Apple TV 4

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Goele
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2018, 16:24

Wie heeft er ervaring met apple TV?

Hoeveel data trekken de streams?
Is er een apple id nodig?
Heeft die apple id toegang tot de data van de andere apparaten onder die apple id? (want dan is een tweede id beter...)
Hoe werkt de koppeling van de apparaten aan de apple TV? (Kwestie van niet om de seconde een andere het scherm over te laten nemen)
Kan werkelijk elke bron weergegeven worden?
Kan een idevice de streams op de achtergrond doorsturen of is het toestel tijdens het streamen nutteloos voor ander gebruik.
Welke afstand kan de afstandbediening werken en door welke materialen geraakt de BT?
Hoeveel extra batterijgebruik zal het idevice door het streamen hebben?

Andere aandachtspunten en tips zijn altijd welkom
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goele schreef:Hoeveel data trekken de streams?
Geen idee ik heb een unlimited abonnement, dus ik volg dat niet. Maar ik vemoed dat iTunes films ongeveer even groot zijn als Netflix, Prime en konsoorten. Netflix en Prime zelf zal uiteraard exact hetzelfde zijn
Goele schreef:Is er een apple id nodig?
Ja
Goele schreef:Heeft die apple id toegang tot de data van de andere apparaten onder die apple id? (want dan is een tweede id beter...)
Ja, je kan films afspelen van bv een Mac met dezelfde ID
Goele schreef:Hoe werkt de koppeling van de apparaten aan de apple TV? (Kwestie van niet om de seconde een andere het scherm over te laten nemen)
Zolang je bv op de iphone van je partner niet kiest om te airplayen zal de AppleTv verbonden blijven met de originele Mac/iOS device.
Goele schreef:Kan werkelijk elke bron weergegeven worden?
Als je via airplay werkt moet het MP4/m4a zijn. Vlc kan op het lokale netwerk(smb,ftp) andere bronnen(mkv bv.) afspelen
Goele schreef:Kan een idevice de streams op de achtergrond doorsturen of is het toestel tijdens het streamen nutteloos voor ander gebruik.
Ja en neen. Je kan je idevice gebruiken tijdens airplay, voor zover er geen muziek/video wordt afgespeeld want dat neemt die de airplay stream over. Dit laatste geldt spijtig genoeg ook op sites met videoreclame.
Goele schreef:Welke afstand kan de afstandbediening werken en door welke materialen geraakt de BT?
Hoeveel extra batterijgebruik zal het idevice door het streamen hebben?
Streamen is batterijintensief maar aangezien je thuis bent, lijkt mij dat geen probleem


Een AppleTV werkt vrij goed plug&play voor zover je binnen het ecosysteem zit(films en tv series toevoegen aan iTunes op je Mac/PC) of er een goeie app is(Plex met een lokale PlexServer of Netflix/Prime/YouTube). Als je een harde schijf zomaar wil afspelen op je TV zonder iTunes of Plex kan je beter iets anders zoeken.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Stroper schreef:Een AppleTV werkt vrij goed plug&play voor zover je binnen het ecosysteem zit(films en tv series toevoegen aan iTunes op je Mac/PC) of er een goeie app is(Plex met een lokale PlexServer of Netflix/Prime/YouTube). Als je een harde schijf zomaar wil afspelen op je TV zonder iTunes of Plex kan je beter iets anders zoeken.
Ik werk met Infuse Pro hiervoor, geen server installatie voor nodig. Enkel app op Apple TV en je logt in op de mac waar de harde schijf aan hangt. Werkt al jaren prima.

Mijn Apple TV heeft mijn Apple ID, maar werkelijk iedereen kan zijn iPad met 1 klik streamen op de tv. Ik zie eerlijk gezegd momenteel het nut niet in om een apart ID te gebruiken voor de TV. In feite wordt het binnenkort helemaal nutteloos, daar de Apple TV bij 1 van de volgende software updates meerdere profielen zal ondersteunen (werd al aangekondigd op WWDC in juni).

Een hele avond Netflix en Youtube op de Apple TV (ik spreek dan van ettelijke uren) is ongeveer 10GB data. Op zich dus niet speciaal meer dan gewoon via de pc streamen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Een Apple-TV is een zeer goed toestel voor wie graag werkt binnen het typische apple-systeem (waaronder ikzelf).
Nog even melden dat het geluid van de TV zelf plug-en-play wordt bediend door de afstandbediening. Hoe ze het doen, mij een raadsel, maar dat werkte out-of-the-box, zonder enige instelprocedure. De afstandsbediening communiceert met de appleTV via een eigen soort buetooth, maar volume op TV wordt geregeld via IR (bij mij toch, Sony-TV), dat moet je richten op de TV dan.
Nog even dit zeer goede initiatief van een userbase'er vermelden, zeker de moeite van uitproberen waard en wat mij betreft de toekomst van TV-kijken: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... t=apple+TV
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Voor het moment gebruik ik zelfs Apple tv4 voor het kijken naar tv via Stievie en VRT nu. En dit via de app van Pieter waarvan sprake in een andere post. Ben er tevreden over.
Internet via Mobile Vikings
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

phildww schreef:Een Apple-TV is een zeer goed toestel voor wie graag werkt binnen het typische apple-systeem (waaronder ikzelf).
Nog even melden dat het geluid van de TV zelf plug-en-play wordt bediend door de afstandbediening. Hoe ze het doen, mij een raadsel,
De afstandsbediening van de Apple tv stuurt meerdere IR codes tegelijk, genoeg zodat de meeste tv’s erop reageren.
maar dat werkte out-of-the-box, zonder enige instelprocedure. De afstandsbediening communiceert met de appleTV via een eigen soort buetooth, maar volume op TV wordt geregeld via IR (bij mij toch, Sony-TV), dat moet je richten op de TV dan.
Sterker nog, je kan er zelf voor kiezen dat die het geluid van jouw versterker aanstuurt (via hdmi CEC); tevens jouw tv en versterker aan/uit laten gaan samen met de Apple tv.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Goele schreef:
Hoeveel data trekken de streams?
dat is een beetje hetzelfde als vragen: hoe snel rijden Michelin Pilot sport banden. Dat hangt dus af van de auto en de straat en hier over her netwerk en de stream Afbeelding maar ik kan hier geen extra info op geven als ik niet weet over welke streams het gaat (Netflix? IPTV? Bluray rip over lokaal netwerk?
Is er een apple id nodig?
Het nut van de Apple TV is de integratie in een volledige Apple ecosysteem (iCloud, Apple music, iTunes movies, Mac OS, iOS) en de kwantiteit en kwaliteit van de beschikbare apps. Zonder id zie ik de meerwaarde van de Apple TV niet tov andere mediaspelers, de nadelen blijven echter we aanwezig.
Heeft die apple id toegang tot de data van de andere apparaten onder die apple id? (want dan is een tweede id beter...)
over welke “data” heb je het?
Hoe werkt de koppeling van de apparaten aan de apple TV? (Kwestie van niet om de seconde een andere het scherm over te laten nemen)
Kan werkelijk elke bron weergegeven worden?
Bedoel je eerder “hoe werkt AirPlay”?
AirPlay kan van een compatibel toestel ofwel een URL van een stream doorgeven aan de Apple TV, ofwel de stream doorsturen. Het eerste is mooier (zoals chromecast het ook doet) maar bijna alle third party apps werken volgens het doorsturen.
Naargelang het toestel (een computer met Mac OS, een iPad pro en een iPhone 3gs zullen werken met andere limieten) kan je meer of minder doorsturen; maar de stream kan op zich ook beveiligd zijn met DRM zodat AirPlay niet werkt.

Kan een idevice de streams op de achtergrond doorsturen of is het toestel tijdens het streamen nutteloos voor ander gebruik.
Hangt af van de implementatie van AirPlay in de app. Bij de meeste Third party apps kan je niets anders doen.
Welke afstand kan de afstandbediening werken en door welke materialen geraakt de BT?
Bij mij is 15m met een tot twee tussenmuur het maximum. Als er een persoon tussenzit dan is het ca 8-10m en een tussenmuur (hout, 62mm).



Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Goele
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2018, 16:24

Allen bedankt voor jullie advies.

Het toestel is besteld.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”