Aldi - Medion WLAN en DAB+ radio

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Silvercrest heeft zeker een klok ! Alleen gebruik ik die niet . Standaard staat die gedimd in stand-by en is zeker niet te fel voor 's nachts.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Misschien deze als je het niet te duur wil maken
https://www.radioshop.be/product/691008 ... zwart.html
Volumeknop is nogal bedriegelijk, hij werkt namelijk met stapjes en is dus niet staploos ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Ik gebruik die Silvercrest als wekerradio. Werkt perfect. Meer moet dat niet zijn. Voorlopig sta ik op met DAB+ maar dit kan ook perfect met Internetradio. USB moet ik nog checken.
Kan je deze via app programmeren (wekkertijden) en helaas geen FLAC via USB. :-(

update:
http://www.silvercrest-multiroom.de/pro ... net-radio/

dus enkel wektijden op afstand programeren kan hij niet.
https://play.google.com/store/apps/deta ... cest&hl=nl
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aanvullend op dit, bestaat er ook een toestel om aan te sluiten op een pc via USB?
Dus enkel een soort geavanceerd antenne en software voor de op PC?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

yep
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dafke schreef:yep
OK, en tips :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

svermassen schreef:
Dafke schreef:yep
OK, en tips :lol:
Shit was eigenlijk een antwoord op de vraag: is er een klok :)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Haha :beerchug:
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Bij Lidl staat hun dab+ internetradio in de solden, nu aan 76,49 euro.

https://www.lidl-shop.be/nl-BE/SILVERCR ... p100228610

Heb mij er een witte besteld om in de keuken te plaatsen.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Nog steeds zeer tevreden van de Lidl radio en in tegenstelling tot wat hierboven geschreven is speelt deze wel vlot FLAC via USB.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BertG3 schreef:Nog steeds zeer tevreden van de Lidl radio en in tegenstelling tot wat hierboven geschreven is speelt deze wel vlot FLAC via USB.
M'n buurman heeft een splinternieuwe Mercedes... kan geen FLAC spelen vanaf USB :bang:
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben tevreden over die Silvercrest.
Tot mijn verrassing vorige week nog een automatische firmware update binnen gekregen (voor het eerst sinds mijn aankoop 7 maanden geleden). Fijn om te weten dat je toestel nog onderhouden wordt (ook al komt het van Lidl).
Wijzigingen t.o.v. de vorige firmware: het kunnen er misschien meer zijn, maar ik zag er 2.
  • Het volume kan hoger dan voorheen en het geluid klinkt ook beter (minder dof dan voorheen).
  • Er is nu ook ondersteuning voor de muziek streaming dienst van Amazon.
Heb ook de indruk dat DAB+ ontvangst van de Norkring-kanalen beter is dan voordien in mijn regio, maar dat kan misschien ook aan atmosferische omstandigheden liggen. Sowieso geen problemen voor ontvangst van de VRT-kanalen via DAB+, maar voor de overige DAB+ kanalen was het vroeger soms zoeken met de antenne voor een goede ontvangst binnenshuis.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Hoe gaat dat dan met die internetradio's.

Kan je zelf 1 toevoegen?
Zitten er bvb de nederlandse piraatradio's erop ?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef: M'n buurman heeft een splinternieuwe Mercedes... kan geen FLAC spelen vanaf USB :bang:
Tijdens het autosalon gaan zien naar de Maybach auto, DAB+ was een supplement van 410 euro.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Is dat niet gewoon wat zakgeld voor die hun doelpubliek? :-)
Laatst gewijzigd door TiTanium 02 jul 2018, 18:31, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote = tegen de regels!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik denk dat DAB+ bij de meeste grote merken nog supplement is (ook bij BMW), maar m'n 5 jaar oude BMW speelt toch netjes FLAC (echter wel zonder album art).
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

kaarsenbril schreef:Hoe gaat dat dan met die internetradio's.

Kan je zelf 1 toevoegen?
Zitten er bvb de nederlandse piraatradio's erop ?
Hoe kunt ge internet radio krijgen een app en zoeken
Op een dab internet radio selecteren en zoeken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Misschien eens de handleiding lezen (niet exact hetzelfde toestel maar lijkt er hard op).

http://www.lidl-service.com/static/9566 ... 203_DE.pdf
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef:Ik denk dat DAB+ bij de meeste grote merken nog supplement is (ook bij BMW), maar m'n 5 jaar oude BMW speelt toch netjes FLAC (echter wel zonder album art).
De nieuwe Ford Focus, bezwaarlijk te vergelijken met een Maybach, heeft standaard DAB+ in de uitvoering vanaf Trend Edition.
(van basis naar luxe uitvoering: Trend > Trend Edition > Trend Edition Business > ST Line > ST Line Business > Titanium > Titanium Business > Vignale)

Model wordt gelanceerd in oktober 2018.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

kaarsenbril schreef:Hoe gaat dat dan met die internetradio's.

Kan je zelf 1 toevoegen?
Zitten er bvb de nederlandse piraatradio's erop ?
Dat gaat via een portaalsite: http://www.wifiradio-frontier.com
Een toegangscode daarvoor zit bij je radio (kun je opvragen via je radio-menu als ik het mij nog goed herinner).
Op die portaalsite kun je zelf categorieën met favorieten samenstellen.
Je kunt kiezen uit honderden (misschien wel duizenden) radiostations, maar als jouw station er niet tussen staat kun je zelf nog de URL toevoegen (My Added Stations). Je hebt dus alle vrijheid bij het samenstellen van je eigen zenderlijsten.
Ik heb eens gezocht op "piraten" en kreeg het lijstje hieronder. Deze zijn dus via één klik toe te voegen aan je favorieten, maar zoals gezegd, ken je de URL van een zender die er niet bij staat, dan voeg je die op 1-2-3 zelf toe.

Depiratenfamilie
develuwsepiraten.nl
Drentse Piraten
Drentse Piraten Hits
Drentse Piratencombinatie
Echtepiraten.nl
Friesepiraten.nl
GewoonPiraten
Goudenpiratenhits
Nebelhorn-Piratenradio
Oude Piratenhits
Piraten hits twente
Piraten Stream Twente
Piratenfamilie
Piratenhits Internetradio
Piratenhits.fm
Piratenkanjers
PiratenKanon 104.4 FM
Piratenknallers.nl
Piratenradio
Piratensender Powerplay laut.fm
PiratenTeamOnline
Radio Obelix Piratenhits
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

lukadad schreef:Bij Lidl staat hun dab+ internetradio in de solden, nu aan 76,49 euro.
Een weetje: Lidl brengt het toestel al meerdere jaren op de markt onder Silvercrest SIRD 14.
Het eerste type had als toevoeging A1, dat er nog wat anders uitzag, later B1, vervolgens C1, C2, C3 en onlangs is de C4 verschenen.
Wil je de nieuwste revisie, dan is de gemakkelijkste methode 'DAB' invullen in de Lidl-webshop, dan vind je 2 zoekresultaten.
De radio in solden (van €89,99 naar €76,49) betreft de C3 uit 2017. De radio die niet in solden is, maar de prijs gewoon €76,49 is, betreft de C4 die dit jaar gefabriceerd is.
Ik weet dat de C2 geen update meer gekregen heeft, dus Amazon Music Unlimited is niet aanwezig, op de C3 (na update) en C4 is dit wel aanwezig. Naar verluidt had de C2 ook geen dual band-WiFi, voor de rest zijn de verschillen verwaarloosbaar.

Ik heb zowel internetradiotoestellen die werken met TuneIn als met vTuner en ik kan zeggen dat vTuner zoals in de Silvercrest-radio mijn voorkeur heeft.
TuneIn weigert al een paar maanden nieuwe stations toe te voegen. Met het intreden van het nieuwe frequentieplan voor lokale radio's zijn veel nieuwe stations gaan streamen, maar voor hen is het momenteel onmogelijk om bij TuneIn te geraken, zodat deze stations uit de boot vallen bij vb. homecineama-receivers, smart-tv's, Sonos,... Ook als gewone luisteraar was het niet mogelijk om een aanvraag in te dienen om een station toe te voegen. Het station zelf moet dat doen.

Bij vTuner wordt er eerlijk gezegd ook minder geüpdatet dan vroeger, maar de support is zeer goed. Ik heb er al vaak stations aangevraagd via hun formulier. In tegenstelling tot bij TuneIn, kan iedereen dit doen. Meestal krijg je snel een persoonlijk antwoord. Ook het melden van fouten en wijzigingen wordt gewaardeerd. Ook zelf 'à la minute' stations toevoegen, zonder aan te vragen is veel gebruiksvriendelijker dan bij TuneIn.

Al blijf je bij beiden afhankelijk van hun grillen en hun deals met de fabrikanten. Ik heb ooit een Sony hifi-set gekocht met internetradio (jonge tweedehands) en ik kon slechts enkele WEKEN genieten van de internetradiofunctie. Er was een discussie tussen Sony en vTuner. Sony heeft hun gebruikers maanden aan het lijntje gehouden, om nadien definitief te kappen met de vTuner, zonder alternatief en daarmee werd meteen de volledige internetradio-functie verdwenen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Amazor schreef:
lukadad schreef:Bij Lidl staat hun dab+ internetradio in de solden, nu aan 76,49 euro.
Een weetje: Lidl brengt het toestel al meerdere jaren op de markt onder Silvercrest SIRD 14.
Het eerste type had als toevoeging A1, dat er nog wat anders uitzag, later B1, vervolgens C1, C2, C3 en onlangs is de C4 verschenen.
Wil je de nieuwste revisie, dan is de gemakkelijkste methode 'DAB' invullen in de Lidl-webshop, dan vind je 2 zoekresultaten.
De radio in solden (van €89,99 naar €76,49) betreft de C3 uit 2017. De radio die niet in solden is, maar de prijs gewoon €76,49 is, betreft de C4 die dit jaar gefabriceerd is.
vraag: als je zo'n exemplaar online bestelt, en je klikt de versie aan die dus niet in solden staat, degene die dit jaar gefabriceerd is
hoe kun je dan 100% zeker weten dat je wel degelijk de bestelde C4 versie ontvangen hebt en niet de C3, want ik zie visueel niet echt een verschil
m.a.w. waar of hoe kun je checken of je een C3 dan wel een C4 hebt ontvangen?

THX
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

yezzer schreef:waar of hoe kun je checken of je een C3 dan wel een C4 hebt ontvangen?
Dat staat op de achterkant van het toestel.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

r2504 schreef:Ik denk dat DAB+ bij de meeste grote merken nog supplement is (ook bij BMW), maar m'n 5 jaar oude BMW speelt toch netjes FLAC (echter wel zonder album art).
Skoda Octavia van begin 2017 heeft DAB+, geen idee of dat in een extra pack zat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

yezzer schreef: hoe kun je dan 100% zeker weten dat je wel degelijk de bestelde C4 versie ontvangen hebt en niet de C3, want ik zie visueel niet echt een verschil
m.a.w. waar of hoe kun je checken of je een C3 dan wel een C4 hebt ontvangen?
Zoals Flippi zegt staat het op de achterkant van het toestel en ook onderaan op de doos.

En hoe ik weet hoe je de recentste versie kan bestellen is door beide artikelnummers te googlen. Het artikelnummer van de C4 is het hoogste en het recentste. Als je dit in Google ingeeft, zie je o.a. de Tsjechische Lidl-webshop als zoekresultaat. In tegenstelling tot de Belgische pagina, kan je hier duidelijk zien dat het om een C4 gaat.

Ik heb mijn toestel pas sinds 3 maanden en toen kon ik op deze manier kiezen tussen de C2 en C3. Net te vroeg gekocht om weet te hebben van het bestaan van een C4...
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Bedankt "Amazor" voor deze concrete nuttige extra informatie.
ik heb ook aan Lidl de vraag via het contactformulier gesteld: wat als ik dit artikel bestel, en er geen C4 versie volgt...
ik hou u op de hoogte van het antwoord.
thx
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nog een weetje: de C4 met artikelnr. 100235714 heeft geen RJ45 netwerkaansluiting meer.
Werkt enkel met Wifi, geen bekabeld netwerk dus.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Er staan er 2 op de site van Lidl, de 100235714 en de 100228610 .
Bij beiden zelfde uitleg en zelfde foto's heb ik de indruk, iemand een idee van het verschil tussen de productnummers?
Mijn ouders gebruiken nog een radio+cd combo met zo een antenne, als de microgolf open gaat zit er ruis op en het hangt blijkbaar ook af waar ik sta in de keuken (letterlijk wat als de Mr Bean sketch met zen tv). Dus ben ik aan het zien om met de feestdagen een DAB+/internetradio cadeau te doen, dan kunnen ze ook eenvoudiger wisselen tussen zenders.
(Ik zag op idealo wel dat ze in Duitsland af en toe zakken van prijs, dus hou ik het eerst nog wat in het oog).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik geef 1 raad, zeker geen radio met een draadantenne kopen, ontvangst stelt niks voor, met die medion van de Aldi ontvang je voor de DAB+ ook bijna niks , ik heb hem omgebouwd met een telescoopantenne, is iets beter, maar ondermaatste ontvangst, was deze week aanwezig op de digital radio day samen met de radiomanager van JOE en mensen van de VRT en ook de "nulmeting" van ipsos werd er voorgesteld, tijdens een van de demonstraties kwam zelfs een filmpje van een WTV-Focus tv journalist met een dergelijke DAB+ radio, op de autoradio was de ontvangst in orde, op de medion binnen op Fm nog redelijk en op Dab+, allemaal ruis.... er zit nogal wat verschil in die radiootjes..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:Er staan er 2 op de site van Lidl, de 100235714 en de 100228610 .
Bij beiden zelfde uitleg en zelfde foto's heb ik de indruk, iemand een idee van het verschil tussen de productnummers?
Als je even de moeite doet om deze thread door te nemen... het antwoord op je vraag staat daar al tussen.
100235714 is de meest recente (zal langer firmware-updates krijgen), maar heeft geen ethernet-poort meer, enkel wifi.

Ik ben zeer tevreden over dit toestel en de ontvangst van DAB+ is binnen OK hier in Waarschoot.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Er stond enkel dat dat de C4 is zonder lan poort was, niet dat dat de recentste was er kunnen perfect 2 versies naast elkaar met dezelfde leeftijd bestaan :roll: dus als je even de moeite doet niet te veronderstellen dat iemand geen paar posts boven hem leest... Dan had ge u dat niks extra zeggend antwoord kunnen besparen.
Wat de laatste versie is boeit niet eens, dat is vooral voor de apps en die gaan niet gebruikt worden.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:Er stond enkel dat dat de C4 is zonder lan poort was, niet dat dat de recentste was
Dat staat gewoon 3 posts boven jouw vraag...
MClaeys schreef:dus als je even de moeite doet niet te veronderstellen dat iemand geen paar posts boven hem leest...
Ik zal dan ook maar niet veronderstellen dat je de gedragsregels van dit forum hebt gelezen...
doorlees de fora topics om na te gaan of het antwoord niet reeds gegeven is
MClaeys schreef:Wat de laatste versie is boeit niet eens, dat is vooral voor de apps en die gaan niet gebruikt worden.
Je vroeg wat het verschil was tussen de 2 productnummers. Dat het ene model langer firmware updates zal krijgen dan het andere is een verschil dat relevant kan zijn voor een potentiële koper. Dat jou dat niet "boeit" kon ik niet uit jouw vraag opmaken.

Het oudere model wordt soms in promotie gezet. Dit komt dan in de spotlight te staan op de promopagina's van Lidl aan een lagere prijs. Het nieuwe model krijgt die promo-tag niet, maar wordt ook aan diezelfde prijs van het promomodel verkocht.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik had de productnummers wel degelijk al opgezocht, zo kwam ik op de Duitse site van Lidl waar eveneens (zover ik zag/zie) niet op staat welke versie, evenals de vergelijkingssite Idealo, waarbij ik zag dat hij nu en dan zakt in prijs, allemaal vermeld. (En enkel be, nl en de kwamen bij mij naar boven...). Naast Youtube clips al zijn het allemaal weinig nuttige unboxingen die amper/niet ingaan op geluidskwaliteit. + klachten van een paar toestellen over de remote die met bepaalde modellen mogelijk niet hebben. Exact de reden waarom ik het verschil tussen de versies wou weten, want die staan daar niet bij vermeld.
Flippi schreef: Ik zal dan ook maar niet veronderstellen dat je de gedragsregels van dit forum hebt gelezen...
doorlees de fora topics om na te gaan of het antwoord niet reeds gegeven is
Mijn punt was dat je niet moest veronderstellen dat ik het topic niet doorlezen had, want dat had ik wel degelijk. Als het enige verschil de lan poort is, so be it, maar in revisies kunnen een pak andere verschillen zitten. Zo is gezien de locatie van het toestel een lan poort bvb niet van tel, maar een probleemloze remote wel een pluspunt.
Flippi schreef:Dat jou dat niet "boeit" kon ik niet uit jouw vraag opmaken.
Waarom ik die vraag stel is dan ook van geen belang. Ik vond er weinig/niks van online. Het is niet dat iets een nieuwere versie heeft dat die gelijk beter is, vandaar de vraag om verschillen tussen versies. Rivisies zijn er in alle maten en gewichten en kunnen om tal van redenen gebeuren, er zijn producten die verschillende productnummers hebben maar behalve een andere chip geen verschil hebben.

Edit: op Black Friday stond de 100235714 in korting, enkel de witte. Deze dan besteld. Geen slecht geluid voor die prijs.



Als ik gepikeerd overkom overigens dan is dat niet persoonlijk bedoeld. Tis men dagje niet.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

fredo66 schreef:Misschien deze als je het niet te duur wil maken
https://www.radioshop.be/product/691008 ... zwart.html
Volumeknop is nogal bedriegelijk, hij werkt namelijk met stapjes en is dus niet staploos ...
wat bedoel je daarmee (volume)?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Ik heb net deze gekocht: https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedinge ... 019_KWnull
Op volume 2 (van in totaal 15) vind ik het al luid genoeg. Volume 3-15 is veel te luid. Kan ik dit nog aanpassen (met een softwareupdate), zodat de schaling wat nuttiger is?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Wat zijn je ervaringen, buiten die volumeknop ?

Goeie ontvangst enzo ?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Ben sinds gisteren ook in bezit van de DAB+ radio van Aldi (merk Envivo). Moet gebruiker Bababa bijtreden : Volume (in te stellen met een draaiknop): standen 1-2 zijn meestal voldoende. Met stand 3 luister je al over je hele benedenverdieping. Andere standen niet geprobeerd, want wil geen ruzie met de buren :-D

Verdere ervaringen : Toestel scant vlot de te vinden zenders (heb nog maar alleen de DAB-zenders geprobeerd). Heeft een klein kleurenscherm, en je kan instellen wat je daarop wil te zien krijgen. Mijn voorkeur hiervoor is om de titel en uitvoerder van het gespeelde nummer te zien (voor zover de zender dit meestuurt).

Je kan ook nog instellen hoe lang je scherm op maximale lichtsterkte moet staan (om het gespeelde nummer te kunnen aflezen).

Voor zijn prijs een prima toestel. Had al een duurder draagbaar Sony-toestel in mijn bezit, maar dat heeft slechts een klein LCD-schermpje en geeft geen nummer informatie weer.

Met DAB+ heb ik nu méér zenders ter beschikking. Mijn favorieten : Joe, Joe 70's, Joe 80's, Joe 90's, Joe Easy, Q-Music, Q-Music Foute Muziek, Q-Music Summer en Q-Music Nonstop.

Ontvangst binnenhuis is zeer goed (Noordoosten van Limburg). Je kan op het toestel géén externe antenne aansluiten.

Verder kan je ook nog muziek afspelen van op USB-stick of via bluetooth van je GSM / tablet / laptop.

[off-topic opmerking ] In de auto (Renault Clio van 2015) luister ik ook via DAB+ en daar heb ik géén ontvangst op de Grote Ring van Hasselt, ter hoogte van de brug over het kanaal. Dus locatie is van grote invloed of je al dan niet ontvangst hebt.[/]
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”