hdd/ssd wifi enclosure

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Hoi

Ik heb op dit ogenblik een Macally Wifi hdd/sdd enclosure (Model: WIFIHDD)
Er past een SATA 2.5" hdd/ssd in.
Er zit een netwerkaansluiting op, maar die is voor mij niet belangrijk.
Als ik maar kan streamen naar de iPads die de kinderen hebben. Dit kan mits een bijhorende app.

Aangezien die nog moeilijk te krijgen is, en ik snel een 2de wil, is amazon.de (duurt ruim een week) of ali* (nog langer) geen optie.
bol.com heeft ze niet op voorraad.

Tips voor een alternatief?
Bedankt
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer



Op Amazon.fr, neem een gratis Prime trial en laat het leveren met Prime D+1, dan heb je het woensdag in huis (als je bestelt binnen de 11 uur en 15 minuten sinds deze post).
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

CCatalyst schreef:

Op Amazon.fr, neem een gratis Prime trial en laat het leveren met Prime D+1, dan heb je het woensdag in huis (als je bestelt binnen de 11 uur en 15 minuten sinds deze post).
Goeie tip! Die Prime, is die ook geldig in andere amazon stores, of enkel de .fr ?
En wat heb ik nog meer aan die prime, buiten een snelle verzending ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

ygeffens schreef:
CCatalyst schreef:

Op Amazon.fr, neem een gratis Prime trial en laat het leveren met Prime D+1, dan heb je het woensdag in huis (als je bestelt binnen de 11 uur en 15 minuten sinds deze post).
Goeie tip! Die Prime, is die ook geldig in andere amazon stores, of enkel de .fr ?
En wat heb ik nog meer aan die prime, buiten een snelle verzending ?
Enkel .fr. Die is ook de enige die Prime D+1 naar Belgie doet, dus aansluiten op een andere site heeft geen zin. Neem de trial voor een maand, is gratis, en cancel dan als je het niet meer nodig hebt. Alternatief is niet aansluiten bij Prime en betalen voor de D+1 shipping, dan heb je het even snel, maar wel aan meerkost.

Wat er nog meer in zit, zie https://www.amazon.fr/gp/prime/pipeline ... prime_join

Ik gebruik zelf Gratis D+1 levering, Twitch Prime, Prime video en Amazon Pantry (staat niet op die site maar is ook een Prime voordeel).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef:Enkel .fr. Die is ook de enige die Prime D+1 naar Belgie doet, dus aansluiten op een andere site heeft geen zin. Neem de trial voor een maand, is gratis, en cancel dan als je het niet meer nodig hebt. Alternatief is niet aansluiten bij Prime en betalen voor de D+1 shipping, dan heb je het even snel, maar wel aan meerkost.

Wat er nog meer in zit, zie https://www.amazon.fr/gp/prime/pipeline ... prime_join

Ik gebruik zelf Gratis D+1 levering, Twitch Prime, Prime video en Amazon Pantry (staat niet op die site maar is ook een Prime voordeel).
Prime bij Amazon FR doet inderdaad ook D+1 in BE, al hebben meerdere UB'ers al geklaagd dat ze dat bijlange niet halen.
Ik heb al 2 keer een gratis Prime (FR) maand genomen om D+1 te krijgen.

Ik heb ook een betalende (€70) Prime DE abonnement, gewoon omdat ze in DE een heel aantal producten "Prime only" maken. Het is duurder om ze van Amazon FR, of een andere webshop te laten komen, dan een PrimeDE abo te nemen. Maar daar eindigt het voordeel van Prime DE dan ook :(.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: Prime bij Amazon FR doet inderdaad ook D+1 in BE, al hebben meerdere UB'ers al geklaagd dat ze dat bijlange niet halen.
Mijn ervaring is dat Amazon het wel altijd haalt (in die zin dat ze het op tijd aan de verzenddienst geven) maar dat de verzenddienst het af en toe niet haalt. Bpost neemt er zo soms wel eens een dagje bij. Zending komt op tijd aan in sorteercentrum en wordt daar gescand, maar wordt pas 2 dagen later geleverd (meestal omwille van "een intern probleem" zegt bpost.be/track dan, wss gewoon te veel volume :???: ).

In dat geval gewoon melden aan de Amazon klantendienst en je krijgt een gratis maand verlenging van je Prime abo. Maar in totaliteit is dat bij mij slechts sporadisch voorgevallen op heel wat bestellingen, en als het niet D+1 was dan was het wel altijd D+2.
custk9
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 jan 2007, 14:51
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

ygeffens schreef: Tips voor een alternatief?
N.a.v. dit topic heb ik mezelf ook zo'n Macally WiFi HDD toestelletje aangekocht maar het probleem is eens je HDD erin, gaat er zonder breken niet meer uit.

Vandaag kwam ik kwam het volgende, eerder toevallig, tegen in FNAC (Wijnegem): de Storex Wezee Card. Kan je eender welke usb HDD op aansluiten, alhoewel ik het tot hiertoe alleen maar powered geprobeerd heb. Interface (en ik vermoed FW ook) is identiek aan de Macally.

Ideaal om een verloren gerecupereerde 2,5" USB HDD op je netwerk te hangen. Of te gebruiken als een alternatief voor de Macally WiFiHDD. 'T is geen snelheidsbeest maar dat is de Macally ook niet.

https://www.nl.fnac.be/Storex-Wezee-Car ... k/a9579086

En voor €20 kan je niet sukkelen hè :wink:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

custk9 schreef:N.a.v. dit topic heb ik mezelf ook zo'n Macally WiFi HDD toestelletje aangekocht maar het probleem is eens je HDD erin, gaat er zonder breken niet meer uit.
Oei; dat is inderdaad wel zeer belangrijke informatie, die ze wss niet meegeven in hun reclametekst.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”