usb testers

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Weet iemand waar ik (niet al te duur) een aantal usb testers kan vinden?
moet ergens in belgie zijn want het mag wel bijna niets kosten, maar het moet dan weer wel op factuur (zucht)

specifiek ben ik op zoek naar:

- iets dat de data connectie van de usb poort/kabel test
- en het voltage meet en weergeeft (tot 24v)

ik vind wel een aantal zaken bij ebay, amazon en aliexpress... maar geen van die kan ik dus gebruiken voor het aan de baas te verkopen omdat er dan geen factuur is(?)...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

geen factuur?
Wij hebben hier toch al het een en ander bij amazon gekocht. 't Zou me zeer zwaar verbazen dat onzen baas dat zonder factuur zou doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Splitter schreef:- en het voltage meet en weergeeft (tot 24v)
USB is toch gestandaardiseerd op 5V ?

Bedoel je trouwens zo'n dingentje... https://www.myxlshop.be/j-s-14997997-us ... meter.html ?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

r2504 schreef:
Splitter schreef:- en het voltage meet en weergeeft (tot 24v)
USB is toch gestandaardiseerd op 5V ?

Bedoel je trouwens zo'n dingentje... https://www.myxlshop.be/j-s-14997997-us ... meter.html ?
zoiets idd ja, en dan nog iets om de data ook te testen.
enneh... ja, idd een standaard. en dan heb je een "professioneel labo" dat die memo niet heeft gekregen.

daar komen machines uit dat je denkt van hoe verzinnen ze het... en dan moet je het maar zien te herstellen en onderhouden zonder deftige tools :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Splitter schreef:zoiets idd ja, en dan nog iets om de data ook te testen.
enneh... ja, idd een standaard. en dan heb je een "professioneel labo" dat die memo niet heeft gekregen.
Tja, als ze zich al niet houden aan het voltage... hoe ga je die dingen dan testen op gebied van data ?

Ik zou zoiets al nergens durven op aansluiten... voor je het weet heb je brokken :(
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

r2504 schreef:Tja, als ze zich al niet houden aan het voltage... hoe ga je die dingen dan testen op gebied van data ?

Ik zou zoiets al nergens durven op aansluiten... voor je het weet heb je brokken :(
ik was aan het denken aan zoiets: http://www.instructables.com/id/Simple-USB-Tester/
(nadat ik het voltage gecontroleerd heb, obviously... er zijn ook hubs die rond de 5v zitten)

en broken, daar hoef ik niet eens iets voor te doen... het zijn die brokken dat ze met het uitvinden ervan gemaakt hebben, die we in de field mogen oplossen.
"happy happy joy joy", maargoed nog 2 weken en dan heb ik mijn verlof :)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

in de action hadden ze dt vroeger ook voor enkele euro's...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

USB is toch gestandaardiseerd op 5V ?
In het begin wel maar sinds 2012 niet meer Dit kan nu tot 20 V zijn (USB Power Delivery)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vermoedelijk moet de "andere kant" dan wel laten weten dat hij dit aankan... soort handshake dus.

Zolang iedereen zich dan de standaarden volgt is er geen probleem.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dit is echt iets voor webshops. Veel geluk met zoiets in een fysieke winkel te vinden, ze zullen het in Keulen horen donderen.

Ik gebruik zelf een toestel van PortaPow, maar dat is enkel voltage. Wat bedoel je dan precies met "data testen", want in principe kan je dat toch met gelijk welke computer?

Je kan toch BTW-nummer registreren op Amazon en dan krijg je facturen op naam van het bedrijf... ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Een bedrijf hoeft voor alles toch geen factuur... laats staan voor iets dat amper 5 euro kost (de tijd dat je moet zoeken naar een plaats met factuur kost je baas meer dan het gewoon zo te kopen).
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

En wat doe je dan met de BTW?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

SpecialK schreef:En wat doe je dan met de BTW?
21% op 5 euro... oei, je kan 1 euro BTW niet recuperen :bang:

Nu ben ik geen boekhouder maar je hebt toch tal van dergelijke dingen... op een parkeerticketje betaal je ook BTW hoor.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

r2504 schreef:Een bedrijf hoeft voor alles toch geen factuur... laats staan voor iets dat amper 5 euro kost (de tijd dat je moet zoeken naar een plaats met factuur kost je baas meer dan het gewoon zo te kopen).
de hobby bij ons is "het mag niks kosten, je moet het zelf uitzoeken en aankopen, en we betalen het wel terug als je een factuur hebt".
dusjah, al de moeite zit bij ons en niet bij de baas... en ik ga het niet uit eigen zak betalen want zoveel interesseert het me ook niet.
(ik kan eveneens hun manier van werken aanhouden en alles behalve efficient zijn, maar daar krijg je het soms echt van op je zenuwen)
CCatalyst schreef: Ik gebruik zelf een toestel van PortaPow, maar dat is enkel voltage. Wat bedoel je dan precies met "data testen", want in principe kan je dat toch met gelijk welke computer?
de computer in de machine zelf vertrouw ik niet altijd, de machine helemaal demonteren doe ik niet, en de laptop elke keer uithalen om de usb verbindingen te testen is ook wat omslachtig... (trouwens: een simpele dell voor fieldwerk, dat ding is al bijna klaar voor het oud ijzer)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

"Het mag niks kosten"
Ik ga er niet weer over beginnen want dat is zo'n zinnetje dat mij op mijn paard krijgt.

Ik zeg er dit keer enkel dit over: De eerste werkplek die dat bij mij deed heeft mij snel geleerd om bepaalde testapparatuur gewoon zelf te kopen; het was daar zo erg dat toen ik daar vertrok ze bijna niks van tools meer hadden (schroevendraaiers, cat5 tester, adapters, ...); de weinige aanwezige tools waren intussen versleten en vervangen, dus t was allemaal van mij.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ITnetadmin schreef:"Het mag niks kosten"
Ik ga er niet weer over beginnen want dat is zo'n zinnetje dat mij op mijn paard krijgt..
geloof me vrij, als je daar al gek van zou worden... ik zou je wel eens een weekje willen zien meedoen met ons :lol:
nu, let op basics zoals schroevendraaiers en multimeter etc zijn allemaal wel in orde, en klagen doen ze ook niet als we die (op factuur) bijkopen.
maar vanuit het hoofdkantoor (int buitenland...) zouden ze ons eigenlijk meer testtools moeten bezorgen voor de machines te troubleshooten
(software en hardwarematig).

nu soit, als dat er niet is en we zijn 20x aan het rondrijden naar dezelfde machine om vast te stellen dat we niks kunnen vinden, nog maar eens iets te vervangen wat het probleem zowiezo niet is, en dan weer naar huis te rijden... en ze blijven dat normaal vinden, so be it.
klagen doe ik ondertussen al heel wat minder - ik werk gewoon "naar hun standaard" (tis te zeggen: zo min mogelijk dus) en als ze daar ooit over gaan klagen, krijgen ze van mij een lijst met mails die ik gestuurd heb ter verbetering van de procedures (die er quasi niet zijn).

zal ik mijn leven lang hier zitten? no way (en ze zullen het ook niet mijn leven lang volhouden aan dit tempo)... maar als je de belachelijkheid wil aanvaarden, dan is het wel (over het algemeen) een rustig jobje :)

nuja, ik heb het voorstel naar hogerop gestuurd om ons te voorzien van een usb multimeter/data tester en ze zien maar. technisch gezien zijn ze (in theorie) wel perfect capabel om dat zel uit het labo te laten komen, maar of ze gaan snappen waarom ze dat zouden moeten is een ander verhaal...
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Registreer je op Amazon.de, vraag om Facturatie en geef je btw nummer en gegevens op.

Dan krijg je factuur van Evay en betaal je geen btw ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”