Nieuwe laptop kopen ...

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beste mede-forumgebruikers,

Ik sta voor de aankoop van een nieuwe laptop. Mijn budget is 800 - 1000 euro max.

Ik heb reeds geopteerd voor een toestel met SSD én klassieke harddisk. Ik heb al gemerkt dat meerdere merken dergelijke toestellen verkopen.

Mijn grootste twijfels betreffen

1. een I5 of I7 processor: ik kan moeilijk inschatten wat de winst is van een I7 in combinatie met ssd en 8 giga intern
2. een 15 of 17 inch scherm: soms heb je voor de prijs van een 17 inch een 15 inch IPS beeldscherm
3. het merk. Ik denk dat dit kiezen is tussen de cholera en de pest want services worden blijkbaar door fabrikanten meer en meer uitbesteed aan afzonderlijke firma's. Het er m.i. altijd op neer dat de eerste 2 jaar, alles gewoon terug naar 'de fabricant' of zijn aangestelde hersteller moet en dat je tout court je laptop enkele weken kan missen. Is er iemand die een fabrikant kan suggereren op basis van service voor en na garantie.
4. qua wifi: ac standaard blijkbaar enkel op de duurdere toestellen beschikbaar van meer dan 1000 euro.

Wat voor mij ook wel belangrijk is, is de retourmogelijkheid bij pixel defect. Dus het wordt ook zeker een Coolblue-aankoop.

Waarvoor gebruik ik de laptop: office-applicaties, internet en email uitaard (basics), vooral ook fotobewerking en het maken van dia (film) montages met Nero en Pinnacle. Een gamer ben ik niet.

Dank voor jullie adviezen
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

i5, zelfs voor Photoshop en Pinnacle (i7 kan ook, maar ik zou er niet voor bijbetalen)
17" 1080p
SSD, geen SSD+HDD of hybride ofzo, lijkt me zinloos. SSD voor snelheid, storage zet je in de cloud, op een NAS of een externe HDD
merken: ik zou geen Toshiba of Acer nemen, Lenovo heeft ook types waar ik me vragen bij stel

qua wifi: als je snelheid wil, steek een Gbit kabel :)

https://www.laptopshop.be/vergelijken/7 ... 628/758481
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Je mag eisen stellen zoveel je wil, voor dat geld ga je altijd concessies moeten doen op een laptop !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:i5, zelfs voor Photoshop en Pinnacle (i7 kan ook, maar ik zou er niet voor bijbetalen)
17" 1080p
SSD, geen SSD+HDD of hybride ofzo, lijkt me zinloos. SSD voor snelheid, storage zet je in de cloud, op een NAS of een externe HDD
merken: ik zou geen Toshiba of Acer nemen, Lenovo heeft ook types waar ik me vragen bij stel

qua wifi: als je snelheid wil, steek een Gbit kabel :)

https://www.laptopshop.be/vergelijken/7 ... 628/758481
Inderdaad, als ik eens kijk hoeveel data je amper op een hd nog zet. Heb 2 onedrive-accounts = 2 terra opslag. Vorige Asus had 1TB HDD en 256 giga ssd. Die ssd stond nog niet eens vol.

Acer staat zo ie zo bij mij al op geen goed blaadje. Toshiba zou zelfs stoppen met toestellen voor thuisgebruik en zich op het professionele segment storten. Wel verrast door uw opmerking over 'Lenovo' maar zal die zeker in mijn achterhoofd houden. Ook minder + ervaringen met HP.

Resten Asus en MSI waarbij MSi direct weer veel duurder is.

Ga me eens verder in Asus verdiepen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Net een nieuwe HP ENVY x360 - 15-aq104nb gekocht voor de madam.
Intel® Core™ i5-7200U, 8 GB DDR4-2133 SDRAM, 256 GB SSD, 15,6" FHD IPS WLED-backlit scherm met multitouch, backlit keyboard en goeie looks voor 1.016 euro (BTW in). En een upgrade naar Windows 10 Pro voor 23,84 euro (ex BTW) bij digitallicense.nl.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Als je voor maar 8 GB RAM gaat nu, kijk dan zeker na of je de mogelijkheid hebt om achteraf nog uit te breiden. Ik heb in 2012 redelijk wat opgelegd voor 16 GB en ben mezelf daar nu heel dankbaar voor. Deze laptop koop je waarschijnlijk toch ook hopelijk voor de komende 4-5 jaar en ik kan me niet echt voorstellen dat je er dan nog vlot gaat komen met 8 GB. Hangt natuurlijk ook af van je gebruik, maar ik zou zou zeker de mogelijkheid om te upgraden voorzien.
Iets wat ik ook nog niet gemist heb de laatste vijf jaar is een optisch station. Neemt enkel plaats en gewicht in.
i7 lijkt me dan weer overkill. i5's zijn meer dan capabel genoeg voor Photoshop etc.

Wat merken betreft is het vaak geluk hebben vrees ik. Ieder heeft wel zijn eigen horrorverhalen over een of ander merk waar de ander er meer dan tevreden van is.
Persoonlijk zou ik voor niet-Apple toestellen kijken naar Lenovo, Asus en HP denk ik (in die volgorde). Ik zou wel eerder neigen naar hun professionele aanbod vanwege bouwkwaliteit en betere (mogelijks betaalde) service/garantie. Loopt natuurlijk ook weer mee met de prijs, maar 'loeren mag'.

PS: Mijn persoonlijke horrorverhalen komen van bij Acer. Just sayin'.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Niemand die Dell noemt? In het duurdere segment kies ik ook Lenovo. Geen ervaring met goedkopere segment.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Inderdaad, los uit m'n gedacht gegaan. Bij deze: Lenovo, Dell, Asus, HP.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Allen bedankt voor de adviezen.

Dacht dat een ssd meer power gaf dan een uitbreiding van het intern geheugen maar dank voor deze goede tip.

Acer is blijkbaar echt uit den boze.

Ga eens kijken naar Lenovo. Is de overnemer of opvolger van IBM ... ? Asus staat bij mij op de 2° plaats. Was al bij al heel tevreden van mijn vorig toestel.

Denk concreet al aan 3 toestellen:
- de Lenovo ideapad: https://www.laptopshop.be/product/74023 ... zerty.html
- Asus 756: https://www.laptopshop.be/product/74125 ... zerty.html

Welke zouden jullie aanbevelen? Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang voor de Lenovo. Ken iemand met een nog duurder exemplaar en die heeft soms last van krakend geluid zelfs bij gebruik van gewone toepassingen zoals youtube, zelfs tijdens word-document bewerkingen, ...

Nogmaals dank voor alle reacties !
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 14 maa 2017, 12:59, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Lenovo heeft zowel de consumer als server hardware van IBM overgenomen. Je zal aan hun modellen merken dat ze qua design wel nog wat IBM-legacy meesleuren.
Computer(k)nul
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

koenraaddeconinck schreef:Beste mede-forumgebruikers,

Ik sta voor de aankoop van een nieuwe laptop. Mijn budget is 800 - 1000 euro max.
...
Waarvoor gebruik ik de laptop: office-applicaties, internet en email uitaard (basics), vooral ook fotobewerking en het maken van dia (film) montages met Nero en Pinnacle.
Filmmontage is toch veeleisend, zowel naar processorkracht als naar opslag toe. Voor de andere taken hoef je geen krachtige laptop. Maar voor montage zou ik eerder een pc overwegen, ook al omdat je dan verschillende schijven kan combineren (wat eigenlijk aangewezen is voor HD videomontage ...).

Los van bovenstaande opmerking: als je toch voor een laptop gaat zou ik geen I7 nemen maar wel I5. Het geld besteden aan meer ram bv 16
De snelheidswinst van een I7 processor t.o.v. een I5 processor is bij laptops niet zo groot als in de situatie van PC's
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zou toch voor laptop gaan.

Denk aan één van deze:

- de Lenovo ideapad: https://www.laptopshop.be/product/74023 ... zerty.html
- Asus 756: https://www.laptopshop.be/product/74125 ... zerty.html

Heb wat schrik voor lenovo wegens mij minder bekend maar blijkbaar toch zeer kwalitatief. Vrees ook dat ik op den duur toch die cd speler ga missen om eens een cd'ke te rippen ...

Toevallig iemand ervaring met 'Tones'?
Kun je daar ook je laptop retourneren binnen de 14 d. bij defect of 'niet tevreden' zoals bij Coolblue?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

De kogel is door de kerk:
keuze gevallen op de ASUS N752VX-GC084T-BE bij Tones: https://www.tones.be/particulier/produc ... -gc084t-be

Echt niemand die iets kan vertellen over Tones qua service, retourmogelijkheden bij problemen na aankoop, ... ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Coolblue is online, vandaar 14 dagen retourrecht.
Tones is vermoedelijk aankoop in de winkel en dus geen retourrecht.

Tones is hier vlakbij.
Service: redelijk, beter dan Alternate
Prijzen: redelijk, vaak duurder dan Coolblue of Amazon
Technische kennis: redelijk, geen nitwits zoals Fnac, maar ook niet echt experts
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dank voor uw antwoord.

Bij Tones kun je ook bestellen via de website met levering door BPost.

Waar ik vnl. bezorgd over ben is pixeldefecten. Ik heb een vriend die onlangs een HP laptop gekocht heeft van 1299 € - niet de goedkoopste dus - en hij heeft 2 pixeldefecten links onderaan en en ongeveer op hoogte 1/3 van boven het beeldscherm en horizontaal ongeveer in het midden. Hij heeft dit enkele uren na ingebruikname gemerkt. Alles terug ingepakt (laptop was nauwelijks gebruikt) maar het wordt niet beschouwd als DOA en HP wil geen swap toestaan.

Dan is 1299€ zuur geld want naar pixel defecten word je 'toegezogen' eens je weet dat ze er zijn. ZIjn aankoop was bij een kleinere elektronica zaak in zijn buurt.

Ik heb ooit ook eens een pixeldefect gehad met een Asus laptop (helemaal links bovenaan, eigenlijk de 1° pixel horizontaal en verticaal). Bij Coolblue zegden de verkopers dat hiervoor een update van windows bestond want dat dit probleem gekend was. Op het internet gecheckt en inderdaad na update in de winkel in Lochristi was de pixel weg.
Toch hebben ze spontaan bij Coolblue het toestel geswapt om zeker te zijn. Eerst hebben ze het nieuwe gecontroleerd (moest wel even wachten voor het doorstarten bij ingebruikname) maar ik kon ter plaatse vaststellen dat dit toestel niet het pixeldefect vertoonde zoals het vorige.

Bij Coolblue staat hetzelfde toestel wel 50€ duurder maar als een scherm op eigen kosten moet laten vervangen van een laptop die nog maar enkele uren oud is, is de fun er dan ook weer vlug af.

Eventueel het toestel dat ik telefonisch gereserveerd heb bij Tones toch aan huis laten leveren om zeker te zijn van de 14 dagen retourmogelijkheid?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Zelfde Tones hier in de buurt. Ik ben er een paar keer geweest en zo'n goed gevoel had ik er toch niet bij.

Het kan natuurlijk aan mij liggen of ze kunnen een (paar) slechte dagen gehad hebben, maar qua vriendelijkheid en gewilligheid toch niet helemaal dat. Was wel voor ik consistent praktisch alles bij Coolblue en Amazon (en soms Alternate) kocht, dus is al een tijdje geleden.
Met hun service-/retourafdeling heb ik nooit contact gehad.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

koenraaddeconinck schreef:De kogel is door de kerk:
keuze gevallen op de ASUS N752VX-GC084T-BE bij Tones: https://www.tones.be/particulier/produc ... gc084t-be
Een SSD van 128 GB is wat te krap hoor rekening houdende met jouw videoplannen. Probeer eventueel een deal te bekomen dat ze het swappen voor een 256 GB. Dan kan je de schijf ook gedeeltelijk inzetten voor je montagewerk.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dank voor deze tip: ga proberen (desnoods met meerkost) maar ik heb ook nog een 2° HDD van 1 TB ... Lijkt dit dan niet voldoende ?
Beste groeten

By the way: wordt aangekocht bij Coolblue. Kost daar 48€ meer maar bij het minste ongenoegen (bv. pixeldefect) wordt alles onmiddellijk geswapt. Overigens in globo zeer, zeer tevreden over de Coolblue-service na verkoop. Wordt door weinigen geëvenaard (eigenlijk imo niemand zelfs).
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Na lang twijfelen uiteindelijk ook een nieuwe laptop gekocht heb gekozen voor een HP Omen 15 AX220NB via artencraft.be wou deze na bestelling de volgende dag gaan afhalen in hun filiaal maar dan moest ik blijkbaar 3 dagen wachten tegen dat toestel daar ging zijn. En als ze aan huis leverde was dit sowieso al gratis levering en volgende dag geleverd.

Was levering via Dynalogic wel grappig je kan de chauffeur heel de dag "volgen" allez je weet hoeveelste levering van de dag je bent en waar hij zich ongeveer bevind en bij welke klant hij ongeveer is. Had ik wel pech dat ik klant 39 van de 41 was. Hij vertrok uit Antwerpen via de A12 naar Brussel centrum en kwam dan via St-niklaas terug naar Antwerpen om dan uiteindelijk via de E19 naar Mechelen te rijden. Wel rare planning daar :bang: .

Maar ben zeer tevreden van de laptop is met een Samsung 256Gb M.2 SSD en dan nog 1TB HDD. Was ook uitdrukkelijk op zoek naar een Nvidea GPU mijn vorige latop was een AMD en was hier niet tevreden van. Was nog met Windows 7 geinstalleerd nooit echt naar Windows 8 overgestapt maar uiteindelijk wel naar Windows 10 moest ik daar een register aanpassing doen was iets van disablen van EnableUlps maar sinds dien zeer slechte batterijduur. Is nooit een fix voor gekomen of toch niet dat ik gevonden heb.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Wuter schreef:Na lang twijfelen uiteindelijk ook een nieuwe laptop gekocht heb gekozen voor een HP Omen 15 AX220NB
Ben ook aan het uitkijken naar nieuwe laptop die ook wat gaming-gericht is en die stond op m'n mentale short-list.
Wat me tegen zit is die vreselijke 'gaming' designs altijd. Zijn er nu geen fabrikanten die top-spec hardware in een business/stijlvol design steken? Draagbaar zijn? Altijd dat rood, die opvallende logo's, scherpe hoeken... :(.
Ook missen ze vaak dingen als VGA of displayport-aansluiting, voldoende USB-3-aansluitingen, USB-C/Thunderbolt, smartcard-reader.

De Dell XPS 15 lijkt me de enige uitzondering te zijn.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Apple en Dell zijn de enige fabrikanten die dat doen ja ... :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

meon schreef:
Wuter schreef:Na lang twijfelen uiteindelijk ook een nieuwe laptop gekocht heb gekozen voor een HP Omen 15 AX220NB
Ben ook aan het uitkijken naar nieuwe laptop die ook wat gaming-gericht is en die stond op m'n mentale short-list.
Wat me tegen zit is die vreselijke 'gaming' designs altijd. Zijn er nu geen fabrikanten die top-spec hardware in een business/stijlvol design steken? Draagbaar zijn? Altijd dat rood, die opvallende logo's, scherpe hoeken... :(.
Ook missen ze vaak dingen als VGA of displayport-aansluiting, voldoende USB-3-aansluitingen, USB-C/Thunderbolt, smartcard-reader.

De Dell XPS 15 lijkt me de enige uitzondering te zijn.
VGA ge je met moeite nog vinden op welke laptop dan ook. Razer heeft overigens ook nog wel laptops die relatief ingetogen zijn.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

meon schreef:
Wuter schreef:Na lang twijfelen uiteindelijk ook een nieuwe laptop gekocht heb gekozen voor een HP Omen 15 AX220NB
Ben ook aan het uitkijken naar nieuwe laptop die ook wat gaming-gericht is en die stond op m'n mentale short-list.
Wat me tegen zit is die vreselijke 'gaming' designs altijd. Zijn er nu geen fabrikanten die top-spec hardware in een business/stijlvol design steken? Draagbaar zijn? Altijd dat rood, die opvallende logo's, scherpe hoeken... :(.
Ook missen ze vaak dingen als VGA of displayport-aansluiting, voldoende USB-3-aansluitingen, USB-C/Thunderbolt, smartcard-reader.

De Dell XPS 15 lijkt me de enige uitzondering te zijn.
Nagel op de kop. Dell en Lenovo (en Apple) lijken me inderdaad een van de weinigen te zijn.

Ik sla normaal altijd het consumentengedeelte over en ga direct naar wat ze aanbieden voor business. Die zijn normaal wat meer ingetogen (en genieten betere garantie, of toch mogelijkheid tot uitbreiden ervan).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

AndRo555 schreef:Razer heeft overigens ook nog wel laptops die relatief ingetogen zijn.
Inderdaad, alleen dat logo... :? . Ook interessant concept daar is hun Razer Core, waarbij je een externe full size GPU in een externe behuizing kan steken en aansluiten via Thunderbolt. Meteen ook een port replicator zodat je muis/keyboard/scherm daar aan kan laten. Prijs valt echter wel tegen van een dergelijke setup :).
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Het is nog een bescheiden markt ook he. Er wordt al jaren gepraat over die eGPU mogelijkheden, Razer is nu de eerste om met een min of meer kant en klare oplossing te komen. Nu TB3 ook wat meer in opmars komt vermoed ik de komende jaren wel wat meer van dat te zien.
Die Razer Core was 500 dollar voor de behuizing zeker?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Er zijn nog niet veel Thunderbolt 3 laptops.

Buiten de Dell en Apple zijn er een paar nieuwe:
HP Spectre x360
Lenovo Yoga 720 13"
Lenovo ThinkPad X1 Carbon
Lenovo ThinkPad X1 Yoga

De AKiTiO Node is een goedkopere eGPU oplossing 299$
https://www.akitio.com/expansion/node
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

koenraaddeconinck schreef:Dank voor deze tip: ga proberen (desnoods met meerkost) maar ik heb ook nog een 2° HDD van 1 TB ... Lijkt dit dan niet voldoende ?
2e schijf is een gewone HD, dus heel traag in vergelijking met je SSD. Als je bij je videowerk (ook) van die schijf moet lezen en vooral ook schrijven dan gaan de prestaties serieus terugvallen. Je kan natuurlijk kiezen voor je camerabeelden te plaatsen op de HDD (je zal niet anders kunnen want op die 128 GB ga je geen plaats hebben).
Hopelijk kan je dan al de rest (windows, je videoprogramma en ook alle tijdelijke files die je montageprogramma gaat aanmaken) kwijt op die kleine SSD. En de finale rendering van je video zou daar best ook nog op passen ... In het begin zal dat misschien nog wel lukken maar door windowsupdates en dergelijke gaat het snel vollopen en ga ja de bestandsopslag van je videoprogramma dus noodgedwongen nog moeten verplaatsen naar je HDD ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Boxerke
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 maa 2007, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Via een advertentie op Facebook kwam ik deze nieuwe site tegen: De Beste Laptop

Ik denk dat het wel een leuke site kan worden en denk ook wel dat ze je daar best goed kunnen adviseren. Hun "Mid-end laptop" lijkt me bijvoorbeeld wel iets voor jou...

Regelmatig passeert hier de vraag welke laptop men best kan kopen, kan een mooie referentie worden die site... One to watch...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

https://www.bol.com/nl/p/msi-gl62m-7rex ... ype=browse

Zal mss mijn nieuw beestje worden binnen 1-2 weken. :banana:
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”