Internet ligt eruit (was: Telenet internet ligt uit).

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Wat kan je op een zaterdagavond ondernemen als je telenet verbinding schijnbaar plat ligt? Is dat passief geduldig afwachten tot maandagmorgen of wordt dit 24/24 gemonitord? Wel jammer dat dit op een zaterdagavond moet gebeuren. Internet ligt regelmatig uit(post dit via 4g) dan komt het terug dan valt de wifi (eigen wifi niet die van de telenet modem) uit dan terug aan. Video streaming diensten die niet laden of indien wel hapert het beeld 'om de vijf voet'

[Mod] Titel gewijzigd
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Het enige wat je kan proberen is de modem uittrekken, daarna de versterker. Effe wachten en de versterker terug inpluggen en daarna de modem.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Het ambetante is dat je denkt het werkt terug maar nee valt het toch weer uit. Precies alsof ze moeite hebben om het terug in gang te krijgen.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Als je je eigen router hebt voor WiFi probeer eens andere DNS settings die van providers laten het wel eens afweten (als je het via je router verandert nemen al je geconnecteerde toestellen de instelling over.)

Opendns, Google dns keuzes genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Moet bijna een intern probleem zijn. Heb modem en versterker al eens heropgestart maar hielp niet. Werk met powerplugs en de momenten dat ik geen internet heb (of wanneer de wifi van de smartphone wegvalt en ik op 4g kom, zie ik niets ongewoons aan de powerplugs. Alle lampjes blijven normaal branden. Op een van de powerplugs is mijn wifirouter aangesloten en daarop zit met kabel de smarttv en de smartphone via wifi. Smarttv connectie valt ook constant aan en uit maar zie geen veranderingen op de status leds van de powerplugs

update, het ligt niet extern aan het telenetnetwerk maar lokaal. Net gemerkt dat ik met moeite op de interface van de asus router geraak (veel time-outs) Is die ineens stuk geraakt? een speedtest geeft slechts een download van 16,3 Mbps (whoppa abbo) en een upload van 17,2.

dus hoort hier in deze rubriek niet thuis denk ik
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”