Oude ipad koppelen aan nieuwe account

Goele
Starter
Starter

Oude ipad koppelen aan nieuwe account

Berichtdoor Goele » 12 Jan 2018, 23:40

Hoe koppel je best een oude ipad aan een nieuwe account.

Alle bestanden die er op staan moeten beschikbaar blijven, enkel de contacten mogen er niet meer op staan.

Hoe pak ik dat aan?
Want ik kan enkel uitleg vinden over het volledig wissen, voor een verkoop...

Op de nieuwe ipad is ondertussen wel alles geupdate naar de apps en bestanden en contacten die ik op de oude had staan

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 467 keer

Re: Oude ipad koppelen aan nieuwe account

Berichtdoor meon » 13 Jan 2018, 14:11

Elke app is "gekocht" onder je oorspronkelijke account, ook de gratis toepassingen.
Sommige apps zullen hun instellingen in de (i)cloud bewaren, dingen die gelinkt zijn aan het oorspronkelijke account. Ook voor spelletjes gaat dat zo zijn via Game Center.

Elke app heeft ook zijn eigen opslagruimte; 'bestanden' die in één app gebruikt worden, zijn normaal gezien ook niet bereikbaar voor andere apps (er zijn wat uitzonderingen voor systeem-apps).

Ik neem ook aan dat bepaalde geëncrypteerde zaken gelinkt zullen zijn aan het account en daarom dat de enige manier om een toestel op een zinvolle manier door te schuiven naar een volgend account via een volledig systeemherstel zal zijn. Dit is overigens niet beperkt tot Apple-toestellen, ook bij Android is dit zo.

selder
Moderator
Moderator
Bedankt: 519 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Re: Oude ipad koppelen aan nieuwe account

Berichtdoor selder » 13 Jan 2018, 18:04

Yep, alles hangt aan je AppleID/iCloud account. Een iOS apparaat kan maar met 1 account gesynchroniseerd worden vanop macOS/Windows via iTunes. Sync je deze dus met een andere account dan zal alles van de eerste account eraf gehaald worden...
DAN A4-SFX v2 • 8700K • Asetek 545LC • Asus ROG STRIX Z370-I Gaming • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus GTX1080Ti Turbo • Samsung 960 Pro • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch

Terug naar “Computers en randapparatuur”