twijfel wat te doen.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb nu een laptop van 350 euro en een pc die rond de 1220 kost + nog een scherm die 170 gekost heeft.

Ik heb nu:

Ryzen r5 1600 six cores op 3,2 GHZ met een koeler de scythe mugen 5 pcgh
ik heb een asus x370 pro moederbord.
16 GB ram 2x8 GB corsair vengeance LPX 2666
gigabyte rx 550 2 GB
crucial mx 300 ssd 525 GB
corsair rm 550x
2 extra fans van 140 mm be quiet silent wings.
corsair carbide 400c


Ik heb een LG full hd ips scherm van 24 inch


Wat ik dus wil doen aangezien ryzen 3 er is deze ryzen r5 verkopen + de koeler.

Is dat slim? Of zou ik het hele systeem verkopen + mijn laptop en dan een deftige laptop kopen?

Ik gebruikte het voor gamen maar echt gamen doe ik niet meer en ik ben meer en meer gewoon iemand die graag films kijkt etc...
Ja ik speel nog GTA V maar die kan je met een laptop van 1000 euro ook spelen en alles neemt mindet ruimte in.(GTA V speel ik max nog 30 min per dag)

Wat denken jullie?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Gewoon de laptop verkopen lijkt mij het beste maar waarschijnlijk is dat geen optie :wink:

Je zult minder dan de retailprijs krijgen voor de Ryzen 5 en ik vermoed dat het prijsverschil tussen 3 en 5 niet groot is dus een slimme keuze lijkt het mij niet. (minder performance maar zonder veel geld terug te krijgen)
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

En gamen op een laptop is alleen voor die hards en mensen met een koptelefoon zonder dat er anderen in de buurt zijn. Al eens gedaan, alle laptops beginnen te blazen gelijk een vliegtuig dat opstijgt.aangenaam is dat niet.

Of doe zoals ik, discrete laptop met degelijke cpu, vaste pc verkopen en voor dat geld een zxternal GPU aanschaffen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Als ge het mij vraagt gaat ge serieus wat moeten laten vallen bij een verkoop dus waarom niet gewoon alles houden?
-1000 E is te weinig voor een laptop die iets of wat games kan draaien, laat staan future proof voor (zelfs occasioneel) gamen.
Sasuske heeft uiteraard gelijk met zijn koeling issue .. maar voor een externe videokaart zou ik nog wachten want dat is nog enorm duur.
Volgens jaar vervallen er wat patenten en zal htunderbolt op veel meer laptops zitten waardoor prijzen hard gaan zakken
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb een gaming laptop kunnen vastkrijgen, die origineel zeker geen 1000 euro kostte.
Denk maar 2500-3000.
En die zal snel verouderd zijn.

Steek je geld in een desktop. Dat upgrade makkelijk en betaalbaar.
Verder koop je gewoon een degelijke laptop, en games kan je tegenwoordig van desktop naar laptop streamen.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Waarom voldoet je pc monitor niet om films te bekijken? Upgrade je scherm, of koop een tv, of koop/maak een monitorstand waarmee je makkelijker kan switchen tussen pc en tv functie, al dan niet bekostigd via verkoop van je laptop als je die kan missen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Wij kunnen je wel tips geven, uit onze ervaring, maar je zal toch gewoon moeten doen wat jij wil :)

Als je geëvolueerd bent van games te spelen naar films te kijken, dan denk ik dat het nu gewoon tijd is om te investeren in materiaal om films te kijken - en dat is gewoon een scherm waar jij je goed mee voelt. Op zo goed als alle schermen kan je films en series kijken. Als je een TV koopt, zit er in 99% van de gevallen een smart-tv component in waarmee je je films kan spelen vanop een andere storage (je PC, een USB schijf, een NAS, ...) Daarvoor heb je echt geen PC meer nodig (tenzij voor de storage dan). Met groter scherm en eventueel nog een 5.1 surround set ga je veel meer genot hebben van je films.

Een game-laptop heeft inderdaad maar een beperkte levensduur, ik zelf heb een Asus ROG G752VY gamelaptop gehad. Die had een GTX980m met 8GB - wat nogal een redelijk goeie kaart is, maar op 1440p kwam die voor de meest recente AAA-games toch al te kort. Die heb ik verkocht en heb me een PC gekocht die veel gemakkelijker up te graden is.

Mijn eigen ervaring leert me ook dat je met meerdere game-pc's of een game-pc en een game-laptop niet veel doet. Zoals hierboven al gezegd kan je dan beter een "gewone" laptop kopen en je games streamen van je game-pc. Let wel dat dit zéér goed werkt met een netwerkkabel, de latency van een WIFI netwerk is niet aangenaam.

In uw geval ... Als je geen Windows (of beter gezegd: muis+toetsenbord) nodig hebt, dan zou ik investeren in een groter scherm (voor je films) en een game-console voor die sporadische games die je nog speelt. De console kan je dan ook ineens gebruiken als media-speler als je nog een oplossing vindt voor je storage.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik denk dat ik door al jullie tips het bos door de bomen zie.

Ik zal mijn game pc verkopen. Dan een ps4 slim of xbox one s kopen met GTA V(aangezien ik die het meeste speel) dan zit ik aan 400 euro.

Dan win ik toch denk ik een 400 euro.
Ik kan mijn laptop nog steeds gebruiken en ik heb ook al een 1 TB externe harde schijf die wel snel vol kan staan.

Bedankt voor de tips.

Normaal kan ik met mijn laptop alle oude games aan die ik vroeger speelde en nu af en toe£.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Als je GTA al speelt met een controller is dat inderdaad het beste plan, zowel naar simplicity als naar kosten. Maar als je GTA speelde met muis+toetsenbord, dan gaat het wel een andere ervaring zijn. Ik zelf haal moeiteloos de Doom Slayer rating in Doom Arcade mode op m'n PC (met muis+toetsenbord) maar op de Xbox (en dus controller) bijten de 3 zombies in het beginlevel me de kop al af :p
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zal wel zien :)

Ik heb nu muis en toetsenbord maar ik kan het op de controller eerst allemaal even uittesten in een rondje rond de map lopen :)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Of koop of leen een controller van iemand, sluit die aan op je game-pc/laptop en zie of het iets voor u is.
Ik dram er maar op door omdat ik shooters of FPS games helemaal niet met de controller kan spelen, my muscle memory is helemaal toetsenbord+muis, ik bak er niets van met een controller...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”