Kinderen film laten kijken in de auto

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Over enkele maanden gaan we met de auto op reis met de kinderen.
Om af en toe voor wat afleiding te zorgen, dachten we aan schermpjes in de auto. Het enige dat ik tot hiertoe ben tegengekomen zijn "DVD spelers". Anno 2017 :bang: .
In het ideale scenario is er 1 unit waarop de copiloot de filmpjes kan starten of pauzeren en krijgen de kinderen enkel een schermpje. Dat betekent wel dat er 3 toestellen nodig zijn. Geen idee of dat bestaat overigens.
Een alternatief - leek mij - is gewoon 2 tablets gebruiken, maar hoe krijg je die dan in sync? Beide schermpjes moeten namelijk dezelfde film laten zien.
Een oplossing met een SD kaart is ook prima, zolang het maar digitaal kan, zonder schijfjes :).

De auto is op de achterbank voorzien van 2 USB oplaadpunten, dus het zou handig zijn als de toestellen opgeladen kunnen worden via USB (2A per USB poort).

Liefst geen commentaar op "kinderen film laten kijken in de auto", maar wel op wat de mogelijkheden zijn :).
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik weet niet hoe lief je kinderen zijn, maar is het niet beter "voor de lieve vrede" om ze elk een tablet en headset in hun handen te steken en ze zelf te laten kiezen wat ze kijken?

Zo vermijd je discussies over wie wat wil kijken, heb je zelf (of je bijrijder) geen gedoe met aanzetten van de filmpjes enz?
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Lol @ flashblue ... heb jij kinderen ? :-)

@TS ... Ben ook wel benieuwd. Wij gebruiken een iPad, maar het feit dat je die niet kan locken zorgt soms voor frustratie.

Edit: locken kan dus wel met Guided Acces ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik dacht eerder aan de schermpjes aan de kopsteun te hangen.
Beide kinderen zitten nog in een kinderstoel, ze kunnen onmogelijk met hun hoofd tegen de tablet of de steun knallen.

Koptelefoon/oortjes is niet van toepassing: daar zijn ze te klein voor.
Locken is ook niet van toepassing, aangezien ze niet aan de schermpjes aan kunnen als die aan de kopsteunen hangen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Die van mij kan er wel aan, we hebben een iPad houder. Die guided access net getest, best wel leuk. Maar met een iPad kan je naar mijn weten geen 2 schermen synchroon houden.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

heist_175 schreef:Ik dacht eerder aan de schermpjes aan de kopsteun te hangen.
Beide kinderen zitten nog in een kinderstoel, ze kunnen onmogelijk met hun hoofd tegen de tablet of de steun knallen.

Koptelefoon/oortjes is niet van toepassing: daar zijn ze te klein voor.
Locken is ook niet van toepassing, aangezien ze niet aan de schermpjes aan kunnen als die aan de kopsteunen hangen.
In dat geval: Zien voor 2 losse schermen voor aan hoofdsteunen te monteren (alieexpress/dealextreme/whatever) met een composite of <whatever> video input, en daar gewoon een random video speler aanhangen, desnoods rpi based...
Geeft je veel meer mogelijkheden dan van die hoofdsteun-gemonteerde dvd spelers, en je bent zeker van identiek beeld en geluid op beide schermen.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Al eens gedacht aan een USB monitor?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Heb jaren "NextBase" in gebruik. Type is click 7 duo deluxe.
Toen in gebruik, nooit geen gezever over ik wil dit zien, nee ik wil dat ..... 8)

- Elk zijn eigen speler (DVD, USB of SD kaart)
- Elk zijn eigen afstandsbediening
- Ieder zijn eigen hoofdtelefoon (draadloos)
- Je kan ze ook verder gebruiken in het hotel of op de kamer
- je kan ze op een TV aansluiten
- voeding via USB aansluiting

Site :
https://www.nextbase.co.uk

Montage op de hoofdsteunstangen :
https://www.nextbase.co.uk/dvdplayers/d ... go-series/

Hebben ook tablet houder(s) voor hoofdsteun.
Hebben ook twin reeks, 2 schermen zelfde film.
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

De onze hebben een setje van 2 gekregen, gestuurd door 1 (die met de DVD :twisted: )
Als het hun niet aanstat is het zoals in onzen tijd: strips en wachten.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Wij gebruiken Ipads in een hoofdsteunhouder, en zo'n kinderhoofdtelefoons waarmee het volume beperkt wordt.
Nu Netflix downloaden toelaat is het nog stiller op de achterbank :-)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

http://www.mediamarkt.be/nl/product/_le ... ficaties--

Heeft twee schermen en een usb aansluiting.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

cadsite schreef:Als het hun niet aanstat is het zoals in onzen tijd: strips en wachten.
Niet tegenstaande dat er bij ons ook wel eens een filmpje speelt op de achterbank ben ik ook van hetzelfde gedacht! Als het niet goed genoeg is gaat de boel gewoon uit!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Hier gebruiken wij 1 tablet in een houder van Arkon, zodat deze tussen de 2 voorste zetels hangt. Beide kinderen kunnen hiernaar kijken...
Tablet wordt aangesloten op de autoradio, zodat het geluid uit alle boxen komt. (hier niet echt voorstander van hoofdtelefoon voor de kids, maar ieder doet uiteraard wat ie zelf wil)
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

jorisx schreef:hier niet echt voorstander van hoofdtelefoon voor de kids
Interessant, mag ik je vragen waarom? Zolang het volume niet te hoog gaat zie ik er geen graten in.
Me concentreren op de baan gaat alleszins een stuk beter zonder kwakende disney stemmetjes door de speakers. :eek:
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien zou je een Tablet + Display kunnen gebruiken:



Andere optie is 2 tablets waarbij één Miracast kan receive'n en de andere kan casten. Hiermee heb je toch al synchroon beeld.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Hier ook al jaren NextBase mét infraroodkoptelefoon.
DVD's gaan er zelden in. Altijd zo'n kleine USB stick (niet veel groter dan de USB aansluiting zelf) zodat je er niet kan aan haperen.
De kinderen kiezen zelf op voorhand wat ze er op willen en dan kunnen ze met de afstandsbediening zelf kiezen.

Mijn keuze voor NextBase is er vooral gekomen door het kabelmanagement. Je hebt maar 1 kabel lopen naar elk scherm en in tegenstelling tot veel andere dus geen stroomkabels, videokabels, audiokabels.

Zonder koptelefoon zou ik nooit doen. Je kan anders nooit zelf radio luisteren...
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Wij zijn 2 jaar geleden ook op vakantie vertrokken en heb het voor onze toen 2 jarige zoon zo opgelost:
- (oude) tablet met Kodi (XBMC) op
- Tablet in Tablet houder vastgemaakt aan hoofdsteun passagier
- 1 smartphone die ook voor navigatie diende ingesteld als hotspot
- Tablet geconnecteerd via WIFI op hotspot
- Smartphone passagier ook aangesloten op hotspot

Voordeel: zonder u te moeten draaien of u in ambetante poses te moeten begeven kan je de video starten, stoppen, luider zetten, stiller, ... en dit alles met de Kodie remote app.

Moet zeggen werkte voor ons perfect!

//edit: zie net dat je op beide schermen dezelfde content wil afspelen. Dit ligt dan natuurlijk wat moeilijker... :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Iemand tips voor een cheap 720p (of hoger) scherm, USB powered en (mini) HDMI als ingang?
Dan zou ik een RPI film kunnen laten afspelen op die schermen :).

edit: zoiets als scherm (ziet er wel veilig uit voor kinderen :roll: , zo helemaal open)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:Het enige dat ik tot hiertoe ben tegengekomen zijn "DVD spelers". Anno 2017 :bang: .
In het ideale scenario is er 1 unit waarop de copiloot de filmpjes kan starten of pauzeren en krijgen de kinderen enkel een schermpje. Dat betekent wel dat er 3 toestellen nodig zijn. Geen idee of dat bestaat overigens.
Hier nochtans al ettelijke jaren een setup met DVD spelertjes. Was gewoon een goedkope car set uit de Aldi van €99, maar met een SD slot (volgens mij hebben de meeste dat). Dus gewoon thuis wat films rippen en op SD kaartje.
Nadeel is idd wel de bediening, want dat is met afstandsbediening en als ze te klein zijn, lukt dat nog niet.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”