Externe videokaart

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoi,


heeft er iemand ervaring met externe videokaarten om een 2de scherm aan te sluiten.
Ik weet dat dockingstations dat vaak ook kunnen, maar ik zit met 2 merken laptops.

En wat raden jullie dan aan.
Full-HD en hdmi is dan ook voldoende.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Een USB 3.0 (of C) docking station van Startech bv.

We hebben er op het werk wat in gebruik (dell is recent overgestapt naar USB C dockings, maar nu zitten we dus met een mixed omgeving van oude dockings met poort onderaan de laptop en C dockings) in break out rooms.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

ditCh schreef:Een USB 3.0 (of C) docking station van Startech bv.

We hebben er op het werk wat in gebruik (dell is recent overgestapt naar USB C dockings, maar nu zitten we dus met een mixed omgeving van oude dockings met poort onderaan de laptop en C dockings) in break out rooms.
En welk model gebruiken jullie dan?
Want de uitbreiding met extra USB 3-poorten is natuurlijk altijd interessant.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

http://www.discorp.click2shop.be/produc ... d/75645718

(we hebben ook andere in test gehad, sommige waren gewoon dezelfde maar rebranded)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Op het werk hebben we DELL WD15 maar ik heb thuis een Microsoft Display Dock van mijn telefoon (Lumia 950) die even goed werkt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

johan.devos schreef:Op het werk hebben we DELL WD15 maar ik heb thuis een Microsoft Display Dock van mijn telefoon (Lumia 950) die even goed werkt.
De WD15's zijn hier idd ook de standaard. Maar dat is wel USB C. Die Startech's met USB 3 zijn wat breder inzetbaar.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hmm.. over welke types/modellen laptops heb je het dan? Want om meerdere schermen aan te sluiten heb je meestal gewoon een dock nodig, niet speciaal een dock met een videokaart in - dat laatste begrijp ik toch uit je vraag...

Ik ga binnenkort 2 types Dell USB3/Thunderbolt docks in ‘te koop’ zwieren, maar moet er nog eens foto’s van nemen...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

selder schreef:Hmm.. over welke types/modellen laptops heb je het dan? Want om meerdere schermen aan te sluiten heb je meestal gewoon een dock nodig, niet speciaal een dock met een videokaart in - dat laatste begrijp ik toch uit je vraag...

Ik ga binnenkort 2 types Dell USB3/Thunderbolt docks in ‘te koop’ zwieren, maar moet er nog eens foto’s van nemen...
DELL en Lenovo
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

We gebruiken voor onze laptops (Dell, HP) een Targus DisplayLink.
Victory Not Vengeance
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Al deze USB 3 devices zijn eigenlijk van DisplayLink. Weinig verschil tussen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ditCh schreef: We hebben er op het werk wat in gebruik (dell is recent overgestapt naar USB C dockings, maar nu zitten we dus met een mixed omgeving van oude dockings met poort onderaan de laptop en C dockings) in break out rooms.
De nieuwe versie van de D3100 is niet slecht eigenlijk, heeft zowel USB3 als USB-C, ideaal voor een mix zoals op het bedrijf waar ik het meeste was. Als je via USB-C aansloot moest he geen adaptor meer hebben ook dus voor de nieuwere modellen extra handig.
Maar eigenlijk voldoet zowat alles van modellen op displaylink.org.

Edit, sorry, het is de D6000 die ik bedoel. Die kregen we van Dell door omdat ze gingen stoppen met de D3100.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”