Aankoop Scanner

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Had een HP photosmart printer + scanner+fax maar aangezien de printer niet meer werkt ,doet de rest van de apparaten ook niet meer.
Aangezien een scanner heden ten dagen niet meer weg te denken is ,overweeg ik de aankoop van een andere scanner.

Welke printer+scanner is momenteel aan te raden?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Als je een apparaat zoekt met alles erop en eraan, niet te duur is en ook geen te dure inkt gebruikt: Canon PIXMA MX925.
Bij Vanden Borre nu aan € 99: https://www.vandenborre.be/all-in-one-p ... ixma-mx925

Deze kan:
1) Printen
- 5 afzonderlijke inktcartridges waar ook (in verhouding goedkopere) XL-versies van bestaan (pigment zwart voor tekst ook in XXL).
- tot 9600 x 2400 dpi
- automatisch dubbelzijdig
- aparte lade voor fotopapier
- CD/DVD rechtstreeks bedrukken
2) Scannen
- tot 2400 x 4800 dpi
- via glasplaat of automatische documentinvoer
- automatisch dubbelzijdig
3) Kopiëren
4) Faxen
- verzenden en ontvangen
- zwart/wit en kleur
- 33.6 kb/s

PC-verbinding: USB; Ethernet; Wi-Fi
Niet-PC-verbinding: USB-flashgeheugen; app voor Android, Windows RT en iOS; Apple AirPrint; PIXMA Cloud Link; Google Cloud Print; PictBridge

Ik ken vier mensen die deze hebben staan (sommigen op mijn aanraden) en het enige minpunt dat ik heb gehoord is dat het opstarten nogal lang duurt omdat hij dan een volledige reinigingscyclus doorloopt. Dit kan je echter vermijden door hem in stand-by te laten staan. Het scherm valt na een tijdje uit, enkel de blauwe power LED blijft dan branden en het verbruik is maar 1,1 watt.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Persoonlijk een heel handige site om te vergelijken & te kopen is https://www.printabout.nl/.
Het grote voordeel is dat je hier prijs per afdruk hebt, wat heel belangrijk is!

Want je kan een cheap-ass AIO kopen, maar dan elke keer dat je inkt/toner moet kopen grondig verliezen!
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Hier ook die canon mx925 sinds een paar maanden. Alleen maar positieve ervaringen!
Gekocht via coolblue en inkt koop je extreem goedkoop in action kwaliteit is even goed
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

dupondje schreef:Het grote voordeel is dat je hier prijs per afdruk hebt, wat heel belangrijk is!
Als printer zou ik een laser aanbevelen (er zijn hier reeds diverse topics geweest over het waarom)... prijzen zijn tegenwoordig heel schappelijk.

Op zich is de prijs per afdruk hoger dan een inkjet (althans van het toestel dat ik heb) maar het print altijd wanneer ik wil (ook als hij een hele tijd heeft stil gestaan), je hebt geen vegen, het gaat snel, ... kortom prijs per afdruk is niet heilig voor mij (al is dat subjectief, als je duizenden afdrukken maakt dan is het natuurlijk anders).

Als scanner heb ik zelf een Canon waar ik heel tevreden van ben... model bestaat wel niet meer maar is equivalent aan dit model ongeveer.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

darkzero schreef:Hier ook die canon mx925 sinds een paar maanden. Alleen maar positieve ervaringen!
Gekocht via coolblue en inkt koop je extreem goedkoop in action kwaliteit is even goed
Wel opletten daarmee, want die printer heeft een vaste printkop, dus als je die laat verstoppen door minderwaardige inkt met onzuiverheden, dan kan je de printer in de vuilbak gooien (printkop laten vervangen zal waarschijnlijk economisch niet verantwoord zijn voor een printer die nieuw nog € 99 kost).
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Wel er zijn hier op het forum nog meer gebruikers van de mx925 met de inkt van action en iedereen is er tevreden van, zowel degenen die zelden printen, als degenen die dagelijks hoge aantallen printen. Die originele canon inkt is zwaar overpriced. Er is inderdaad veel minder goede inkt op de markt maar die van action is kwalitatief zeer goed


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wij hebben deze.
Ik hervul de cartridges, werkt prima.
Maar in vergelijking met vorige HP Photosmart C5180 is dit een inktvreter hoor!
Ook zijn we minder tevreden van de kwaliteit van het scannen dan onze vorige printer.
Wil je een voorbeeld scan, stuur maar even PM ;-)

ADF is handig, maar werkt niet zo goed als een professioneel toestel dus verwacht er niet té veel van.
Perforaties en kleine hoekjes kunnen de boel wel eens grondig verstoren.
Dubbelzijdig scannen werkt, maar de bladen liggen foutief in de uitvoerlade, je moet ze dus evengoed allemaal nog eens goed leggen nadien.

Ik kan je deze dus niet met volle overtuiging aanbevelen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Fritz.B
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2017, 14:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier staat een Brother DCP-1510 laserprint en scanfunctie

Volledig tevreden mee, scan dient hier wel enkel voor documenten op te slaan of door te sturen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Misschien nog een tip... kies voor een printer met netwerkaansluiting.

Zo moet er niet constant een PC opstaan en kan iedereen (ook via wireless) printen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Op aanraden van diverse forumleden destijds een brother mfc-9140cdn aangekocht.
Best tevreden van.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”