Printer drukt niet af op gekleurd papier

El Grande
Starter
Starter

Printer drukt niet af op gekleurd papier

Berichtdoor El Grande » 18 Jun 2006, 20:08

Dag allemaal,

Ik zit al een tijdje met een vraag. Waarom drukt mijn printer niet af op gekleurd papier?
Ik ben een leraar in het lager onderwijs en gebruik mijn printer zo goed als dagelijks (zo geheugensteuntjes om in de klas te hangen enz). Het valt natuurlijk beter op als het in gekleurd papier is.
Helaas doet mijn printer niets. Ik klik op afdrukken en het papier schuift door en dan stopt het. Printer doet niets meer. Ik heb al geprobeerd met verschillende diktes enz maar niets helpt.

Het is een HP deskjet 5150.

Kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groeten,

Joris

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 520 keer
Uitgedeelde bedankjes: 454 keer

Berichtdoor meon » 18 Jun 2006, 21:00

Enkel met gekleurd papier?
Heeft jouw printer zo van die blauwe ledjes die het papier aftasten?
Zoja, kies dan eens bij de eigenschappen van je printer iets anders dan 'Normaal papier'?

flt
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Berichtdoor flt » 18 Jun 2006, 21:20

Misschien is het gekleurd papier iets dikker waardoor het niet aanvaard wordt?

El Grande
Starter
Starter

Berichtdoor El Grande » 18 Jun 2006, 21:22

meon schreef:Enkel met gekleurd papier?
Heeft jouw printer zo van die blauwe ledjes die het papier aftasten?
Zoja, kies dan eens bij de eigenschappen van je printer iets anders dan 'Normaal papier'?

Ja, dit is enkel met gekleurd papier.
Daarjuist nog eens geprobeerd. Bij de eigenschappen van de printer andere types papier aangeduid maar het gaat nog steeds niet (plain paper, other inktjet papers enz). Hij pakt papier wel aan, stopt dan en geeft dan een melding dat het papier op is.

Dat van die ledjes weet ik niet.

El Grande
Starter
Starter

Berichtdoor El Grande » 18 Jun 2006, 21:23

flt schreef:Misschien is het gekleurd papier iets dikker waardoor het niet aanvaard wordt?

Neenee dat is het zeker niet. Ben ook gekleurd papier gaan halen van 80gram ofzo. Ongeveer even dik als gewoon papier.

Alvast bedankt voor reacties.

kaween
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Berichtdoor kaween » 20 Jun 2006, 23:49

El Grande schreef:
flt schreef:Misschien is het gekleurd papier iets dikker waardoor het niet aanvaard wordt?

Neenee dat is het zeker niet. Ben ook gekleurd papier gaan halen van 80gram ofzo. Ongeveer even dik als gewoon papier.

Hmmm.... sommige (duurdere) printers van HP doen aan automatische mediaherkenning, die "kijken" echt naar het papier met dezelfde sensor dewelke ook gebruikt wordt om de koppen-uitlijning automatisch te laten gebeuren. Mogelijk dat je printer daar een probleem rond maakt, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit de allereerste keer is dat ik hier een probleem over hoor.

El Grande
Starter
Starter

Berichtdoor El Grande » 21 Jun 2006, 14:46

kaween schreef:
El Grande schreef:

Hmmm.... sommige (duurdere) printers van HP doen aan automatische mediaherkenning, die "kijken" echt naar het papier met dezelfde sensor dewelke ook gebruikt wordt om de koppen-uitlijning automatisch te laten gebeuren. Mogelijk dat je printer daar een probleem rond maakt, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit de allereerste keer is dat ik hier een probleem over hoor.

Ik heb een mail gestuurd naar de klantendienst van HP met dit probleem. Ik kreeg heel snel een antwoord terug. Hieronder vind je de mail.

Allereerst zou ik graag van u willen weten welke kleur het papier heeft
waarop u wilt afdrukken.

Vervolgens gaan we proberen om de papiersensor voor de gek te houden door
aan te geven dat het papier waarop we gaan afdrukken transparant is. Dit kan
als volgt.

- Allereerst opent u het configuratiescherm en daarna printers en
faxapparaten.
- Vervolgens opent u met de rechtermuisknop de eigenschappen van uw printer.
- Klik in het schermpje van de eigenschappen op "voorkeursinstellingen"
- Op het tabblad papier / kwaliteit heeft u de mogelijkheid om de
papiersoort te wijzigen in "Transparanten"

Nadat u dit gedaan heeft zou ik u willen verzoeken om nogmaals een afdruk te
maken.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Hierna lukte het nog niet. Ik terug een mail gestuurd. reactie hieronder

Hartelijk dank voor uw reactie op de mail. U geeft aan dat de geboden stappen helaas niet het gewenste resultaat hebben gehad. Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat het dan niet mogelijk zla zijn om op gekleurd papier af te drukken.

De printer is in eerste instantie niet ontwikkeld om op gekleurd papier af te drukken. Enkel wit papier en transparanten. De stappen die ik u heb overlegd waren de enige mogelijkheid die een eventuele oplossing zou kunnen zijn voor het afdrukken op gekleurd papier. Mijn excuses voor het ongemak.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Allé dan, geen afdrukken dan op gekleurd papier.

cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 142 keer
Uitgedeelde bedankjes: 407 keer

Berichtdoor cptKangaroo » 21 Jun 2006, 18:46

Probeer misschien eens door een gekleurd stuk papier op een wit papier te kleven, maar zodanig dat er genoeg witte marge overblijft -- ik neem aan dat de sensoren enkel nodig zijn om de rand van het papier te zoeken en uit te lijnen -- 't is maar een gokje hoor.

kaween
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Berichtdoor kaween » 22 Jun 2006, 01:01

cptKangaroo schreef:Probeer misschien eens door een gekleurd stuk papier op een wit papier te kleven, maar zodanig dat er genoeg witte marge overblijft -- ik neem aan dat de sensoren enkel nodig zijn om de rand van het papier te zoeken en uit te lijnen -- 't is maar een gokje hoor.

Zou kunnen werken, maar neem dan een VOLLEDIG WIT BLAD dat je met een marge van 2 cm ACHTER je gekleurd blad vastmaakt (prit ? of gewoon een "randje overslaan"). Met een beetje geluk is het detectiesysteem niet dynamisch (waarschijnlijk is dat ook zo en wordt het medium enkel gedurende de eerste fase van de feed aangesproken)

De meeste sensoren lopen mee met de koppen. Als je de oude HP 9XX reeks nog kent, daar kon je dat prachtig zien : bij automatische uitlijning print de printer een reeks zwarte en gele balkjes, en dan zie je hoe een blauw licht wordt gebruikt om de positionering van de blokjes te belichten en op te meten. Op de meeste HP's die ik al het geserviced is dit nog steeds een variant op dit soort van werken. ZEKER dus niet aan de sensor ZELF beginnen te prutsen !

rsen
Starter
Starter

Re: Printer drukt niet af op gekleurd papier

Berichtdoor rsen » 4 weken 1 dag 10 uur geleden (21 Jun 2018, 21:00)

HPdj5150.gif
(8.27 KiB) Nog niet gedownload
Het is me gelukt door "ander inkjetpapier" te kiezen bij Papier/Kwaliteit /papieropties onder "type is" De keur van het papier was intens oranje!http://userbase.be/forum/download/file.php?mode=view&id=12328

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 212 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer

Berichtdoor mailracer » 4 weken 1 dag 10 uur geleden (21 Jun 2018, 21:18)

ik vraag me af of die printer nog werkt. 12 Jaar oud................ 12 Jaar geleden !!!!!!!!!!! . :roll:
moderne printers hebben daar minder last van trouwens.

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 159 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 103 keer

Berichtdoor boulder » 4 weken 1 dag 9 uur geleden (21 Jun 2018, 22:39)

Dat hangt er allemaal van af, hee.
Hoeveel pagina's heeft die gedrukt, enz.
Ik vind het toch wel straf dat een printer weigert te drukken omdat hij gekleurd papier voorgeschoteld krijgt.
Indertijd kwam ik bij een klant (toen deed ik helpdesk werk), en die kloeg dat haar afdrukken niet zo mooi egaal waren.
Ze gebruikte een of andere Deskjet printer, en drukte daar Powerpoint preentaties mee af.
Ze stak er wit papier in, en elke slide had een lichtblauwe achtergrond, dus al dat blauw van die achtergrond kwam van de inktcartridge.
Mijn eerste vraag was dan ook : "Ik weet niet of het voor u een oplossing zou kunnen zijn, maar er bestaat ook gekleurd papier dat in allerlei kleuren beschikbaar is, u bent dan zeker dat het helemaal egaal is, het zal u massa's inktcartridges uitsparen, en het is natuurlijk ook beter voor het milieu"
Dat bleek voor haar de ideale oplossing te zijn.
Dat is zeker langer dan 12 jaar geleden, ik schat zo'n 18 jaar geleden of zo, dus het is zeker niet zo dat oude printers dat probleem per definitie hebben.
Ook in mijn eigen oudere printers heb ik nog geel papier gestoken, en dat gaf ook geen problemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

Terug naar “Computers en randapparatuur”