https://admin.kuleuven.be/icts/services ... arkpremiumStudenten van de groep Wetenschap en Technologie, en studenten vanb de afdeling Beleidsinformatica van de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen, hebben toegang tot gratis software van Microsoft, via Dreamspark Premium.
Zelfbouw - PC - allround (vooral voor foto's)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Heb nog niet ondervonden, volgens mij zijn die Intel coolers van zeer goede kwaliteit, die aparte cooler kan je later altijd toevoegen.AndRo555 schreef:Intel stock coolers willen nog wel eens wat lawaai gaan maken onder load, en dit moet een relatief stille pc zijn.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
16GB RAM is OK omdat het tegenwoordig betaalbaar is, maar niet vergeten dat je pagefile en hiberfil dan ook meegroeien en dus kostbare plaats op je SSD innemen. Vandaar is het inderdaad aangeraden om bij 16GB RAM voor een 250GB SSD te gaan.
Ik vraag me echter af of 8GB echt wel nodig is voor 50 browsertabs. Je browser zou dan 1,5 tot maximaal 2GB (worst case) mogen gebruiken, waardoor je dus normaal zeker toekomt met 8GB. Windows swapt sowieso, onafhankelijk hoeveel geheugen je in je PC steken hebt. En swappen op SSD is nu ook het einde van de wereld niet. Bij de 1ste generatie kon dat een probleem zijn wegens slijtage, maar nu al even niet meer.
Ik vraag me echter af of 8GB echt wel nodig is voor 50 browsertabs. Je browser zou dan 1,5 tot maximaal 2GB (worst case) mogen gebruiken, waardoor je dus normaal zeker toekomt met 8GB. Windows swapt sowieso, onafhankelijk hoeveel geheugen je in je PC steken hebt. En swappen op SSD is nu ook het einde van de wereld niet. Bij de 1ste generatie kon dat een probleem zijn wegens slijtage, maar nu al even niet meer.
Euh, mATX is ondertussen de norm en Mini-ITX zie je ook al veel voor mainstream systemen. ATX is voor veel mensen (zeker zonder losse GPU) pure overkill. Of een kast goed koelt hangt trouwens van het totaalplaatje af (koeltechnisch ontwerp + onderdelen), en niet van de grootte.StarWing schreef:Ik zou geen mATX nemen (en dus ook geen mATX kast), maar een full size ATX, en prefereerbaar een A-merk
Een B5 Sniper kost niet veel meer, maar is wel full size ATX
Veel meer plaats en zal ook een stuk koeler blijven
Wat? Ik heb dit model, en de enige reden waarom je hier een BSOD kan krijgen is omdat je AHCI of Intel RST drivers niet geïnstalleerd of te oud zijn. Onderbouw eens dat dit een grootschalig probleem is dat je zelf niet kan oplossen (maw, moet je die terugsturen naar de fabriek)?StarWing schreef:En blijf van die crucial MX100's weg. Zolang er geen FW update aankomt heb je kans op random crashes, bsod's en niet bootende computers zoals /me
De Shuriken reeks wordt veel toegepast in HTPC cases wegens de lage hoogte van deze koelers.StarWing schreef: Ben je ook zeker dat die Big Shuriken:
1/ op dat kleine mobo past ?
2/ dat dat in de mATX kast kan ?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik heb al meer samsung ssd's kunnen terugsturen dan crucials. Nog geen enkel probleem gehad met die dingen(50+)
Wat ik wel zie is dat 128gb. Krap begint te worden op systemen die al wat langer draaien, ook al staat hun data op een apparte schijf.
[
Post made via mobile device ]
Wat ik wel zie is dat 128gb. Krap begint te worden op systemen die al wat langer draaien, ook al staat hun data op een apparte schijf.
[

-
- Elite Poster
Daarvoor bestaan toch tools zoals Ccleaner?iceke schreef:Wat ik wel zie is dat 128gb. Krap begint te worden op systemen die al wat langer draaien
-
- Elite Poster
Is Intel niet de Mercedes?iceke schreef:Ik heb al meer samsung ssd's kunnen terugsturen dan crucials
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Bij SSD's heb ik meer de indruk dat het varieert van serie dan van mark. Hier draait een crucial M64 al jaar en dag als main drive. Een OCZ Vertex 2 heeft relatief snel zijn geest gegeven (toen aangekocht voordat de problemen bekend waren)
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Western Digital Harddisk 3.5" Green 2TB, SATA600 ik zou deze vervangen door een blue of black version. Green durft wel eens problemen opleveren.