Hulp nodig bij nieuwe GPU

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Welke GPU zouden jullie mij aanraden met mijn huidige hardware? Vooral mijn voeding is al een ouder model maar ik wil deze graag behouden.

Intel i5-2500K
Gigabyte Z68XP-UD4
OCZ StealthXStream 500W (https://tweakers.net/pricewatch/167246/ ... ificaties/)
Samsung 250GB SSD
8GB
i.c.m. LG 29UM68 FreeSync monitor

De voeding heeft GEEN 6+2-pin zoals de tweakers link, enkel een 6-pin.. denk dat dat een typfoutje is want het is effectief dezelfde voeding.

Ik dacht iets in de aard van een RX 470 of R480 maar dat blijkt precies wat krap te zijn doordat ze vaak 6+2/8-pins vereisen wat ik dus niet heb. Is eventueel zo'n molex naar 8-pin of 6-pin naar 8-pin een oplossing? Ik lees zeer gevariëerde veilig/onveilig reacties op het internet, ook iets met 12V rails maar ik weet niet wat dit inhoudt.

2dehandse kaarten ook welkom, zou voornamelijk voor Rocket League/TF2/Rise of the Tomb Raider/GTA V zijn. (dat laatste kennende hoeft uiteraard niet op max settings en zal enkel occassioneel zijn)
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

https://www.techpowerup.com/reviews/MSI ... _X/22.html

Waarom niet voor een pascal gpu gaan? Een 1050ti of 1060 of iets in die aard. Qua verbruik zitten die best ok.

i5 2500k blijft een goede cpu.
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er bestaan SATA/MOLEX-to-PCIE adapters, en ook Y-adapters die 2 sata/molex naar 1 PCIE 6pin omzetten, maar zelf zou ik me er niet gemakkelijk bij voelen omdat je de voeding toch anders belast dan voorzien.

De eerste RX480 kaarten hadden een probleempje waardoor ze iets teveel stroom trokken van het PCIE slot -- dit werd snel gecorrigeerd met nieuw BIOS maar kijk je best toch eens na als je er eentje koopt. De RX480 en ook opvolger RX580 trekken wel meer stroom dan een vergelijkbare GTX1060 (overzicht -- gebruik voorlaatste "Peak Gaming" tabel)
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

NVIDIA heeft mij in het verleden al bedrogen met 3.5GB geheugen bij een GTX970 + die modellen zijn bijna €100 duurder + kan het niet gebruiken met FreeSync.

Zie er tegenop om nog eens 50-100 ballen neer te leggen voor een voeding dan oorspronkelijk bedoeld voor enkel de GPU. :-(
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

I know what you mean... mijn grafische kaart is enkele maanden geleden gesneuveld en dan komen er allerlei afwegingen die enkel maar extra geld kosten.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Wil je de 4 of 8GB variant?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Als ik de reviews mag geloven is het verschil minimaal op 1080p, dus maakt het mij niet zo uit. Tenzij het prijsverschil te groot is toch liever de 4GB.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dan kan ik je keuze beperken tot deze 2:
De goedkoopste rx570 4GB met 1x 6pins https://tweakers.net/pricewatch/764455/ ... ificaties/
De goedkoopste rx480 8GB met 1x 6pins https://tweakers.net/pricewatch/558317/ ... ificaties/

Andere varianten heb ik niet gevonden met 1x6pins.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Ik heb mij de RX570 besteld, eens zien wat het geeft. Referentiedesign spreekt mij niet direct aan. Zal wel ff duren voor deze geleverd wordt gezien het te kort door de bitminers. :roll:
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

JoskeVermeulen schreef:Zal wel ff duren voor deze geleverd wordt gezien het te kort door de bitminers. :roll:
Inderdaad, onnozelaars.

Dat nieuws is vrij actueel momenteel:
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”