4K en limiet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ErikKoster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 jan 2019, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

De dsl installatie kan je voorkomen door eerst een promo te nemen bij proximus.
En voor de modem kan je de bbox3 tweedehands kopen voor maximum 30 euro.

Dan is de start kost weer een stuk lager
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

splinterbyte schreef:zou.. ja en toch is dat niet zo, of wat versta jij onder deftige snelheid, 30 mbps, 50 ?

hoeveel % van de mensen kan die snelheid halen op DSL? juist ja, een minderheid...
Onder deftige snelheid versta ik dat meer snelheid amper een meerwaarde oplevert, want maakt het echt zo hard uit of een game binnen is op een halfuur of een uur? Voor de ongeduldige mens is niet meteen al te traag, dus door geen 200Mbps downstream te eisen kan ik mijzelf al véél kosten besparen.

Ik heb lang op 12Mbps via ADSL2(+?) van EDPnet gesurft en ben blij dat ik enkele jaren geleden de stap heb gezet naar VDSL2. Waarom? Ondanks de jaarlijkse meerkost van €120 geeft het mij 'voldoende' snelheid, wat ik niet had bij de ADSL2-lijn. Ik heb een lange tijd op 60 tot 70Mbps gezeten, voordat vectoring werd uitgerold. Voor mij snel genoeg. Nu ik 100Mbps haal, prima! Maar absoluut niet onontbeerlijk.

Persoonlijk denk ik dat de magische grens van 'diminishing returns' voor de downstream snelheid ergens rond de 50Mbps ligt.

Wat mij persoonlijk veel meer uitmaakt is de snelheid upstream, want ik host veel data en services voor mijzelf van thuis uit. Ik haal 30Mbps upstream, voor €35. Wie doet beter? Ik dacht het al.

Dat is het lastige voor mij, de hele tijd zit Telenet te marketen dat ze de snelste [downstream] zijn. Ja, goed, maar ten eerste: wat ben jer ermee als je bent gelimiteerd tijdens 'de piekuren' en je er tevens ferm veel euros voor moet ophoesten? Een vergiftigd geschenk noemen ze dat. Ten tweede: downstream snelheid is iets wat de meeste providers voldoende kunnen bieden; lagere prijs, geen limiet en hoge upstream helaas veel minder vaak dus voor mij des te belangrijker.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Kort en bondig: neem zoals velen dat van 750GB of hoeveel het ook moge zijn.
Ik zit bij orange nu en ik zie niet eens wat haha, ik verbruik wat ik wil en ik zie wel of ik een verwittiging krijg of niet, wel zeggen dat ik geen 750GB verstook.

Ik had eerst de 100mbps maar hier staat er veel open, bv 2 laptops, streaming via tv, dan nog soms de smartphone op streaming en ga zo maar door.
Ik merk toch dat je beter af bent met 200mbps inplaats van 100mbps, alles gaat zeg maar smoother bij die 200mbps. Ik merkte zelf het verschil in in een internet pagina te laden. En uiteraard de upload niet vergeten die ook hoger is.

150GB is zelfs voor een gewone gebruiker die bv netflix kijkt en veel youtube filmpkes bekijkt enz... te weinig.
Ik verschiet er niet van dat de ts hier niet toekomt.
Je zal moeten verhogen dan.
Tis nooit leuk wat extra betalen maarja, als je beter wil dan zal je moeten.
Tttsss
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Probleem ligt hier eerder dat voor de persoon die unlimited wilt aan een deftige snelheid ( geen 30mbps bij vdsl) er gewoon geen optie op de markt is.
Telenet = 750gb
Orange = 750gb
alle vdsl = unlimited of vast limiet maar traag voor sommige mensen.

750gb genoeg ? belange niet. Probeer maar eens een game te downloaden deze dagen en die dan nog uptodate te houden met patches.
En neen, als ik in de avond thuis kom en wil gamen, maar er moet eerst een patch van 10+gb gedownload worden ga ik dit niet uitstellen tot snachts.
Vergeet niet dat je €100 betaald voor iets dat je dus enkel ten volle kunt benutten van 12u snachts tot 12u smiddags.

Had gehoopt bij orange een echte unlimited te hebben maar spijtig genoeg spelen die hetzelfde spel als Telenet.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

zeromancer schreef:... er gewoon geen optie op de markt is...
Er zijn wel opties naar die kosten veel geld.
Ik persoonlijk heb het voor over on extra te betalen want ik heb op mijn adres geen andere mogelijkheid:


telenet Business Fibernet 240 Plus (97.4 euro) + speedboost 500 (totaal 115.5 euro p/m inc btw):
- 500 Mb/s down, 40 Mb/s up
- echte unlimited, geen limiet
- modem only
- 8 IPs dynamic
- 1 IP static (alle ports open)

we gebruiken hier thuis dan ook 4 computers, 4 laptops, 4 smartphones, smarttv,paar servertjes,.... gaming/streaming etc
ik zet de verschillende netwerken en guest/wifi op een ander pub IP en dergelijke
geertmoenaarts
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2019, 19:59

Ik heb eens zitten kijken en het business abbo bij telenet voor 52 euro per maand heeft een limiet van 3TB per maand.

Heeft iemand al eens uitgerekend wat de kosten zouden zijn van in te schrijven als zelfstandige in bijberoep en geen inkomsten te genereren in bijberoep maar puur voor het ondermeningsnummer zodat je aan de voorwaarden voldoet voor een business abbo bij telenet?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Ik heb het gewoon als particulier hoor. Kan je echt niet verdergaan zonder btw nummer?
Heb net eens gekeken; je kan als alternatief proberen met bij de bestelling te kiezen voor 'verdergaan zonder aanmelden' daar kan je kiezen voor 'prive'
geertmoenaarts
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2019, 19:59

splinterbyte schreef:Ik heb het gewoon als particulier hoor. Kan je echt niet verdergaan zonder btw nummer?
Heb net eens gekeken; je kan als alternatief proberen met bij de bestelling te kiezen voor 'verdergaan zonder aanmelden' daar kan je kiezen voor 'prive'
oh? Waarom gaat niet iedereen voor dit model dan ? 2 euro goedkoper en 3 TB ipv 0.75TB limiet.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

die biz abos moet je wel nog 21% btw bijtellen he :p
geertmoenaarts
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2019, 19:59

splinterbyte schreef:die biz abos moet je wel nog 21% btw bijtellen he :p
ja , maar pak beter dan van 750 GB extra volume pakken te moeten kopen ;) (moest dat mogelijk zijn, wat dus niet geval is)
pitbullspikey
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2015, 10:06

twijfelt er niemand aan de telemeter of die wel correct is ?
ik heb nu al een geruime tijd enkele progjes zoals bitmeter en bu meter draaien en die geven telkens veel minder dataverbruik aan dan mijn telemeter
ik heb dagen dat ik geen pc gebruik geen netflix geen torrents niks en volgens mijn telemeter toch een verbruik heb van 1.5 gb en neen ik heb geen spyware draaiende waar ik niet van weet
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

en je hebt geen smartphones of tablets of andere dingen die internet verbruiken?
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Ik heb ook business 200 met 3TB download. Kost mij als particulier 62 euro maar heb nu wel, ongevraagd 8 euro korting gekregen van telenet.
Kost wel wat maar ik heb toch maanden dat ik aan 1-3 TB zit.
Grootverbruik is backup in de cloud, netflix 4k en vooral seeden naar private tracker. Playstation 4 kan soms ook bij een 2dehands spel redelijk wat download binnenhalen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

yaris schreef:Playstation 4 kan soms ook bij een 2dehands spel redelijk wat download binnenhalen.
Beetje offtopic, maar wat heeft 2dehands daar nu mee te maken ? 2dehands of nieuw, games hebben regelmatig updates, en als je ietwat grote library hebt, kan dat al heel snel oplopen. En natuurlijk heb je ook nog de mogelijkheid tot digitale downloads die bij grote games ook gemakkelijk 50GB of meer zijn.

pitbullspikey schreef:ik heb dagen dat ik geen pc gebruik geen netflix geen torrents niks en volgens mijn telemeter toch een verbruik heb van 1.5 gb en neen ik heb geen spyware draaiende waar ik niet van weet
Hoedanook, zelf heb ik totaal niet de indruk dat Telenet foefelt met de volume-meting. Maar ik kijk natuurlijk wel niet tot op 1 GB. Sowieso is 1 GB enorm weinig zeker op verschillende dagen. Zoals hierboven al gesuggereerd zijn er nog genoeg andere toestellen die mogelijk Internet traffiek genereren.
Ivm spyware: hoe kun je nu weten of je spyware draaiende hebt 'waar je niet van weet'. Als je er niet van weet, dan weet je het ook niet dat het draait :).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”