VGA to HDMI ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Hey,

Ik heb momenteel een laptop met 1 HDMI poort en 1 VGA poort.
Ik heb net 2 27inch schermen gekocht en zou deze graag allebei aansluiten.
Nu dat lukt, maar het 2de scherm via VGA is onscherp.
(Ik krijg er hoofdpijn van).

Kan ik een apparaatje kopen dat het 2de scherm ook via HDMI omvormt?

Ik heb dit gevonden;
http://www.miniinthebox.com/nl/lwm-prem ... rm=2.3.5.0

Dit lijkt me ideaal, zou dat werken?
Het is niet om te gamen of het onderste uit de kan te halen, maar ik wil gewoon voor te surfen en dergelijke een scherper beeld.

Bedankt voor jullie advies!

Grt.
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb dit in het verleden al gebruikt en werkt zeker.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

ik betwijfel of je beeld scherper gaan worden, volgens mij niet. En ben je zeker dit een vga -> hdmi is? Volgens mij is dit htmi -> vga. vga -> hdmi heeft een actieve adapter nodig, een meestal hebben die adapters ook nog usb ofwel 3.5mm voor 't geluid.

Als je beter kwaliteit wilt, dan raad ik je een usb -> hdmi adapter te gebruiken (als je laptop krachtig genoeg is).
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik denk dat de topicstarter beter uitkijkt naar een usb3 dockingstation met meerdere digitale beeldschermuitgangen.
Helaas wel een pak duurder, maar de voordelen zijn groot natuurlijk.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

serialchiller schreef:Ik denk dat de topicstarter beter uitkijkt naar een usb3 dockingstation met meerdere digitale beeldschermuitgangen.
Helaas wel een pak duurder, maar de voordelen zijn groot natuurlijk.

Hey,

Ik wou net antwoorden met volgend artikel dat reeds lang op mijn wishlist staat.
Mede omwille van het feit dat ik niet meerdere keren per dag alle kabels wens te versteken, heb al genoeg last met de powercord, en dan keyboard, muis enz

https://www.laptopshop.be/product/64025 ... 3500v.html

Dit in combo met een dvi to hdmi adapter op de docking, en dan dus een hdmi hierin en in het scherm, kan dat werken?
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

@Mr.mister: welke resolutie hebben je schermen?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

niets van wat hierboven aangehaald word zal werken. Je laptop heeft nu eenmaal de beperking van eenmaal een HDMI, en eenmaal een VGA aansluiting te hebben. VGA is beperkt in resolutie en daarom is je scherm niet scherp.

Wat kan is een docking voor je laptop waar er een DVI en een HDMI aansluiting op zijn, maar mogelijk worden dan de aansluitingen op je laptop afgeschakeld.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

MaT schreef:@Mr.mister: welke resolutie hebben je schermen?

Momenteel zie ik dat deze staan op 1920 x 1080 (aanbevolen).

Intussen heb ik wel 1 scherm afgekoppeld, en heb ik de laptop opengezet, dus nu heb ik een klein (15inch) met scherp beeld en een groot (27inch) met goed beeld.

Deze setup werkt eigenlijk ook wel hoor.

Ik wil gewoon 2 schermen omdat ik zou kunnen dingen verslepen om af te lezen enzo.
Maar uiteindelijk voldoet de laptop wel.. Het is bagger klein maar ik zou er misschien wel mee kunnen leven..

-----

@mailracer: zie mijn vorige reactie, is deze oplossing wat je bedoelt?

Hey,

Ik wou net antwoorden met volgend artikel dat reeds lang op mijn wishlist staat.
Mede omwille van het feit dat ik niet meerdere keren per dag alle kabels wens te versteken, heb al genoeg last met de powercord, en dan keyboard, muis enz

https://www.laptopshop.be/product/64025 ... 3500v.html

Dit in combo met een dvi to hdmi adapter op de docking, en dan dus een hdmi hierin en in het scherm, kan dat werken?
Laatst gewijzigd door Mr.mister 02 mei 2017, 15:41, in totaal 1 gewijzigd.
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Neen, ik wil de native resolutie van je 27inch monitoren weten, niet de resolutie waarop ze momenteel werken ;)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

MaT schreef:Neen, ik wil de native resolutie van je 27inch monitoren weten, niet de resolutie waarop ze momenteel werken ;)

Hey,

Ik vind het niet op de stickers.

Als het je kan helpen het gaat om dit scherm: "MEDION MD 20581"
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Native is 1920x1080 volgens ik kan opmaken uit je modelnummer. Dat zou perfect moeten werken op VGA.

Heb je de aansluiting al eens verwisseld op je monitoren?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

MaT schreef:Native is 1920x1080 volgens ik kan opmaken uit je modelnummer. Dat zou perfect moeten werken op VGA.

Heb je de aansluiting al eens verwisseld op je monitoren?

Ja, zelfde effect
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Volgens mij wordt de resolutie van je laptopscherm gebruikt voor je 27" scherm. Je eerste externe scherm zal een gedupliceerd beeld zijn, het 2de een uitgebreid scherm.
Aangezien je externe scherm een andere native resolutie heeft krijg je dat onscherpe beeld.
Je moet je laptop dus wijsmaken dat het eigen scherm niet mag gebruikt worden maar wel de 2 externe schermen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Mr.mister schreef: @mailracer: zie mijn vorige reactie, is deze oplossing wat je bedoelt?

KNIP
Je kan de VGA aansluiting niet beter maken dan zijn beperkingen.

Edit : Net nagezien en een VGA aansluiting zou zeker 1080p moeten aankunnen, het is dus mogelijk dat je het verkeerd ingesteld hebt
Cable quality

A VGA cable with DE-15 male connector
The same VGA cable can be used with a variety of supported VGA resolutions, ranging from 640×350px @70 Hz (24 MHz of signal bandwidth) to 1280×1024px (SXGA) @85 Hz (160 MHz) and up to 2048×1536px (QXGA) @85 Hz (388 MHz)
bron https://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

mailracer schreef:niets van wat hierboven aangehaald word zal werken.
...<knip>...
Wat kan is een docking voor je laptop waar er een DVI en een HDMI aansluiting op zijn, maar mogelijk worden dan de aansluitingen op je laptop afgeschakeld.
't is wat complexer dan dat. USB-docking werkt meestal met Displaylink drivers. Hier op kantoor bv HP usb3 dockings met dual screen zowel 2x 23inch als combo laptopscherm en 28incher via dockingstation.

Het gaat om de HP 3005pr met een hdmi én een dislplayport die dus blijkbaar onafhankelijk van elkaar werken.

EDIT: @Mr.mister: de kensington die je overweegt kan dat inderdaad, en dan heb je enkel voeding en usb3 in te steken wanneer je "dockt"
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Hier hetzelfde probleem gehad. Ik heb 2x een 24" 1080p staan en die waren aanvankelijk aangesloten met 1x rechtstreeks HDMI op m'n Mac en 1x Mini DisplayPort naar VGA. Ik had hetzelfde probleem als jij vermeldt: HDMI was haarscherp, op VGA was het beeld waziger. Een betere kabel loste het probleem deels op, maar uiteindelijk heb ik de MDP -> VGA vervangen door MDP -> HDMI en het verschil is best wel merkbaar. Op beide schermen heb ik nu een mooi beeld.

Indien je geen andere aansluiting op je laptop voorhanden hebt, lijkt een docking station mij dus ook de beste oplossing.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

@serialchiller
@butskristof
@ andere

Thx, ik heb zonet de SD3500V aangekocht ;-) wordt morgen geleverd :-)

Duur, maar ik wil deftig kunnen werken ;-)


Nog een ander vraagje, de laptop die ik gebruik 'MD99850'.
Kan ik daarvoor ergens een universele netstroomadapter vinden?
Zodat ik niet telkens de kabel hoef mee te nemen, dan kan ik de kabel gewoon proper aan de bureau bevestigen en dan een reserve in de laptoptas meedoen.

Ik weet dat er universele laders bestaan, maar hoe weet ik of de connectors wel zullen passen?
Ik zag ook in de webshop bij medion dat ik een lader kon kopen, maar deze is vrij duur..?
(zie bijlage)
Bijlagen
lader.PNG
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Vind ik wel een dure en omslachtige oplossing voor een probleem waar we de oorzaak ervan nog niet achterhaald hebben...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

De topicstarter maakte in een eerdere reply al duidelijk dat een docking eigenlijk al op de wishlist stond.

Wat betreft een universele stroomadapter... de goedkoopste op replacedirect.be is ook al snel €30 hoor...
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

serialchiller schreef:De topicstarter maakte in een eerdere reply al duidelijk dat een docking eigenlijk al op de wishlist stond.

Wat betreft een universele stroomadapter... de goedkoopste op replacedirect.be is ook al snel €30 hoor...

Klopt, ik heb behoefte aan een docking ;-) ik neem de laptop dagelijks mee mobiel en dan op kantoor, dus een docking is echt welkom :)

Ben ik zeker dat bij een universele de connector op mijn medion past?
Een universele lijkt me ook handig als ik ooit een andere laptop zou willen voeden?
Waar moet ik precies op letten?
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

op de sticker op de huiduge adapter staat een voltage en een wattage. Voltage moet identiek zijn(meestal 19V), wattage mag hoger liggen maar best niet lager. (heel veel adapters tegenwoordig 19V en 65W)

Daarnaast ook een tekening van de polariteit vd aansluiting, maar deze is vrijwel altijd dezelfde: pin(binnenkant stekker) + en buitenkant -(massa)

Als laatste de afmeting van de connector voor de laptop. bv 5,5 x 2,5 mm is redelijk standaard... maar dat kan je dus zelf wel opmeten.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

serialchiller schreef:op de sticker op de huiduge adapter staat een voltage en een wattage. Voltage moet identiek zijn(meestal 19V), wattage mag hoger liggen maar best niet lager. (heel veel adapters tegenwoordig 19V en 65W)

Daarnaast ook een tekening van de polariteit vd aansluiting, maar deze is vrijwel altijd dezelfde: pin(binnenkant stekker) + en buitenkant -(massa)

Als laatste de afmeting van de connector voor de laptop. bv 5,5 x 2,5 mm is redelijk standaard... maar dat kan je dus zelf wel opmeten.
-----

Hey,

Mag ik deze adapter gebruiken van mijn oude laptop (zelfde merk)?

De huidige lader gegevens:
INPUT 100-240V - 2A-0.8A 50-60Hz
OUTPUT 19V - 3.42A
+ 0 -

Oude lader van vorige laptop
(connector past precies wel maar is andere kleur)
INPUT 100-240V - 1.5A - 50-60Hz
OUTPUT 19V - 3.42A
- 0 +

Ik zie dus enkel een verschil bij de INPUT Ampere?

Ik zie wel ook op de tekening dat bij de eerste en de 2de een verschil is..
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gezien verschillende tekening qua polariteit heel erg uitkijken! Best even checken met de multimeter!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

serialchiller schreef:Gezien verschillende tekening qua polariteit heel erg uitkijken! Best even checken met de multimeter!
Wat ga je checken... of de aangegeven polariteit wel juist is (ik mag hopen van wel) ?

Deze adapter mag de je dus NIET gebruiken !
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja, tuurlijk polariteit checken. 't is dat of fotos van de labels op de adapters die écht uitsluitsel gaan geven he. weet ik veel welke Chinees het polariteitsschema plots van rechts naar links tekent ipv rechts naar links... + --0)-- - of - --(0-- + ? (beiden zijn eig hetzelfde...)

MAAR UIT VOORZORG ADAPTER NIET GEBRUIKEN
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”