Mi Band 2

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik weet uit andere berichten dat er hier nog mensen zijn die een Mi Band 2 hebben. Uit nieuwsgierigheid heb ik dit toestel eveneens aangekocht (voor die prijs kan je het niet laten) en sinds vandaag zit het rond mijn pols. Eerste indruk : prima toestel tot hiertoe. Rubberen bandje is vrij elastisch en past (ondanks het feit dat ik geen kleine polsen heb) vrij goed. Tot hiertoe heb ik MiFit geïnstalleerd, de standaard app. MiFit geeft aan als er iemand belt, maar geeft geen telefoonnummer weer. Ook bij het binnenkomen van een SMSje (of Whatsapp of Viber) komt er geen melding (kon handig zijn).

Iemand tips hiervoor? GSM toestel is een Huawei P8 op dit moment.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Om de ID van een incoming call en sms te laten zien moet je systeemtaal in het Engels staan meen ik me te herinneren.

De rest van de settings die je aanhaalt staan bij Profile -> My Devices -> Mi Band 2. Daar vind ik vrijwel alles wat je zegt terug: meldingen voor sms, WhatsApp, Messenger, ... Viber staat wel niet in het lijstje.

Op Android heb je ook MiBand Tools of iets dergelijks, schijnt dat die wel een hele hoop extra functionaliteit biedt.

Ik heb de mijne nu 1,5 à 2 maand en mijn bandje begint regelmatig vanzelf los te schieten. Het gaatje dat ik normaal gebruik is al wat uitgerokken en afgegaan waardoor het niet heel goed meer houdt. Eens een mailtje sturen voor eventueel een RMA, dit is best wel snel.
Verder tevreden van, zeker voor de prijs. Hoewel ik toch een Apple Watch overweeg moest ik een goeie deal tegenkomen :lol: .
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bedankt! SMS, WhatsApp en Viber gevonden (jawel, zelfs viber), maar ook hier alleen een symbool dat er een SMS is, niet de SMS zelf.
Nu, voor die 15 euro (of wat het ook was) verwacht ik er misschien wel teveel van :-)

Jammer dat de systeemtaal in het Engels moet staan. Op zich is dat niet zo een issue, maar naar het internationale publiek niet zo netjes :)

Zoals je zegt : eerst eens zien wat dit goedkoop ding geeft, nadien eens kijken (als het mij bevalt) naar een echte smartwatch...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

De roots van de Mi Band liggen dan ook in activity tracking, met het schermpje en de meldingen als uitbreiding. De eerdere versies hadden gewoon geen scherm, maar wel een trilfunctie en ledje om aan te geven dat er een melding was dacht ik.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik gebruik Notify & Fitness for Mi Band.
Daar heb je meer mogelijkheden.
En ik weet ook m'n wachtwoord niet meer van m'n account. En dan ben je eigenlijk niets meer met de Mi Band :bang: . Behalve dan met de notify & fitness app waarvoor een "fix" is als je je wachtwoord niet meer weet!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Account?
Ik ken dit ding niet; bedoel je daarmee dat het via de cloud werkt?
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Je hebt een Mi-account nodig voor de app. En als je Mis Band hier aan gekoppeld is kan je die niet meer gebruiken als je niet aangemeld bent.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Pure data mining dus. Thx, I'll give it a wide berth.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”