Mappen/bestanden copieren tussen 2 Synology NAS'sen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wat is de beste methode om (een grote) hoeveelheid data te kopieren tussen 2 Synologies ?
Ik heb admin rechten op beide machines, ze staan tijdelijk op dezelfde switch.

Ik wil dit van thuis uit doen, zonder dat de bestanden via mijn PC (of DSL lijntje gaan), dus rechtstreeks tussen beide NASsen.

Het is een éénmalige transfer, later wordt er via rsync een dagelijkse back-up ingesteld (offsite).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Voor de duidelijkheid, de NAS'en staan niet in uw eigen lokaal netwerk en jij beheerd ze momenteel op afstand?

Ik heb dit nog niet gedaan, maar ik zou een kijken naar Cloudstation Server op de ene en Cloudstation Sharesync op de andere.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Mount gewoon een shared folder van NAS X in File Station van NAS Y, en compieer zo uw bestanden
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”