Modem only

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oke getracht bij Telenet een aansluiting zoals Philippe voorstelde
Modem ONly
de voorwaarden en hoe de administratie verder gaat om te installeren.
maar wat blijkt !!!!!!!!!!!!!!!!!

alleen een technieker (Telenet)ter plaatste kan mij hiervoor prijzen ed geven(installatiekost , welk modem nodig enz ?)

ze willen/kunnen mij ook niet de prijs per maand BEVESTIGEN ??????????
zo zie ik het al duister in om zonder DUIDELIJKE omschrijving van Provider te veranderen

Iemand suggesties hoe ik dit het beste aanpak
- Modem only (ik heb momenteel een TV aansluiting bij Telenet)CI+ card
- ik neem aan dat ik het internet telefoon nummer van Proximus ook moet laten overnemen ?(heb een FB 7490 en Voip aanbieder FVD)
- telenet moet de administratieve overdracht opzich nemen ?
-telefonisch geraken we er niet uit , beter naar service center gaan ?
Of zie ik dat allemaal verkeerd :oops:

Amaai als alle omschakelingen zo moeilijk en stroef gaan , dan kan ik me voorstellen dat de meeste niets veranderen .
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Voor zover ik het begrijp heb je nu:
  • - TV bij Telenet (CI+ module).
    - Internet bij Proximus.
    - Telefonie bij WeePee (inkomend) en FVD (uitgaand).
Er is hier dus geen noodzaak voor een overname door Telenet van jouw Proximus telefoonnummer (want je hebt helemaal geen Proximus nummer :wink: ).
Er is dus helemaal geen "overdracht" .
  • - Bestel gewoon bij Telenet de internetlijn naar keuze, afhankelijk van de snelheid en het volume.
    - Er is geen technieker ter plaaste nodig om prijs te geven :-) . De prijzen staan op de website (bij sommige formules is er een promotie met gratis installatie).
    - Controleer of je niet goedkoper bent met een Pack in plaats van Internet en TV afzonderlijk. Bij een Pack zit wel telefonie (wat je toch niet zal gebruiken, gezien je huidige set-up).
    - Vermeld bij de bestelling dat je een modem-only wilt, en geef dit ook door aan de technieker.
Nadat Telenet geïnstalleerd is en werkt met jouw Fritz8Box, zeg dan Proximus op.

Volgens mij geraakt Telenet er niet aan uit gezien je het zelf veel te ingewikkeld maakt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik verwacht dat een technieker moet vaststellen dat er een router aanwezig is. En dat er moet nagezien worden dat de installatieprocedure voldoende heeft aan de basis.

Zorg dat er een FTP loopt tussen je huidige router en de aansluiting van de coax in je huis. Zodat de nui en modem aangesloten worden aan jouw router zonder dat je er iets moet voor doen.
Maar je hebt een fritzbox 7490. Is dat geen VDSL modem met ingebouwde router ? Ik denk niet dat je deze nog kan gebruiken, tenzij als AP. Ik merk hier namelijk geen WAN (ftp) aansluiting op.

Je zal dus ook moeten investeren in een eigen router.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oei dat is iets HELEMAAL ander dan Philippe 'D mij aanraadde om gewoon mijn huidige Raw Copper line van Proximus te laten vervangen (aansluiten) door Telenet van een 'Only Modem " aansluiting.
Ik ging er vanuit dat ik mijn FB 7490 gewoon kon verder gebruiken
Ben dus een leek op dat gebied
Dus alle info/raad/advies in deze welkom
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

https://www.callvoip.nl/technotes/voip_ ... tellen.pdf

Je kan het blijkbaar wel zie link hierboven.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Uiteraard kunt u dit toestel gebruiken achter een kabelmodem …

https://assets.avm.de/files/docs/fritzb ... _en_GB.pdf

p.47 punt 9.2 7490 achter een kabelmodem
Olli
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2018, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

GEEN OVERDRACHT aanvragen !

Gewoon een telenet verbinding aanvragen en eenmaal die in orde is moet je de proximus volledig opzeggen.

De fritzbox is perfect als router!

Laat u niets wijsmaken door hen die er geen ervaring mee hebben
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

mailracer schreef:Ik verwacht dat een technieker moet vaststellen dat er een router aanwezig is.
Waarom zou dat moeten?
Mag je geen toestel rechtstreeks op de modem aansluiten? Wat als je pas een router wil aankopen nadat de modem geplaatst is?
mailracer schreef:En dat er moet nagezien worden dat de installatieprocedure voldoende heeft aan de basis.
Wat bedoel je hiermee?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Een technieker is maar beperkt in zijn mogelijkheden. Als de klant wat extraatjes wilt, bijv ap, extra kabel, enz.... dan kost het meer, daarom dat men niet op voorhand kan zeggen wat het kost.
Olli
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2018, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Allemaal zever in pakjes die telenet aanhaalt om de modem only af te schrikken en te voorkomen dat de klant daar voor kiest.

Als ze dan toch die ‘extraatjes’ willen gebruiken als excuus dat ze geen totaalprijs kunnen mededelen, bezorg de klant dan gewoon een prijslijst van alle beschikbare extraatjes
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

?
Tja ik vrees dat we afwijken van de vraag van de auteur....

Concreet voor alle duidelijkheid a) zie het antwoord van philippe_d en b) vermits de auteur reeds Telennet (CI+) heeft vermoed ik dat hij gewoon indien nodig een doe het zelf pakket in een Tnt-center kan gaan halen (ik vermoed dat jij er zowiezo reeds één heeft), weliswaar zal hij de standaard HGW (modem/router) moeten (laten) omwisselen door een modem only indien hij zijn 7490 wenst te behouden (als router), er is immers geen oplossing zoals bv. bij Px een 2e sessie te creëren; in hoeverre deze standaard voorhanden zijn in een tnt-center laat ik evenwel in het midden (vandaar misschien best in de week tijdens de kantooruren langsgaan zodat eventueel beroep kan gedaan worden op "de backend")
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oei jongens AUB niet te ingewikkeld maken aub
Wat moet ik nu enkel een internet verbinding aanvragen bv 100/10 Fiber 100 met 200 GB a 41.50 ?
Geen installatie kost en geen/wel modem aanvragen ?
Is dat alles
en hoe moet ik dat aan TELENET verkopen (zo dat ze het snappen !) want 'modem only' (willen ze niet kennen precies)
Laatst gewijzigd door yvesvn 05 jan 2019, 19:31, in totaal 1 gewijzigd.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Olli
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2018, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Uw gewenst abbo aanvragen met als voorwaarde dat ze een EMTA modem meeleveren.

Ga best zelf naar een telenet business dealer, meer kans dat ze een emta kennen en deze kunnen/willen aanvragen

https://www2.telenet.be/nl/business/con ... s-partners

Bij installatie herken je de emta aan het feit dat due slechts 1 netwerkpoort heeft
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Bestel gewoon je product en vraag aan de technieker een modem only. Normaal heeft elke technieker deze bij, tenzij hij ze net allemaal al geplaatst heeft.
Indien hij/zij echt geen modem only kan/wil plaatsen, ga je naar een telenetcenter en vraag je daar een modem only. Ja deze hebben ze op voorraad, alleen minder dan de HGW modellen.
Edit tipo
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oke bedankt voor de uitleg...................en hoe zit het dan nadien
voor mijn vaste telefoon aansluiting ?
Moet ik mijn huidig Proximus nummer (niet het zelfde als mijn nummer bij Weepee) dan laten overzetten naar Telenet ?
Proximus nr 03 366.......... Weepee nr 03 385 ......(

yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Yves ...

Is er een reden waarom je dat Proximus nummer wil houden? Ik dacht dat je dat nummer niet gebruikte?
Als je dit nummer toch nog wil behouden zijn er 2 mogelijkheden:
  • - je laat het porteren naar WeePee (gezien je nu al WeePee gebruikt, weet je hoe je dit moet instellen in jouw FritzBox). Eénmalige kost: 18€
    - je laat Telenet dit nummer overnemen door Telenet. Dan heb je bij Telenet niet alleen TV + internet, maar een triple play (TV, internet, vaste lijn), aan een maandelijkse meerkost (Pack). In de FritzBox moet je dan een analoge lijn instellen.
Je moet natuurlijk zelf eerst weten wat je precies wilt :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Wat bedoel je nu exact met 'internet telefoon nummer van Proximus'?
Heb je bij Proximus een actieve telefoonlijn waarmee je belt en aan Proximus betaalt of bedoel je het lijnnummer van uw internetverbinding?
Je hebt het ook over raw copper in een andere post, dus lijkt het dat je daarop doelt met uw proximus lijn.
Vermits je weepee en freevoipdeal gebruikt, lijkt het ook dat je voor je telefonie 100% gebruik maakt van VoIP.

Indien je dus geen telefoondienst bij Proximus afneemt, maak het niet uit: proximus maakt gebruik van het tefefoonnetwerk en telenet van de coax kabel, je moet dus geen dienst laten overzetten in dat geval, enkel een nieuw contract voor een internetverbinding afsluiten.
Heppie NY!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wat prijzen betreft, je huidige TN TV zou normaal 17.90 kosten per maand. Een internet Fiber 100 kost je 41.50 per maand wat tesamen met je TV komt op 59.4 euro per maand.

Opletten voor de combinatie TN TV en Fiber 100 want die kost 68.20 aangezien er een maandelijkse huur van een decoder in zit (9.20 euro) die je niet nodig hebt. Geen idee of je die er makkelijk kan laten uithalen (en toch het pack behouden) want dan zou je nog 40 cent kunnen besparen per maand.

Installatie kosten zijn gratis via een promo, en activatie kosten moet je niet betalen aangezien je al een "digitaal" product hebt.

Waarom trouwens de overschakeling naar TN... ik kan me niet inbeelden dat het goedkoper is of voldoet je internet niet ?
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Yves ...

Is er een reden waarom je dat Proximus nummer wil houden? Ik dacht dat je dat nummer niet gebruikte?
Als je dit nummer toch nog wil behouden zijn er 2 mogelijkheden:
  • - je laat het porteren naar WeePee (gezien je nu al WeePee gebruikt, weet je hoe je dit moet instellen in jouw FritzBox). Eénmalige kost: 18€
    - je laat Telenet dit nummer overnemen door Telenet. Dan heb je bij Telenet niet alleen TV + internet, maar een triple play (TV, internet, vaste lijn), aan een maandelijkse meerkost (Pack). In de FritzBox moet je dan een analoge lijn instellen.
Je moet natuurlijk zelf eerst weten wat je precies wilt :-D .

Wat wil ik : sneller internet(niet meer niet minder) met zo min mogelijk rompslomp en mijn FB 7490 verder kunnen gebruiken.
Proximus heeft (zoals aangegeven in mijn eerste bericht ) mij duidelijk gemaakt dat mijn huidige situatie :
Internet start met
Volume pack unlimited
huide waarden : 17.9 Mbps en resp 3.4 Mbps niet hoger kunnen worden (de eerste tijd)
maandelijke kostprijs : 37.50 €
wat heb ik
Modem : FB 7490
Voip telefoon (nummer geporteerd via Weepee 03385......(en wil dit verder kunnen gebruiken)
Voip provider uitgaand : FVD
Gemiddeld internet verbruik per maand : 200 GB
Wifi gebruik : in huis met oa behulp van Fritz versterker
Televisie : via Telenet en TV's met CI+ card


Dus omdat Telenet mij ZEGT dat de internet waarden op mijn adres 100 resp 10 Mbps kunnen zijn (download 200 GB) en kostprijs 41.50€
lijkt/leek ??? het mij een goede overstap.
Maar nu blijkt dat dit alles toch zo SIMPEL niet is om eventueel die overstap te maken(administatie en praktisch)

Vandaar mijn vraag hoe ik dit het beste aanpak als leek.
Ik wil dus internet blijven gebruiken
ik wil dus Voip kunnen blijven gebruiken en kunnen gebeld worden op 03385.........
ik wil dus TV kunnen blijven kijken
en dit alles aan hogere snelheid en een zo goed mogelijke prijs.


Yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

yvesvn schreef:Maar nu blijkt dat dit alles toch zo SIMPEL niet is om eventueel die overstap te maken(administatie en praktisch)
Wat is hier moeilijk aan... je neemt gewoon contact op met TN en doet een bestelling voor "Internet Fiber 100" (en geeft duidelijk aan dat je een modem-only wil al zal men dat gewoon negeren). Wil je die 40 cent besparen dan is het misschien handiger dit te doen via een TN center zodat je duidelijk kan aangeven dat de huur voor de Digicorder eruit moet omdat je reeds CI+ kaartjes hebt.

Bij de installatie geef je aan de technieker door dat je met TN hebt afgesproken voor een modem-only en vraag je hem dat ook te installeren (sommige techniekers doen hier wel eens vervelend over) en CONTROLEER je ZELF dat de modem slechts één netwerk poort heeft (zie je er 4 dan is het geen modem-only) VOOR dat hij aan de installatie begint (en laat je hem ook niet beginnen).

Van gans je telefoniegebeuren moet je niets aantrekken omdat het allemaal via VoIP gaat en iedere internet aansluiting dus normaal voldoet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Yves ...

De reden waardoor je ons verwart is omdat je in de laatste post sprak over jouw "Proximus nummer". En op die manier ons de indruk gaf dat je nog een Proximus nummer hebt, dat je ook nog wilt gebruiken.

Gezien je telkens een nieuwe topic opent, is het moeilijk voor de andere gebruikers om de hele achtergrond te kennen :wink: .
Teruggaande op je vorige topics heb je dus een "raw copper" bij Proximus (of beter gezegd: internet zonder vaste lijn), en dus helemaal géén Proximus telefoon nummer :-) .

Het (fictieve) telefoonnummer dat je op jouw factuur ziet is gewoon de identificatie van jouw Proximus koperlijn, en hoef je dus niet over te dragen naar Telenet.
yvesvn schreef:Maar nu blijkt dat dit alles toch zo SIMPEL niet is om eventueel die overstap te maken(administatie en praktisch)
Volgens mij wel heel simpel, en het antwoord is al gegeven in de vorige posts:
  1. gewoon de gewenste Telenet internet optie bestellen.
  2. na oplevering jouw Fritz!Box router aansluiten op de Telenet modem.
  3. als alles werkt: Proximus opzeggen.
De "hindernissen" die je eventueel nog te overwinnen hebt zijn:
  • aan een "modem only" geraken, gezien Telenet hier nogal weigerachtig over doet (hoewel de FritzBox ook kan werken op een Telenet HGW).
  • de FritzBox herinstellen, want die zal voortaan als router gebruikt worden, en niet als VDSL2 modem.
  • rekening houden met de beperkingen van de gekozen Telenet formule (Fiber 100 lost jouw snelheidsprobleem wel op, maar heeft een volumelimiet van 200GB).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

yvesvn schreef:Vandaar mijn vraag hoe ik dit het beste aanpak als leek.
1) Je bestelt Telenet Internet Fiber 100 zonder EasySwitch-procedure in een fysiek Telenet-winkelpunt.

(Je begrijpt dat er een harde datalimiet is van 200 gigabyte en dat je internetverbinding bij overschrijding van de datalimiet wordt dichtgeknepen tot een onbruikbare (upload)snelheid van 0,2 Mbps. Extra datavolume bijkopen kan, maar dat is peperduur: 5 euro voor 25 gigabyte)

Bij de bestelling vraag je zeer uitdrukkelijk om een EMTA-modem (modem-only). Je herhaalt deze vraag op het moment dat de installateur aan je voordeur aanbelt. Je laat de installateur niet binnen als hij geen EMTA-modem wil installeren.
yvesvn schreef:Ik wil dus internet blijven gebruiken
Dat kan, je zegt je huidige Proximus-verbinding pas op als je zelf hebt vastgesteld dat de nieuwe Telenet-verbinding correct functioneert.

2) Je laat Proximus met rust en behoudt het abonnement tot de Telenet-installateur de EMTA-modem heeft geïnstalleerd.
3) Je sluit de FB 7490 aan op de Telenet-modem en test je Weepee VOIP uit via de Telenet-verbinding.
4) Je belt met je Weepee VOIP op de FB 7490 naar de Proximus-klantendienst en vraagt om de internetverbinding op te zeggen met onmiddellijke ingang.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer

[quote="philippe_d"]Yves ...



Gezien je telkens een nieuwe topic opent, is het moeilijk voor de andere gebruikers om de hele achtergrond te kennen :wink: .

Sri daarvoor maar als er plotseling GEEN reactie meer komt , ben ik wel verplicht een nieuw item te beginnen
Oke ik weet nu hoe en wat en zal vlg week eens naar een service center van Telenet stappen om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken en klare uitleg ,ondanks mijn summiere kennis in deze materie.

Ik vind het toch niet normaal dat Proximus zulke lage waarden vandaag de dag in een grote gemeente als Schilde nog durft aan te bieden
en verder geen interesse toont . Dit toont nogmaals duidelijk aan dat Belgie behoefte heeft aan meer konkurrentie en beter beleid.
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 6 pro -Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”