Automatisch inloggen op High Sierra

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Sinds een week of zo staat High Sierra geïnstalleerd op mijn MacMini. Valt mij telkens op bij een herstart of bij een gewone opstart, dat ik steevast een inlogvenster krijg met mijn naam en andere gebruikers. Ik moet dan altijd mijn paswoord invoeren. In systeemvoorkeuren staat nochtans aangevinkt dat er automatisch ingelogd moet worden met mijn naam. Iemand die weet hoe dat inlogvenster achterwege gelaten kan worden?
Andere bug gevonden: De Mac onthoudt blijkhaar niet de instellingen voor het beeldscherm. Is bij mij aangesloten via HDMI op een Samsung 40 inch televisie. De overscan staat juist maar na een herstart is het beeld altijd iets groter dan mijn televisie. Moet ik weer systeemvoorkeuren openen en overscan juist zetten. Het is te zeggen, eens klikken op het schuifbalkje van de overscan en het beeld staat weer goed. De Mac is toch niet meer wat hij ooit was hoor.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Jack Daniels schreef:Sinds een week of zo staat High Sierra geïnstalleerd op mijn MacMini. Valt mij telkens op bij een herstart of bij een gewone opstart, dat ik steevast een inlogvenster krijg met mijn naam en andere gebruikers. Ik moet dan altijd mijn paswoord invoeren. In systeemvoorkeuren staat nochtans aangevinkt dat er automatisch ingelogd moet worden met mijn naam. Iemand die weet hoe dat inlogvenster achterwege gelaten kan worden?
Heb je FileVault geactiveerd?

Zo nee, "turn it off and on again", schakel Automatic Login uit, apply, weer inschakelen, apply, werkt het dan?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

File vault is nog nooit geactiveerd geweest.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”