dvd-rom aansluiten op pc

bke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor bke » 02 Aug 2004, 20:23

°MaRtO°° schreef:De molex is ok maar ik denk dat de jumperkes het probleem zijn,
op de dvd-rom zit geen dingske en op de cd-brander wel(zo'n groen) en hij zit op de slave.

Bij maxtor hdds zit er ook geen jumperke op(bij de 80gb Diamond max iig niet), die stond dan op master dacht ik als er geen op zit. Corrent me if i'm wrong!
Ares: (CPU) AMD Athlon II X4 940 (RAM) 4GB DDR2 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Crucial MX4 64GB (VGA) AMD Radeon HD 6790 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 128 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer

Berichtdoor Sasuke » 02 Aug 2004, 20:27

Die jumpers zijn dan inderdaad het probleem .. ge kunt best de CDRW op "MASTER" zetten, de DVD-ROM op "SLAVE". Als ge geen jumperke hebt kunt ge altijd de 2 pinnekes van SLAVE tegen elkaar buigen .. maar zie dat ge dat goed doet dan :p

Grtz,

Sasuke
Logic - The art of being wrong with confidence !
Afbeelding

MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor MaRtO » 02 Aug 2004, 20:45

Het is gelukt, de jumper van de cd brander staat op de master en van de dvd-rom staat er niets, dus misschien gaat dat automatisch op de slave. :P

MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor MaRtO » 03 Aug 2004, 10:47

Als ik nu een dvd wil afspelen dan blokkeert het geluid(zo iedere keer in kleine stukjes), en ook een klein beetje heet beeld. Kan ik dat veranderen of ligt het aan mijn pc.
intel pentium 2 350mhz
192mb ram
windows xp pro
ati 3d rage pro agp 2x
Laatst gewijzigd door MaRtO op 03 Aug 2004, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 468 keer

Berichtdoor meon » 03 Aug 2004, 11:11

Een pentium 4 aan 350 MHz? :eek: :-o

350 MHz is inderdaad wel weinig om een dvd gedecodeerd te krijgen, op m'n p2/400 had ik daarom een speciale decoderkaart (een Creative DXR/2)

Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 128 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer

Berichtdoor Sasuke » 03 Aug 2004, 11:12

Dat ligt aan je PC,

Een PII-350 (Pentium 4 350 bestaat ni) is nét voldoende om DVD deftig te kunnen afspelen in software modus.

Maar ik zie dat je een ATI Rage 3D Pro hebt, en dacht dat deze hardwarematige support heeft voor DVD. Maar niet alle DVD spelers ondersteunen deze kaart. Voor zover ik weet ondersteunt enkel PowerDVD die oude ATI Rage kaarten nog WindDVD en Mediaplayer NIET.

Ook als je bv onboard sound hebt op zo'n oud pctje is dit niet aangeraden daar deze een impact heeft op je CPU belasting.

Dus ... probeer eens met PowerDVD en duid zeker in de opties "Hardware Accelleration" aan, gaat het dan nog traag, koop jezelf een nieuwe pc :p

Grtz,

Sasuke
Logic - The art of being wrong with confidence !
Afbeelding

Gast

Berichtdoor Gast » 03 Aug 2004, 15:59

Sasuke schreef:Dat ligt aan je PC,

Een PII-350 (Pentium 4 350 bestaat ni) is nét voldoende om DVD deftig te kunnen afspelen in software modus.

Maar ik zie dat je een ATI Rage 3D Pro hebt, en dacht dat deze hardwarematige support heeft voor DVD. Maar niet alle DVD spelers ondersteunen deze kaart. Voor zover ik weet ondersteunt enkel PowerDVD die oude ATI Rage kaarten nog WindDVD en Mediaplayer NIET.

Ook als je bv onboard sound hebt op zo'n oud pctje is dit niet aangeraden daar deze een impact heeft op je CPU belasting.

Dus ... probeer eens met PowerDVD en duid zeker in de opties "Hardware Accelleration" aan, gaat het dan nog traag, koop jezelf een nieuwe pc :p

Grtz,

Sasuke

Op mijn P5( :eek: ) 550@616MHz schokt het ook soms bij mij in powerdvd. Nochtands lijkt dit goed genoeg om een dvd deftig te kunnen spelen? Maar als ik surround afzet is het over met schokken, sound is onboard. Als ik dit surround uitschakel schokt het dus niet meer maar het geluid trekt dan op niet veel vind ik! :wink:

MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor MaRtO » 03 Aug 2004, 17:41

meon schreef:Een pentium 4 aan 350 MHz? :eek: :-o

350 MHz is inderdaad wel weinig om een dvd gedecodeerd te krijgen, op m'n p2/400 had ik daarom een speciale decoderkaart (een Creative DXR/2)

Vergissing, het is Pentium 2 zoals sasuke zei. 'k Zit de laatste tijd zoveel aan die nieuwe pc's te denken.

Grtz,

Sasuke

Ik zie hardware accelleration staan maar ik kan het niet aanvinken.

Anonymous schreef:

Grtz,

Sasuke

Op mijn P5( :eek: ) 550@616MHz schokt het ook soms bij mij in powerdvd. Nochtands lijkt dit goed genoeg om een dvd deftig te kunnen spelen? Maar als ik surround afzet is het over met schokken, sound is onboard. Als ik dit surround uitschakel schokt het dus niet meer maar het geluid trekt dan op niet veel vind ik! :wink:

Dat werkt ook niet.

Terug naar “Computers en randapparatuur”