Expressnet Plus zeer instabiel

vulture
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 Okt 2003

Expressnet Plus zeer instabiel

Berichtdoor vulture » 25 Okt 2004, 21:51

Ik wou dit bericht eerst plaatsen op de pandora user base, maar het lukt me niet daar te registreren, ongeldige reg code.

Ik heb laatst mijn telenet abo omgezet naar expressnetplus. Technieker kwam snel, geen enkel probleem. Na een paar dagen wachten log ik vandaag in op mijn telenet; wat staat er: Expressnet en geen expressnet plus.

Ik direct gebeld, vriendelijke medewerker aan de lijn die het meteen heeft omgezet.

So far so good.

Maar dan. De speedtests. Afgrijselijk gewoon.

Merk op dat er zeer hoge pieken zitten tussen de downspeed. De beloofde upspeed van 512kbit wordt echter niet in de verste verte bereikt.
Bijlagen
expressnetplus_crap.gif
(4.63 KiB) 850 keer gedownload
expressnetplus_crap2.GIF
(4.53 KiB) 850 keer gedownload

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29212
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1928 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Berichtdoor r2504 » 25 Okt 2004, 23:26

Dan is er duidelijk iets fout... contact opnemen met TN (hier gaat men je zeker niet kunnen helpen).

wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 Mei 2004

Berichtdoor wem » 26 Okt 2004, 07:38

als je er zeker van bent dat het niet aan jou pc ligt, zou telenet een technieker moeten sturen om hun apparatuur te controleren en herstellen, gratis ;-)

vulture
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 Okt 2003

Berichtdoor vulture » 26 Okt 2004, 20:02

Het vreemde is dat er nog een modem hier hangt, ook expressnet plus en die werkt prima. De modems zijn vorige week woensdag door een technieker vervangen, dus de installatie zal niet het probleem zijn.

Voor de omschakeling naar Expressnet plus maar met de nieuwe modems was de snelheid nog ok (5mbit/s).

Als ik naar telenet bel krijg ik de melding dat er momenteel een probleem is met telenet in mijn buurt...Daarna doen ze de automatische modemtest en die vindt geen problemen (duh modem reageert op ping maar latency zal rond de 1000ms liggen)...logica? :roll:

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29212
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1928 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Berichtdoor r2504 » 27 Okt 2004, 09:30

Misschien een slechte aansluiting van jou modem, welke zorgt voor een slecht signaal en alle gevolgen vandien.

Wat het nut van die modemtest is weet ik ook niet... misschien is het niet meer dan een stomme PING, en dan is men natuurlijk snel tevreden.

Gewoon stroom uittrekken, en TN bellen... ze zullen dan wel iemand sturen :lol:


Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten