Mappen/bestanden copieren tussen 2 Synology NAS'sen

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2196 keer
Recent bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 609 keer

Mappen/bestanden copieren tussen 2 Synology NAS'sen

Berichtdoor philippe_d » 02 Mar 2018, 22:26

Wat is de beste methode om (een grote) hoeveelheid data te kopieren tussen 2 Synologies ?
Ik heb admin rechten op beide machines, ze staan tijdelijk op dezelfde switch.

Ik wil dit van thuis uit doen, zonder dat de bestanden via mijn PC (of DSL lijntje gaan), dus rechtstreeks tussen beide NASsen.

Het is een éénmalige transfer, later wordt er via rsync een dagelijkse back-up ingesteld (offsite).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

MaT
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 137 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer

Re: Mappen/bestanden copieren tussen 2 Synology NAS'sen

Berichtdoor MaT » 02 Mar 2018, 22:51

Voor de duidelijkheid, de NAS'en staan niet in uw eigen lokaal netwerk en jij beheerd ze momenteel op afstand?

Ik heb dit nog niet gedaan, maar ik zou een kijken naar Cloudstation Server op de ene en Cloudstation Sharesync op de andere.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

selder
Moderator
Moderator
Bedankt: 495 keer
Recent bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer

Re: Mappen/bestanden copieren tussen 2 Synology NAS'sen

Berichtdoor selder » 03 Mar 2018, 08:08

Mount gewoon een shared folder van NAS X in File Station van NAS Y, en compieer zo uw bestanden
DAN A4-SFX v2 • 8700K • Asetek 545LC • Asus ROG STRIX Z370-I Gaming • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus GTX1080Ti Turbo • Samsung 960 Pro • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch

Terug naar “Computers en randapparatuur”