Android box of Android TV

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
kraaiven
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jun 2016, 15:06

Ik zou de Proximus TV app op een Android box willen gebruiken en op die manier TV kijken. Vermits de Proximus app nog niet op Android TV beschikbaar is lijkt een standaard Android box beter.

Heeft er iemand hier ervaring mee? Ik zou voor bv een Beelink, Minix of iets dergelijks gaan. Netflix blijkt wel nogal eens niet te werken op deze systemen.

Of kan ik toch via sideload Proximus app installeren en Android TV gebruiken - zoals vb. de XIAOMI Mi Box?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb met een omweg mijn proximus tv in gang gekregen op mijn Android TV.
Je kan proberen om een losse APK te installeren. Het is wel zo dat je deze alleen kan bedienen met een muis of toetsenbord met touchpad.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Beide hebben hun eigen voordelen. De Android TV apps (native) zijn vaak een pak beter dan hun gewone Android varianten voor afstandsbediening-navigatie. Maar tegelijkertijd het aanbod is inderdaad echt minimaal.

In beide gevallen ga je nogal veel moeten prutsen. Mijn voorkeur gaat uiteindelijk uit naar Android box, aangezien deze goedkoper zijn (ja, je kan zelfs een goede goedkope hebben), en toch wat flexibeler.

Voor mij was de oplossing heel simpel:


Heeft mijn leven een heel pak makkelijker gemaakt, en uiteindelijk is dat toch veel beter dan zo'n stomme afstandbediening.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”