er zullen achter gaan.

Nu krijg ik net terug van support belgie een mail , dat wat ik voorheb met het scherm perfect normaal is en dat een reparatie zelfs slechter zou zijn dan wat ik nu heb :-o. Heb deze mens beleefd geantwoord dat ik even het social media team afwacht.

Dus we zijn weer vertrokken voor een lange weg , en heb dan al weer spijt dat ik deze keus gemaakt heb . . . Op papier zag het er mooi uit.


Iemand andere bedenkingen of voorstellen ??
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik zou voet bij stuk houden (vervangen) en mocht het nieuwe toestel hetzelfde gebrek tonen, gebruik maken van uw herroepingsrecht en iets anders kopen.

Zelf heb ik een XPS 13 Developer Edition in bestelling staan ter vervanging van een Macbook. Als het mij niet bevalt zal het Dellavontuur ook bij mij van korte duur zijn.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Op een bedrijf gestaan waar de XPS laptops redelijk veel gebruikt werden. Eigenlijk altijd tevreden geweest van de kwaliteit en robuustheid. nooit schermproblemen gehad of verkleurd beeld. Het zijn wel dingen die de techniekers niet zo graag uit elkaar haalden, dus dat ze zeggen "das normaal" om daar onderuit te komen zou me niet verbazen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Heb zelf ook een XPS15 en ik was blij dat ik die met een deal via coolblue had gekocht. Na aankoop wilde ik een Premium Support contract afsluiten op de zaak, wat perfect mogelijk is, maar na en maand nog niet in orde was omwille van het feit dat men er niet in slaagde om een offerte te maken met de juiste gegevens (kwam steeds een onbekende naam op de offerte te staan ...). 2 weken later startte de laptop plots niet meer op ... en ook bij het aanmaken van de support case bleef een degelijk antwoord uit en kreeg ik een voorstel om de laptop (op eigen kosten) op te sturen ter nazicht en indien er geen defect werd vastgesteld ik 100 EUR aangerekend ging krijgen.

Ik heb toen naar CoolBlue gebeld, laptop binnengebracht in Antwerpen en 2 weken later een nieuwe gekregen ... zonder kosten ...
Verder wel zeer tevreden van de laptop hoor ... maar Dell Support ... nee dank u. Moet er wel bijvermelden dat het niet meer opstarten vermoedelijk, maar dat wist Dell toen niet, te wijten was aan het hard neerzetten van de laptoptas (en hij zat toen in het vak zonder mousse). Sindsdien geen enkel issue meer voorgehad ... is een jaartje geleden ongeveer.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik had enkel ervaring met hun businesssupport, die deden het niet slecht alleen telkens dezelfde vervelende vragen uit hun boekje maar bon.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ervaring met een XPS13 (model van enkele jaren geleden): geleverd met een scherm met enorm veel bleeding. Repair @ home gevraagd, die technieker had het helemaal omzeep gekregen (toestel startte zelfs niet meer op) - dan nieuwe laptop gekregen & deze doet het nog steeds heel goed :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Destijds ook XPS 13 gehad en nooit geen problemen.

Soms volg je inderdaad best de 'lange' weg om 100% tevreden te zijn... Dit kan nu eenmaal enkele dagen/weken duren (herstelling), of verificatie en opsturen van een nieuwe.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

Vandaag mijn "replacement" systeem mogen ontvangen , en dit is nu wel in orde . Scherm perfect alsook beter geluid.

Het jammere is dus idd dat je via twitter betere support krijgt dan telefonisch in eigen land.
Nu moet ik nog wachten om het oude system terug te sturen , heb geen "return" papier mogen ontvangen . . .
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”