Aanschaf Macbook Pro verstandig

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Trouwens, lieverds, was dat in deze thread dat Apple geen plaats had in de bedrijfswereld?

Als een grote gorilla als IBM daar het volgende over te vertellen heeft, dan zou ik die mening misschien eens beginnen bijstellen ...

https://9to5mac.com/2016/10/19/jamf-ibm-mac-deployment/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

waw, dit raakt MS en windows 10 in het hart, vrees ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Leuk om te lezen, dat is iets wat veel Mac Users al lang weten: met Mac/OSX ken je heel wat minder problemen dan met een willekeurige WindowsPC.
Het is niet enkel snob-gedrag dat "apple gebeuren' hoor! :wink:

Voor specifieke tasks and hardware (GPGPU, CAD, CAE) kan je gewoon niet om windows heen, je moet dus het kind niet weggooien met het badwater. Ik zou zelf stellen: hoe minder ervaring de gebruiker en hoe lichter de taken die hij/zij moet uitvoeren; hoe meer baat die heeftt om naar een Mac/OSX combinatie over te stappen!

Wat betreft de nieuwe MacBook Pro: ik denk niet dat full USB/c standaard slecht is voor de evolutie; maar de MagSafe zal ik wel missen als die er niet meer is!!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik vermoed dat jullie onderstaande ook al wisten?
https://www.engadget.com/2010/05/31/goo ... e-windows/
Het blijken er al 40.000 (Macs) te zijn eind november 2013
https://9to5mac.com/2013/11/27/how-goog ... rom-apple/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mja, Linux vs MacOS, dan zou ik het ook wel rap weten hoor. Dat er veel voor Mac kiezen vind ik minder verrassend dan het feit dat de TCO van Macs lager is dan van Windows machines.

Back on-topic: gaat die nieuwe MacBook er wel komen op 27/10 ? Moesten er dan niet al lang invites uitgestuurd zijn voor een event volgende week ? Ik kan me moeilijk inbeelden dat ze die gewoon op de markt gaan zetten zonder specifiek media-event ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Invites zijn verstuurd hoor, zoek maar op "hello again"...

http://www.apple.com/apple-events/october-2016/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef:Mja, Linux vs MacOS, dan zou ik het ook wel rap weten hoor. Dat er veel voor Mac kiezen vind ik minder verrassend dan het feit dat de TCO van Macs lager is dan van Windows machines.

Back on-topic: gaat die nieuwe MacBook er wel komen op 27/10 ? Moesten er dan niet al lang invites uitgestuurd zijn voor een event volgende week ? Ik kan me moeilijk inbeelden dat ze die gewoon op de markt gaan zetten zonder specifiek media-event ?
Waarschijnlijk heb je dit gemist

Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

road rebel schreef:Leuk om te lezen, dat is iets wat veel Mac Users al lang weten: met Mac/OSX ken je heel wat minder problemen dan met een willekeurige WindowsPC.
Het is niet enkel snob-gedrag dat "apple gebeuren' hoor! :wink:
Een van mijn huidige bazen komt van een bedrijf waar een relatief laag percentage Mac had en daar ging veel meer support naar dan naar de Windows machines. Soms ligt het echt wel aan wie je aan het werk zet op die bakken en niet aan de computers zelf ;) Noch Apple, Linux of Microsoft kan daar iets aan veranderen, gelukkig kan er dan nog naar andere bedrijven uitgeweken worden :angel: .
Alle gekheid op een stokje, wie met zijn computer overweg kan heeft met geen van de 3 problemen. Een hardwareprobleem hier en daar nagelaten. Licenties voor servers en management van devices is wel duur bij Microsoft, geen idee hoe dit bij Apple zit maar als dat al redelijk wat goedkoper kan dan kan ik best die zet volgen. Het device is dan duurder maar de maintenance niet.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Officiële foto van apple uit de beta van 10.12.1 bij de documentatie van Apple Pay.
IMG_2969.JPG
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Let er ook op wat ze aan het aankopen zijn met Apple Pay op die nieuwe Macbook ... je zou kunnen zeggen dat het er niet zo goed uitziet voor die 3,5mm aansluiting :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Lol :lol: . Op zich denk ik dat er op een laptop nog wel een plaatsje te vinden is voor die 3,5mm. Maar als Phil weer wat veel 'courage' krijgt.

Ben wel benieuwd hoe ver ze staan met de internationale uitrol van Apple Pay. Bestaat nu toch al zo'n twee jaar denk ik en wordt op de plaatsen waar het beschikbaar is wel positief ontvangen, dus ik hoop het in de nabije toekomst toch ook hier te zien verschijnen. Die NFC terminals duiken toch meer en meer op.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Volgens een artikel op tweakers blijft 3.5mm behouden.
wotr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

De 3.5mm zal inderdaad behouden blijven: het enige alternatief zou een ligtning poort zijn, die in zijn totaliteit iets meer plaats inneemt denk ik. En plaats was het argument dat ze gebruikten bij de lancering van de iPhone 7 & 7Plus

De grote vraag is eerder het aantal USB-c poorten. Ik ga ervan uit dat er geen enkele andere poort zal overblijven (eventueel een SDkaart slot?).
Twee is het minimum (power & 2de scherm)
Vier confortabel
Acht zou te gek zijn. :banana:

Alleen jammer dat het MagSafe systeem waarschijnlijk een stille dood zal sterven. Het heeft mijn Macbook Pro een flink aantal keer gered! :eek:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

4 USB-C + headphone jack blijkbaar. Twee zou wel te weinig zijn aangezien je al één nodig hebt voor de adapter.
MagSafe, Thunderbolt, SD en HDMI verdwijnen dus.

Gaat weer een hoop geklaag op komen maar uiteindelijk heb ik liever vier poorten die ik multifunctioneel allemaal kan gebruiken dan een hele hoop anderen waar ik niets mee kan aanvangen. USB-C is ook eindelijk een standaard, dus gedaan met de overpriced/knockoff adapters maar gewoon kwaliteit kopen aan een betaalbare prijs. Hoewel Apple's eigen adapters nog steeds als zoete broodjes zullen verkopen natuurlijk.
Grootste factor hierin is natuurlijk de oplader van 90 euro die maar een dik jaar meegaat.

EDIT: MagSafe is inderdaad zalig en zou echt een gemis zijn. Er zijn ook weer geruchten dat Apple misschien iets uitgewerkt zou hebben dat compatibel is met USB-C, maar da's ook weer afwachten tot morgen.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Het verlies van MagSafe zou in mijn ogen een absoluut gigantische fout zijn. Ik kan echt al niet meer tellen hoe vaak dat mijn computer al gered heeft en ook niet noodzakelijk gered maar wel er voor gezorgd dat er niet af en toe extreme stress is geweest op die connectors. Verlies van MagSafe zou echt een zware stap terug zijn.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

powaq schreef:Het verlies van MagSafe zou in mijn ogen een absoluut gigantische fout zijn. Ik kan echt al niet meer tellen hoe vaak dat mijn computer al gered heeft en ook niet noodzakelijk gered maar wel er voor gezorgd dat er niet af en toe extreme stress is geweest op die connectors. Verlies van MagSafe zou echt een zware stap terug zijn.
anderzijds speelt de fysica wel een rol
bij een oude zware pro heeft die magsafe nut. Bij lichtgewichten zoals mijn air merk ik dat het niet meer altijd goed werkt.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

1207 schreef:anderzijds speelt de fysica wel een rol
bij een oude zware pro heeft die magsafe nut. Bij lichtgewichten zoals mijn air merk ik dat het niet meer altijd goed werkt.
Zoals powaq ook al zei, bij mij zit het grootste nut niet in het voorkomen van een val of zo. Eerder 'houdt de connector in de buurt van de aansluiting en hij klikt er wel vanzelf in' en en per ongeluk tegen stoten of zo. Dat hij er gewoon uitklikt is dan een groot voordeel tegenover dat er nogal wat druk op komt en de aansluiting misschien beschadigd raakt.

EDIT: geen Esc inderdaad. Maar als ik goed tel zie ik onderaan links wel nog steeds vier knoppen. Zou daar nog steeds een Fn-toets tussen zitten?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Wacht misschien nog ff tot na de Keynote om conclusies te trekken :wink: .
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Sowieso, maar gaat er de komende 24 uur natuurlijk niet op beteren met geruchten en voorbarige conclusies :-D .
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

powaq schreef:Het verlies van MagSafe zou in mijn ogen een absoluut gigantische fout zijn. Ik kan echt al niet meer tellen hoe vaak dat mijn computer al gered heeft en ook niet noodzakelijk gered maar wel er voor gezorgd dat er niet af en toe extreme stress is geweest op die connectors. Verlies van MagSafe zou echt een zware stap terug zijn.
Hoe gaan jullie om met jullie materiaal? Ik lees hier al verschillende keren hoe fantastisch magsafe is en hoe het laptops red, maar ik ben nog nooit in een situatie gekomen waar het mij zou gered hebben.
Niet dat het iets slecht was, het was zeker handig en een ongeluk is er snel, maar tal van keren?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Idem hier. Ik heb al jaren een laptop, ook voor het werk enzo. Mijn vrouw idem.
Maar nog nooit een probleem gehad met een oplader :).
Het zal wel een prima innovatie zijn, maar voor een niet-bestaand probleem voor mij.

Ik heb nu een T550 en daar kan ik 2 dagen op werken zonder op te laden, dus die hangt vrijwel nooit aan een lader.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

MClaeys schreef:
powaq schreef:Het verlies van MagSafe zou in mijn ogen een absoluut gigantische fout zijn. Ik kan echt al niet meer tellen hoe vaak dat mijn computer al gered heeft en ook niet noodzakelijk gered maar wel er voor gezorgd dat er niet af en toe extreme stress is geweest op die connectors. Verlies van MagSafe zou echt een zware stap terug zijn.
Hoe gaan jullie om met jullie materiaal? Ik lees hier al verschillende keren hoe fantastisch magsafe is en hoe het laptops red, maar ik ben nog nooit in een situatie gekomen waar het mij zou gered hebben.
Niet dat het iets slecht was, het was zeker handig en een ongeluk is er snel, maar tal van keren?
Vrij normaal denk ik? Ik moet wel zeggen dat ik zelden echt aan een bureau zit met m'n laptop. Ik verplaats constant, ben ergens op verplaatsing, er lopen idioten langs de kabel, soms moet ik m'n laptop verplaatsen omdat er iemand langs moet of er naast komt en dan blijft de adapter soms ergens achter haken en dan floept die eruit. Het is gewoon zo snel gebeurd als je niet gewoon aan een bureau zit en dan is MagSafe een godsgeschenk (de draden ervan is een andere zaak, ik zit al aan adapter nummer 3 voor deze computer, die kabels zijn van een zielige kwaliteit).
Al moet ik misschien toegeven dat doordat magsafe er is dat ik er minder op let of minder zorg voor draag, want het hoeft ook niet.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat laatste zal het dan eerder zijn denk ik :P er niet meer op letten want het klikt toch los.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

:eek: Hoe doe je dan een Force Quit?!?! :eek:

Magsafe: eens je er mee gewerkt hebt dan besef je hoe ouderwets de andere systemen zijn. Stofvrij, stevig, gemakkelijk, valvoorkomend...
Iemand die zegt: ik heb het niet maar ik heb het ook niet nodig is zoals een maagd die zegt dat seks niet hoeft :wink:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Hoe zit het dan met Windows (Boot Camp)? Zullen daar automatisch virtuele Esc en F1-F12 toetsen verschijnen in die touch bar?

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

heist_175 schreef:Ik heb nu een T550 en daar kan ik 2 dagen op werken zonder op te laden, dus die hangt vrijwel nooit aan een lader.
Hoeveel uren zit je dan op uw laptop te werken? Als je maar 1 uur per dag er op werkt dan gaan uw batterijen natuurlijk langer mee, als je daarentegen 8 uur per dag op werkt dan mag je misschien blij zijn dat je de dag zal kunnen doorkomen zonder hem op te laden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

ik werk 8-10u per dag op mijn laptop
die T550 heeft na 8-10u nog 50-60% batterij over
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Nondedju wil ik ne nieuwe iphone bestellen, kan ik dat niet omdat er iets "nieuws" zit aan te komen. :twisted:
Maar boeit me niet, ik wil de 7 bestellen, geen nieuwe macbook ofzo..
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

road rebel schreef:
:eek: Hoe doe je dan een Force Quit?!?! :eek:

Magsafe: eens je er mee gewerkt hebt dan besef je hoe ouderwets de andere systemen zijn. Stofvrij, stevig, gemakkelijk, valvoorkomend...
Iemand die zegt: ik heb het niet maar ik heb het ook niet nodig is zoals een maagd die zegt dat seks niet hoeft :wink:
Ik heb het op men Surface RT en Surface Pro 3 ;) ik heb het maar ik heb het werkelijk niet nodig ;)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Leverdatum: 17 Nov - 23 Nov

:D
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ben niet echt onder de indruk. Duurder dan vorig model, slechts 4 USB-C poorten dus geen enkele USB-A, geen SD, geen HDMI, als je een Thunderbolt scherm hebt forget it ! Tenzij je natuurlijk een pakezel wil zijn die allicht een aparte rugzak meeheeft met verloopstukjes. Die Touch bar is voor mij niet echt een meerwaarde, dat butterfly toetsenbord vind ik niet echt goed typen ,werk je in vi editor heb ik graag nog een esc toets en last but not least: ik was grote fan van het verlichte Apple logo.

Grote voorstander van de oude MacBook pro dus :-D
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Ik gebruik bijna nooit m'n power adapter met m'n Lenovo ultrabook. Gewoon dagelijks in de docking. Oh... wait... nu snap ik waarom mac gebruikers een adapter nodig hebben [WINKING FACE]
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Hopelijk zijn er nog genoeg oude macbook pro's, waar ze nu mee afkomen vindt ik maar niets..

-Geen thunderbolt?
Das een goede grap, eerst hard investeren om Thunderbolt aan te raden, en dan de poort weghalen.

-Geen USB A?
op zijn minst één toevoegen, omdat USB C nog heeeeel ver weg is qua norm.
Maar het is wel goed om fabrikanten uiteindelijk te forceren om naar usb C te gaan....
Oei...m'n iphone 7 heeft geen usb C....

-Geen Magsafe?

[youtube]jyTA33HQZLA[/youtube]


-Butterfly keyboard?

Dat ding typt erg ongemakkelijk, ik raad aan om eens naar een apple reseller te gaan en zo'n macbook te testen.
Voelt erg vies aan.

Wat is tegenwoordig een goed merk van laptops met een goede touchpad?
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

BertG3 schreef:werk je in vi editor heb ik graag nog een esc toets
Of je houdt je vingers zo veel mogelijk op home row (zoals de bedoeling is in vi/vim) en hebt de esc al lang naar caps lock gemapt :D.

On topic: toestel ziet er wel goed uit en enkel USB-C is echt niet zo'n groot probleem als het lijkt. Geef het een jaar en de markt gaat er volgens mij al heel anders uitzien. Het is een first-gen product voor early adopters, net zoals de Retina MBP van vier jaar geleden. Toen was er ook alle heise rond 'geen RJ45' etc.

Over docking stations: met USB-C kan je met één enkele kabel je hele setup verbinden! Power, video, data, ...
Die traditionele docking poorten zijn al bijna even dik als de hele laptop..
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

selder schreef:Leverdatum: 17 Nov - 23 Nov

:D
Same :-o

15in 2.9 GHz en 4GB GPU 8) de productiviteit zal weer een boostje krijgen en we zijn weer goed voor een jaar of 3
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Get up to $650 toward a new Surface when you trade in your clunky old MacBook

https://mspoweruser.com/get-650-toward- ... e-macbook/

Microsoft Surface Book vs Apple MacBook Pro Spec Comparison

https://mspoweruser.com/microsoft-surfa ... omparison/

Ik denk dat Apple eens moet gaan wakker worden want de innovatie is ver zoek.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

CCatalyst schreef:15in 2.9 GHz en 4GB GPU[...]
Ik heb gewoon de standaard 2.7Ghz genomen, is die 200Mhz de moeite waard? Volgens mij merk je daar niets van?

Ook gewoon 512GB SSD. Met iCloud Photos en iCloud drive/desktop/documents kom ik ruimschoots toe. Voor m'n Windows Bootcamp Steam Library koop ik wel een Thunderbolt-SSD van 1TB ofzo, ik zie nog wel.

En hoewel ik al lang een paar USB-C/Lightning kabels om de iPhones en iPads sneller op te laden via 29W laders (die die bij de Macbook 12" zitten) is het gebrek aan USB2 poorten niet iets waar ik me zorgen om maak. Ik gebruik ze namelijk nu al niet meer :)

Cannot wait :)
r2504 schreef:[...]Ik denk dat Apple eens moet gaan wakker worden want de innovatie is ver zoek.
Goh. De Touch Bar dan maar als kind met het badwater weggooien? Hoeveel zetten we erop in dat alle andere fabrikanten binnenkort met iets vergelijkbaars komen?
road rebel schreef:Die geruchten zijn er vaak naast, het kan evengoed maart 2017 worden.
*kuch*
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef: Ik denk dat Apple eens moet gaan wakker worden want de innovatie is ver zoek.
Inderdaad, ze zijn zelfs vergeten om de 3,5" audio aansluiting weg te laten ... :angel:
Klappen de foon mannen dan niet met de book mannen :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

selder schreef:
CCatalyst schreef:15in 2.9 GHz en 4GB GPU[...]
Ik heb gewoon de standaard 2.7Ghz genomen, is die 200Mhz de moeite waard? Volgens mij merk je daar niets van?

Ook gewoon 512GB SSD. Met iCloud Photos en iCloud drive/desktop/documents kom ik ruimschoots toe. Voor m'n Windows Bootcamp Steam Library koop ik wel een Thunderbolt-SSD van 1TB ofzo, ik zie nog wel.

En hoewel ik al lang een paar USB-C/Lightning kabels om de iPhones en iPads sneller op te laden via 29W laders (die die bij de Macbook 12" zitten) is het gebrek aan USB2 poorten niet iets waar ik me zorgen om maak. Ik gebruik ze namelijk nu al niet meer :)

Cannot wait :)
Heb voor mezelf een tijd geleden beslist: nooit compromissen meer inzake CPU/GPU/RAM. Heb teveel momenten meegemaakt waarbij ik een compromis heb beklaagd, alhoewel dat achteraf gezien eigenlijk wel nooit een drama was. Maar elke seconde dat ik minder op een compiler moet zitten turen is welkom 8) . Dat gezegd zijnde ga je met 2.7 inderdaad (in 99.9% van de gevallen :wink: ) toekomen.

SSD ook 512 GB, ik vul nu nog niet de helft.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”