stabiliteit internet fiber 100

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
louis14
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017, 17:40

Ik heb momenteel basic internet en denk eraan over te stappen naar internet fiber 100 maar ik heb al gelezen van iemand die dat ook gedaan heeft en daarna van miserie terug gedowngrade is naar basic internet omwille van stabiliteits problemen op internet fiber 100.
Heeft iemand anders ook slechte ervaringen met internet fiber 100?
jules.brees
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2018, 15:27

Zorg ervoor dat je netwerkkaart 100Mbps aankan,dan krijg je dat probleem niet.
https://www.speedtest.net/result/7863101957.png
Ik heb al eens 16TB verzet met whoppa fup aan grote testbestanden.Tussen smorgens 7h30 en 12 uur.Binnen de 2 weken.Niet 1 dag op smalband gestaan.
Van 24 uur Tot smiddags 12 uur is het echt onbeperkt
louis14
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017, 17:40

De tijd dat nog 100 Mbps netwerkkaarten verkocht werden ligt al een heel stuk achter ons.Als ik mij niet vergis is de verkoop van 100Mbps netwerkkaarten begonnen rond 2002.
jules.brees
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2018, 15:27

louis14 schreef:De tijd dat nog 100 Mbps netwerkkaarten verkocht werden ligt al een heel stuk achter ons.Als ik mij niet vergis is de verkoop van 100Mbps netwerkkaarten begonnen rond 2002.
Dat wil niets zeggen,wie zegt dat die persoon waarvan je dat gelezen hebt,niet over een oude netwerkkaart beschikt.
Als je 50Mbps haalt zoals Telenet voorschrijft,haal je ook 100Mbps.Mits de juiste netwerkkaart.
https://www.speedtest.net/result/7863101957.png
Ik heb al eens 16TB verzet met whoppa fup aan grote testbestanden.Tussen smorgens 7h30 en 12 uur.Binnen de 2 weken.Niet 1 dag op smalband gestaan.
Van 24 uur Tot smiddags 12 uur is het echt onbeperkt
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

je moest eens zien hoeveel 100Mbps switchen er nu nog verkocht worden , voornamelijk dan wel in doe het zelf ketens of oude stock die er nog steeds is in de pc winkel, en heb ook nog meer dan 100Mbps gehaald op een pc met giga netwerkkaart aangesloten op een 100Mbps switch..
soms zorgen teveel gelijktijdige geopende applicaties, of te weinig geheugen, of een trage pc er ook voor dat je internet trager gaat...en altijd meten direct op de modem...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Er zijn zeker nog veel 100MBps switches in omloop. Paar weken geleden bij familie nog eentje gezet : zoonlief heeft UTP kabel tot op zijn kamer voor zijn vaste computer en heeft nu een tv gewonnen met UTP aansluiting. Daar hij in plaats van Netflix op zijn laptop nu op zijn tv wilt kijken heb ik er maar een domme 5 poort switch tussen gezet en voila, hij kan kijken. 100Mbps is meer dan voldoende om wat te surfen, mailen, facebooken, 9gag, en netflix te doen. Gebruikt die pc dan ook niet om te downloaden of te gamen, maar meer voor grafisch werk en bureautoepassingen. Het sturen van de bestanden naar de Syno gaat nu wel wat trager maar daar heeft hij - naar eigen zeggen - geen last van momenteel.

Had toch thuis zo een switchke liggen, dus waarom niet?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

@Louis14 waarom wil je overschakelen op fiber 100?

Voor de Snelheid of hogere datacap?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

jules.brees schreef:Zorg ervoor dat je netwerkkaart 100Mbps aankan,dan krijg je dat probleem niet.
Je bedoelt waarschijnlijk gigabit?
Met een 100Mbps kaartje zal je het maximum van je internet fiber 100 niet halen...
lanadekat schreef:@Louis14 waarom wil je overschakelen op fiber 100?
Voor de Snelheid of hogere datacap?
Goede vraag, want het verschil in prijs is toch wel groot: 41.50 EUR in plaats van 27.80 EUR
Voor 150 GB ipv 100 GB (en 100/10 in plaats van 50/5)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het maximum zal je inderdaad niet halen, maar het zal toch boven de 90Mbps zijn dat je daarmee hebt hoor... Dat lijkt me niet het issue.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vroeg me eigenlijk af of telenet niet met een internet start plus kan komen maar dan met 300 GB limiet en 50/5?
jules.brees
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2018, 15:27

boonpwnz schreef:Ik vroeg me eigenlijk af of telenet niet met een internet start plus kan komen maar dan met 300 GB limiet en 50/5?
Dan kun je toch beter edpnet nemen onbeperkt

Telenet Start heeft 150GB standaard
Telenet Whop heeft 200GB standaard
Ze zullen het volume wel optrekken indien nodig.Ik hoor niemand klagen op Netweters.
https://www.speedtest.net/result/7863101957.png
Ik heb al eens 16TB verzet met whoppa fup aan grote testbestanden.Tussen smorgens 7h30 en 12 uur.Binnen de 2 weken.Niet 1 dag op smalband gestaan.
Van 24 uur Tot smiddags 12 uur is het echt onbeperkt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jules.brees schreef:Zorg ervoor dat je netwerkkaart 100Mbps aankan,dan krijg je dat probleem niet.
Waarom is iedereen hier over netwerkkaarten bezig... de reden van de instabiliteit is nergens vermeld en ook met een 100 Mbps kaartje mag dat totaal geen probleem zijn.

Dit lijkt me weer een "broodje aap"... ik ga het niet doen want ooit heeft er iemand een probleem gehad :bang:
jules.brees
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2018, 15:27

r2504 schreef:
Waarom is iedereen hier over netwerkkaarten bezig... de reden van de instabiliteit is nergens vermeld en ook met een 100 Mbps kaartje mag dat totaal geen probleem zijn.

Dit lijkt me weer een "broodje aap"... ik ga het niet doen want ooit heeft er iemand een probleem gehad :bang:
Kom kom hoe dikwijls heeft het al aan een netwerkkaart gelegen die onvoldoende capaciteit heeft.Ik heb het zelfs al meegemaakt.
Hoeveel zitten er nog met een oude formule aan 30Mbps,of zelfs minder.
Wat is dan de oorzaak,weet jij het?
https://www.speedtest.net/result/7863101957.png
Ik heb al eens 16TB verzet met whoppa fup aan grote testbestanden.Tussen smorgens 7h30 en 12 uur.Binnen de 2 weken.Niet 1 dag op smalband gestaan.
Van 24 uur Tot smiddags 12 uur is het echt onbeperkt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jules.brees schreef:Kom kom hoe dikwijls heeft het al aan een netwerkkaart gelegen die onvoldoende capaciteit heeft.
Volgens mij spreek je nog over PC's van 10 jaar geleden... trouwens het is niet omdat je de maximum snelheid niet kan halen met je hardware dat het daarom instabiel is. Het zal trouwens altijd beter zijn dan zijn oude abonnement.
jules.brees schreef:Hoeveel zitten er nog met een oude formule aan 30Mbps.
Wat heeft dat ermee te maken... dat zijn gewoon mensen die niet beter weten (en nooit hun abonnement hebben aangepast, TN doet dit namelijk niet vanzelf).
jules.brees schreef:Wat is dan de oorzaak,weet jij het?
Nee, zonder de nodige info weet ik dat niet... en dan ga ik ook niet vanalles verzinnen.

Nogmaals, uitspraken van "er was ooit iemand met een probleem" zijn zinloos laat staan dat je hierop je beslissing gaat baseren !
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

jules.brees schreef:
boonpwnz schreef:Ik vroeg me eigenlijk af of telenet niet met een internet start plus kan komen maar dan met 300 GB limiet en 50/5?
Dan kun je toch beter edpnet nemen onbeperkt

Telenet Start heeft 150GB standaard
Telenet Whop heeft 200GB standaard
Ze zullen het volume wel optrekken indien nodig.Ik hoor niemand klagen op Netweters.
Dag RickyRocker ... :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

jules.brees schreef:Wat is dan de oorzaak,weet jij het?
Telenet Basic Internet maakt nog gebruik van EuroDOCSIS 2.0-technologie terwijl Telenet Internet Fiber 100 gebruikmaakt van EuroDOCSIS 3.0-technologie. Die laatste technologie is storingsgevoeliger en populairder. Als het lokale coaxnetwerk niet perfect in orde is of er zit een heel leger Netflix-klanten op de lokale node, dan kan die 100/10 Mbps zeer onstabiel zijn tijdens de piekuren.

In dat geval is een VDSL2-verbinding bij EDPnet zeker een betere keuze: hogere uploadsnelheid, onbeperkt datavolume en stabielere downloadsnelheid.
jules.brees
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2018, 15:27

raf1 schreef:
In dat geval is een VDSL2-verbinding bij EDPnet zeker een betere keuze: hogere uploadsnelheid, onbeperkt datavolume en stabielere downloadsnelheid.
Wat is het hoogst haalbare bij edpnet hun 100/40Mbps formule
Snelheden tot is gewoon de mensen bedotten,dat zoiets mag :nono:
Haal je deze snelheid ook effectief ? zoals bij Telenet wel het geval is.
Geef mij maar Telenet Fup De koper aanbieders met onbeperkt volume halen niet eens de helft volume zoals een whoppa klant :bang:




Afbeelding
https://www.speedtest.net/result/7863101957.png
Ik heb al eens 16TB verzet met whoppa fup aan grote testbestanden.Tussen smorgens 7h30 en 12 uur.Binnen de 2 weken.Niet 1 dag op smalband gestaan.
Van 24 uur Tot smiddags 12 uur is het echt onbeperkt
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”