lifespan printkoppen HP

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 403 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

lifespan printkoppen HP

Berichtdoor Joe de Mannen » 03 Sep 2017, 20:54

Ik heb hier een HP Officejet 8500Pro waar ik van vermoed dat de printkop(pen) aan vervanging toe zijn.
Hij print in feite alleen nog maar 'roos' . Ik kan echter nergens een melding vinden zoals dat bij inktpatronen het geval is en ook nergens info over hoelang zo'n printkop zou moeten meegaan.

Heeft iemand daar info over ?

J.

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 152 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: lifespan printkoppen HP

Berichtdoor Tomsworld » 03 Sep 2017, 21:45

Zegt de driver / web interface niets ik dacht dat dat daar zichtbaar was.
Provider: Belgacom comfort VDSL2 100/20 Vectoring & DLM enabled ( Abbo 100/6 ) + Telenet Bussiness 240 ( Test )
Netwerk: BBox3 (Sagem), Unifi Edgerouter Lite, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + switches Voip: Voip Ovh + 3*net
Tv: BGC TV met decoder v4 + v5

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Joe de Mannen » 03 Sep 2017, 21:56

Op de web interface kan ik niks zien hierover.
J.

SpecialK
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor SpecialK » 03 Sep 2017, 22:04

Ik weet niet of die dingen echt een vooraf gedefinieerde levensduur hebben; als ze verslijten zal je dat wel zien aan de afdrukkwaliteit. Wat jij beschrijft doet me eerder aan verstopping denken. Ik heb het met een 6600 ook eens gehad, en na vele pogingen met reinigingsvloeistof en zelfs met spuitjes water heb ik het opgegeven en een nieuwe kop gekocht.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Joe de Mannen » 03 Sep 2017, 23:15

Het is vreemd want er zijn 3 bladzijden goed uitgekomen en de volgende printopdracht, binnen de tien minuten, was het gedaan...
J.

R2D2
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Berichtdoor R2D2 » 04 Sep 2017, 08:34

Hier ook problemen gekregen met printkoppen HP 8500. Voor iedere printbeurt begon hij telkens koppen te reinigen. Dat duurde soms tergend lang en uiteindelijk bleek dat hij bij dat reinigen ook bijzonder veel inkt verbruikte. Zo heeft hij bij de laatste keer nieuwe inktpatronen tot 50% leeggetrokken. En die patronen zijn duur.
Erger nog : omdat reinigen niet meer hielp leek het er op dat die printkoppen vervangen moesten worden. Die kosten dus nog meer...
Voor mij was dat het punt dat de HP8500Pro buiten vloog en vervangen werd. Voorlopig komt hier niets meer binnen van HP (hoewel ik in de jaren '80 zeer tevreden was over de allereerste Deskjet en de opvolger Deskjet+ wat de pioneers waren voor inkjet voor consumenten)
Als je het over lifespan van de printkoppen hebt : ik heb hier nog de screenprint van de stats van die 8500 : totaal 2312 pagina's geprint, waarvan 1244 z/w en 1068 in kleur. Bijzonder weinig dus voor een tijdspanne van 2 tot 3 jaar. Wellicht printte ik te weinig voor een HP inkjet toestel. Als ik een schatting maak van de kost aan patronen (en eventueel dus ook van koppen) in verhouding tot het aantal geprinte pagina's, dan is dat een extreem duur toestel.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1808 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer

Berichtdoor r2504 » 04 Sep 2017, 09:11

Lang leve een laserprinter... heb die ellende met inkt al lang achter mij gelaten en nog geen seconde spijt gehad.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Joe de Mannen » 04 Sep 2017, 10:40

Die pagina aantallen liggen in de buurt van de mijne, dat kan dus kloppen.

J.

skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor skynetbbs » 04 Sep 2017, 11:33

r2504 schreef:Lang leve een laserprinter... heb die ellende met inkt al lang achter mij gelaten en nog geen seconde spijt gehad.

tot je de "kleuren" van een laserprinter moet vervangen...zit je al gauw aan 50euro per kleur... x4...200euro
en bij laser heb je ook nog een "drumkit" en een "fuser" die al eens vervangen moeten worden?

bij meeste inktjets van ander merken zitten de "koppen" toch ook op de kleurencartouchen?

heb idd eens inktjet gehad met apparte koppen... van HP was idd niet aan te raden als je maar 1x in de maand afdrukte dan verstopten ze idd vrij snel
Afbeelding
Wireless = FON
Internet & Televisie = Scarlet Trio
Mobile = Mobile Viking
Telephony = OVH

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1808 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer

Berichtdoor r2504 » 04 Sep 2017, 11:55

skynetbbs schreef:tot je de "kleuren" van een laserprinter moet vervangen...zit je al gauw aan 50euro per kleur... x4...200euro

Feit is dat laserprinters niet geschikt zijn voor het afdrukken van kleurenfoto's wat maakt dat je eigenlijk enorm lang doet met je kleuren (m'n laser is ondertussen al enkele jaren oud en heb enkel nog maar zwart moeten vervangen).

skynetbbs schreef:en bij laser heb je ook nog een "drumkit" en een "fuser" die al eens vervangen moeten worden?

Bij normaal consumenten gebruik kom je daar volgens mij je ganse leven mee toe.

skynetbbs schreef:niet aan te raden als je maar 1x in de maand afdrukte dan verstopten ze idd vrij snel

Dat was bij mij steeds het probleem... was dus enorm kostelijk aan steeds nieuwe cartridges. Ik heb onlangs nog voor iemand gekeken naar een zwart XL inktcartridge voor een Canon... was meer dan 40 euro (ik vermoed dat ik niet veel meer betaal voor m'n toner).

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Joe de Mannen » 04 Sep 2017, 15:38

De printkoppen zijn besteld.
Bedankt voor het meedenken.

J.

Terug naar “Computers en randapparatuur”