Samsung tab 10.1 p5110 Updaten

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Hallo,

Ik heb nog een oude Samsung Tab 10.1 p5110 tablet (met OS Jelly Bean 4.2.2) en ik had deze graag wat sneller laten gaan.
Heb al een factory reset uitgevoerd maar dit gaf geen verbetering.
Op internet heel wat artikelen gevonden en om eerlijk te zijn ik zie door de bomen het bos niet meer... :-(

Iemand hier enige ervaring mee?

Bedankt!
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Dat ding is niet meer van deze tijd, de mijne draait stock lolipop (5.1.1 IIRC) en is nog onbruikbaar traag.

Gewoon een goedkoop tabletje uit de Aldi met een snapdragon 4XX soc doet het veel beter en kost je €200.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb er hier nog 2 draaien voor de dochter haar YT filmpjes, Lineageos flashen op die dingen en ze zijn terug wat sneller !
http://www.lineageosdownloads.com/downl ... ineage-os/
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Best wel even van de officiële site voor de veiligheid ;): https://download.lineageos.org/espressowifi
edit: ik merk net dat de site in de post van iceke je netjes naar de downloadpagina van de officiële site lijkt te brengen als je op download klikt.
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Bedankt voor de link.

Maar moet je dan je tablet niet rooten?
Mag en kan dit op een veilige manier?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Als ik me het goed herinner moet je TWRP flashen met odin, dan in TWRP Lineage OS flashen. Lineage OS komt met ingebouwde root in de developer settings. Spijtig genoeg blokkeren sommige apps devices met root, vandaar is magisk misschien handig aangezien dat root 'verbergt' moet je gewoon na Lineage OS in TWRP flashen.

Google is your friend, gebruik best wel altijd officiële downloads aangezien wat malafiede code toevoegen aan een opensource project vrij simpel is.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

Via dit topic ben ik te weten gekomen dat er een official Lineage OS 13 voor deze tab beschikbaar is. :-) Heb zelf twee P5110 tabs en had deze in 2016 met een unofficial CM13 geflashed. Mijn dochters gebruikten deze sporadisch en ik had vorig jaar al eens gekeken of ik er een veiliger OS kon opzetten, maar vond toen niks. Blijkbaar niet goed gekeken want er is dus "Espressowifi".

Hier staat de uitleg om dit op poten te krijgen. Geen Odin nodig. Eerst "ADB" aan de praat krijgen en dan de "Heimdall Suite" gebruiken.
https://wiki.lineageos.org/devices/espressowifi/install
Ik moest dit echter vandaag niet uitvoeren omdat ik al een oudere TWRP op de tabs staan had. Heb dan de nieuwe Espressowifi TWRP, de lineage OS zip en de GApps-zip naar de tab gepushed via ADB en ben dan vanuit de oude recovery TWRP vertrokken.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb de mijne onlangs verkocht gekregen voor nog 100 euro, vond ik zelf best nog veel, dus dat is ook een niet te versmaden optie 8)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”