Vaste lijn

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Pizza lounge
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2019, 21:34

Heb sinds oktober 2018 problemen met vaste lijn de vaste lijn doet het niet soms maar andere diensten wel ( digitaal tv , internet ) als de probleem begint kan niemand de zaak bereiken ( komt er lijn bezet ) als we oproep willen doen hoor je niks. Ik herstart de modem na 10 min werkt alles weer perfect na paar dagen terug het zelfde modem is reeds nog eens vernieuwd maar helaas terug het zelfde , ik bel de klantendienst ze weten ook niet voldoende , ik ga vragen om de straatkabel te laten vernieuwen ??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kan je eens kijken naar de signaalwaardes van je decoder, alsook een speedtest doen van je internet.

TN zelf kan trouwens zien of dit een signaal probleem is of niet... zomaar zonder enige fundering je kabel gaan vervangen heeft weinig zin.
Pizza lounge
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2019, 21:34

Alles lijkt goed te zijn zegt telenet , dit is een probleem dat niet vaak voorkomt er mee dat ze moeten uitzoeken , wat raden jullie aan ?
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Eens een ander telefoontoestel aan hangen, mogelijk is er een probleem met het toestel i.p.v. de lijn.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als Telenet het probleem na 3 maanden niet kan oplossen, dan kijk je best eens of je bij een andere operator een telefoonlijn kan aanvragen.
Tegenwoordig kan je ook met je vast telefoontoestel via internet bellen, dat heet Voice over IP (VoIP) en dan heb je geen telefonieabonnement meer nodig bij Telenet of Proximus.

https://www.google.be#q=voip+telefonie+kmo
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Pizza lounge schreef:Alles lijkt goed te zijn zegt telenet
Het is goed of het is niet goed... "lijkt" is maar een bizarre conclusie.

Geef eens de resultaten van wat ik vroeg. Heb je trouwens buren die ook TN telefonie hebben... informeer ook eens bij hen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”