Link aggregatie op NAS

Wuter
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Link aggregatie op NAS

Berichtdoor Wuter » 26 Dec 2017, 07:38

Op mijn Synology 718+ heb ik 2 lan poorten en had gezien dat je deze kon in het engels "bonden" maar dan moest je ook iets aanpassen op je switch LACP. Dit lukt perfect en werkt allemaal maar dan kan krijgt mijn ddns account (Quickconnect ID) geen verbinding meer met het internet. Alsook het programma cloud sync voor Onedrive te synchroniseren op mijn NAS.

Dit heb ik ingesteld bij de keuze van type bond:
Type bond.jpg

Ik heb al veel zitten zoeken en proberen en als ik die bond terug verwijder dan werkt ddns weer (dus kan ik er weer aan via 4G of op een andere locatie ben) dus weet niet waar het probleem juist zit.Iemand enig idee?

Synology fout.jpg

Heb deze instellingen gedaan op mijn switch zoals in dit youtube filmpje te zien is
https://www.youtube.com/watch?v=69FkZYG4qUc
GSM: Afbeelding Bizz Smart Team XL20
Provider: Afbeelding Maxi: ↓100Mbps, ↑35Mbps (Vectoring)
Modem/Router: bbox3 (Technicolor)
TV: Afbeelding TV Comfort

Afbeelding

spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Link aggregatie op NAS

Berichtdoor spacekiek » 26 Dec 2017, 08:46

Wat is de reden voor deze teaming ?
Want voor 1 PC ga je daar weinig van merken, bekijk het als een autostrade waar je nu meer lanes hebt, maar nog steeds een max. snelheid.

Wuter
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Link aggregatie op NAS

Berichtdoor Wuter » 26 Dec 2017, 09:08

Ja omdat er op deze bedrijfssite aka vrijwilligers wat mensen zitten die niet echt op de hoogte zijn van IT en ze al eens een UTP kabel durven uittrekken om een of andere reden en ik hier regelmatig moet langskomen voor zo'n "domme" dingen terug recht te zetten.

Maar uiteindelijk gevonden de LACP was ingeschakeld maar wou niet werken. Nu heb ik deze eens disabled en enabled en de switch gereboot en nu blijkt deze toch terug van op afstand te bereiken. Dacht eerst dat dit vele ingewikkelder ging zijn. :bang:
GSM: Afbeelding Bizz Smart Team XL20
Provider: Afbeelding Maxi: ↓100Mbps, ↑35Mbps (Vectoring)
Modem/Router: bbox3 (Technicolor)
TV: Afbeelding TV Comfort

Afbeelding

Terug naar “Computers en randapparatuur”