Nexus 5X dood, hulp graag

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dag iedereen,

tijdens een telefoongesprek viel m'n Nexus 5X plots uit, en krijg deze niet meer aan.
Batterij was nog +80%, dus ik snap het niet; in ieder geval kreeg ik 'm niet meer aan de praat, ook niet door de aan/uit knop langdurig in te houden.

Als ik 'm vervolgens aanschakel aan m'n adaptor (USB-C), verschijnt na lang drukken de klassieke witte tekst "Google", die vervolgens weer verdwijnt... en terug zwart scherm.


Ik vermoed een kapotte batterij, wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Power en volume down al geprobeerd?

https://www.google.be/amp/s/www.technip ... -reset/amp
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Heb ik ook voorgehad met mijn 5x, een complete freeze en daarna hetzelfde fenomeen. Heel soms start Android nog eens op maar daarna had ik meteen een freeze... Factoryreset etc lukte ook niet...

Intussen al even een oneplus5 aangeschaft, want er was geen leven meer in te krijgen :-(
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Heb ik ook al gezien bij de Nexus 5X-en op het werk, opsturen en dan krijg je hem gerepareerd terug met een nieuw moederbord...

Ik heb wel nog een 5X in m’n kast liggen denk ik
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Kapotte batterij is zeker uitgesloten.
Mijn Nexus 5X heeft na een dik jaar gebruik ook een nieuw moederbord gekregen. Is een bekend probleem.
Ik verwacht dat het na verloop van tijd weer prijs zal zijn, maar dan zal de garantie wellicht verlopen zijn.
Na wat opzoeking schrok ik ervan hoe massaal dit probleem voor komt. Sommigen bezaten tot 5 toestellen die allemaal dit probleem kregen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

3 Nexus 5x toestellen in het gezen. Reeds allemaal gesneuveld door het bootloop probleem...
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Start ie steeds opnieuw op? Dan heb je last van de fameuze bootloop. Bijna alle N5x toestellen krijgen dit na ~1,5 jaar, evenals vele andere LG toestellen. Zelf gehad en bij veel vrienden gezien. Dit komt doordat de chip slecht gesoldeerd is. Je kan je files nog redden door de telefoon op te warmen en te hopen dat je hem dan nog lang genoeg kan gebruiken voor een backup.

Als deze nog in garantie is zo snel mogelijk terug sturen. Ik kreeg bij Coolblue gewoon mijn geld terug.
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Vorige maand ook gehad, inderdaad een gekend probleem - bootloop.
Coolblue heeft hem in garantie laten repareren (nieuw moederbord; herstelling heeft 2-3 weken geduurd).
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dag iedereen voor de reacties,

heb het hierover gehad met Coolblue en ze stellen voor om het toestel sowieso op te sturen, maar ze vrezen dat, gezien de garantie verlopen is (heb het toestel op 2 nov 2015 gekocht), LG niets gaat doen, behoudens een grote uitzondering. Maar ik kan het er altijd op wagen natuurlijk.

Enfin, daarmee is mijn probleem van een nieuwe GSM nog altijd niet opgelost.

Verder was ik op zich wel content van de 5X, en de nieuwste gelijkaardige modellen zijn ofwel niet te koop in België (Pixel phone, OnePlus 5), ofwel aan de dure kant (Fairphone, Oneplus 5T), ofwel krijg je er een hoop junkware gratis bij.


Heeft iemand van jullie een 5X op overschot liggen? Ik denk aan Selder, bv?
(ik post dit nog ff in de andere rubriek "gezocht" etc, en PM Selder nog ff)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Ik heb mijn 5X indertijd bij google zelf gekocht. Toen ik een paar maand geleden hetzelfde probleem had, heb ik naar Google gebeld, en die deden daar helemaal niet lastig over: ze stuurden me een nieuw (refurbished zei ze, maar hij ziet er echt totaal nieuw uit), en daarna mocht (moest) ik m'n oude terugsturen. Hij was nog wel in garantie...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik wou ook een Nexus kopen, maar heb te lang gewacht en nu is het voorlopig gedaan met de Nexus lijn :(
Ik heb een Xiaomi gekocht, als het je niet opkijkt naar een custom ROM flashen met bv. Lineage OS heb je een bijna Nexus experience met goede prijs/kwaliteit. En uit persoonlijke ervaring blijkt dat Lineage OS 14.1 op de Redmi Note 4 international version niet moet onderdoen qua stabiliteit t.o.v Nexus/Samsung/...

Er zijn wel nadelen:
- Importeren uit China
- Geen garantie
- Je moet goed nakijken of het toestel volledig compatibel is met de Belgische 4G dekking: Band 20 ontbreekt meestal.

Het kost wat tijd en moeite en ik zou het niet aanraden als je absoluut niet wil 'prusten' met je toestel maar voor €160 kon ik moeilijk een betere deal vinden.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

https://forum.xda-developers.com/nexus- ... x-t3641199

Misschien de oplossing?

Draai je wel op 4 low power cores ipv 4 + 2 (low + high) cores.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”