Aanschaf nieuwe breedbeeld monitor

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Hallo,

Ik ben van plan om binnen kort een nieuw scherm aan te schaffen. Heel waarschijnlijk zal het de LG 34UC88-B worden.
Deze heeft 3440x1440 pixels en 75Hz. Als aansluitingen zijn er HDMI 2.0 en DP 1.2.

Mijn (wat oudere) PC heeft een i7 950 CPU, 12GB ram en een GeForce GTX745 2GB met DVI-D en HDMI
Voeding is 550W, LC6550 V1.3

Geen idee van welke fabrikant de grafisch kaart is maar is dus gebaseerd op deze
De mijne heeft dus 2GB Ram en alleen DVI-D en HDMI (geen DP). Als ik de opmerkingen onderaan lees dan zal ik die 3440x1440 slechts halen aan 30Hz over HDMI en dat lijkt me nu niet zo heel aangenaam om mee te werken?

Ik neem aan dat ik dan ook een andere grafische kaart zal nodig hebben? De PC draait op Windows 10 en wordt vooral gebruikt om te surfen, word, excel, photoshop en lightroom. Soms wordt er wel eens op gegamed (FPS) maar dit mag gerust op lagere settings.
Naar welke kaarten zou ik dan best uitkijken?
Mijn wensen zijn:
* Liefst GeForce want hier heb ik de beste ervaring mee
* Geen al te lange kaart, denk dat 22-23cm nog net zou passen in mijn kast
* Graag een stille kaart, zo eentje waarbij de fans niet of nauwelijks draaien onder lage belasting
* Een kaart die mijn voeding aankan. Mijn voeding heeft een 1x PCI-Express V2.0 6+2 pin connector maar deze heb ik dus nu niet in gebruik.

Iets in deze aard misschien?

Hoe sluit ik het scherm dan eigenlijk best aan? DP of HDMI? Ik wil uiteraard in de hoogst mogelijke resolutie en kwaliteit voor dit scherm werken. DP dan neem ik aan?


Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

In jouw geval zou ik voor een GeForce GTX 1050 gaan dan, neem die van MSI, die is over het algemeen een pak stiller. (Azerty.nl is pak beterkoop). Kan je nog alle kanten mee uit en om deftig dat scherm aan te sluiten kan je best DP gebruiken. De kaart kan zeker 60Hz ofzelfs 120Hz leveren op die resolutie.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”