4K TV zonder...4K zenders!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Nieuwe schotel dan, 45 euro of zo. En niet selectief lezen Boulder. Ik vernoemde een multifeedhouder met plaats voor 4 LNB.
Maar je rekent wel maar één LNB, die andere 3 moet je ook rekenen.
Wat nieuwelingen in de satellietwereld niet weten, is dat de zenders die anders allemaal op dat ene kabeltje van Telenet of Proximus binnenkomen over een pak verschillende satellieten verspreid zitten.
OK, je zult ze waarschijnlijk niet allemaal willen, maar ik heb er 4 en ik heb ze allemaal wel eens nodig.
13.2°E voor mijn Spaanse/Portugese/Brailiaanse zenders, 19.2°E voor de Duitse, 23.5°E zou ik nodig hebben mocht ik TVV gebruiken, en 28.2°E voor de BBC's en dergelijke.
Jack Daniels schreef:Die kan je naar believen uitrichten. Dus ook geen issues meer bij het kiezen van de satelliet positie en de boeketten die je wilt ontvangen.
Met die 4 ben ik redelijk tevreden, maar eigenlijk is het ook alweer te weinig, ik mis Hispasat, dus zou eigenlijk weeral een duurdere opstelling nodig hebben, met nog meer koppen.
Jack Daniels schreef:En een extern USB schijfje van een euro of 20 bij Ali hangt er bij mij aan.
Die dus weer niet in je berekening zat...
Jack Daniels schreef:En wil je een nog groter aanbod van satellieten? Dan plaats je toch gewoon een draaibare opstelling of je gaat voor een wavefrontier.
Dus weer extra kosten, als je natuurlijk al die kosten weglaat lijkt het goedkoop.
Een draaibare opstelling heeft als voordeel dat je in principe overal naartoe kan (elke satpositie die zichtbaar is), maar dan moet je wel zien dat je niet begint te zappen tussen zenders die op verschillende satellieten zitten, of dat ding moet heel de tijd draaien, wat voor serieuze vertraging zorgt.
Een wavefrontier lijkt mij dan interessant, als je zo'n schotel mag/kunt zetten.

Hopelijk ben je ook voldoende hobbyist, dat je het allemaal zelf kunt installeren, of je mag er nog de kost van een technieker bijrekenen...
Jack Daniels schreef:En die kosten heb je inderdaad niet bij Proximus of Telenet. Maar die kosten verdien je snel terug. Goedkoopste tv abonnement bij TV Vlaanderen is 17,99. Bij Telenet 27,90. Scheelt al gauw 120 euro per jaar.
Mocht het nu waar zijn, zou dat een groot verschil zijn.
Alleen is het niet waar.
Ik betaal zelf 17,90€/maand bij Telenet.
Je kunt namelijk je digibox/digicorder kopen.
Dus ik ben 9€c/maand duurder bij TV Vlaanderen, en ik moet er extra investeringen voor doen?
Bovendien zal ik niet alle zenders in HD hebben die ik op de kabel wel in HD heb, zoals Vijf, ik zal bepaalde zenders maar op beperkte uren kunnen bekijken, zoals KanaalZ, of gewoon niet kunnen bekijken (de regionale bijv., Njam, ...)
Jack Daniels schreef:Daarmee is je satelliet investering zo goed als betaald op 1 jaar tijd. Voor de jaren daarna steek je die 120 euro in je zakken.
Met foute berekeningen kun je natuurlijk alle kanten mee op.
Jack Daniels schreef:Bij Proximus zit je aan 59 euro per maand maar daar is internet inbegrepen. Trek ik daar bv. de kost van mijn internet start af (27,50) dan kost tv 21,50 per maand bij Proximus.
Maar dan heb je weer bepaalde zenders bij TV Vlaanderen die enkel via een internetverbinding te bekijken zijn.
Dus eigenlijk kun je daar niet zonder internet.
Daarmee wordt TV Vlaanderen nog een pak duurder.
philippe_d schreef:Kan iemand mij uitleggen wat die hele discussie hier (satelliet versus Telenet versus Proximus) te maken heeft met de deze topic?
De OT ging over 4K televisies en 4K zenders ...
Wel, we weten toch dat satellitetv alleen maar strohalmen zoekt om zich aan vast te klampen, 4K is alleen maar een excuus om TV Vlaanderen en satellietTV aan de man te brengen.
Eens de voet tussen de deur wordt het algauw het klassieke sprookje dat je veel geld kunt besparen door satellietTV te nemen, met foutieve berekeningen, en wordt het weer een vergelijking (met foute prijzen) tussen TV Vlaanderen enerzijds en Telenet/Proximus anderzijds.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik lees 27,10 bij Telenet
https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/telenet-tv/
Hoezo 9 euro duurder bij TVV? Je schrijft zelf 17,90 bij Telenet en TVV is ook 17,90?????
Harde schijf is geen verplichting. Je hebt kijkers bij Telenet die een decoder met HD hebben en anderen hebben een decoder zonder HD.
Wat het aanbod betreft: ik heb een pak zenders via sat die je niet bij PX of TN hebt. Al was het maar de Britse zenders zoals de ITV kanalen, Channel 4, Film4, Horror Channel... Dus jouw vergelijking gaat niet op omdat dat aanbod in beide richtingen werkt. Ik heb trouwens totaal geen boodschap aan Vlaamse regionale zenders. Britse (film) kanalen zijn voor mij veel waardevoller dan één of ander regionaal prutszendertje.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 21 dec 2018, 12:20, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Ik lees 27,10 bij Telenet
https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/telenet-tv/
Je kunt nog altijd een digicorder of digibox kopen, en dan betaal je die huur niet.
Dat is hier al regelmatig geschreven, maar er zijn mensen die dat iedere keer opnieuw "vergeten".
Jack Daniels schreef:Hoezo 9 euro duurder bij TVV? Je schrijft zelf 17,90 bij Telenet en TVV is ook 17,90?????
9€c = 9 eurocent.
Je zei zelf dat TVV 17,99€ kostte, dat is dus 9 erucoent duurder...
Jack Daniels schreef:Harde schijf is geen verplichting. Je hebt kijkers bij Telenet die een decoder met HD hebben en anderen hebben een decoder zonder HD.
Tuurlijk, maar de lezer die het allemaal niet zo goed kent ziet daar allerlei begrippen, en wil wel eens door de bomen het bos niet meer zien, en op die manier gemist hebben dat hij een decoder zonder harddisk heeft gekocht, en dus niet kan opnemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan moet Telenet om te beginnen eens duidelijk vermelden dat die prijs inclusief huur decoder is en het niet ergens wegmoffelen. Wie op de site terechtkomt denkt dat hij 27,10 moet betalen terwijl dat niet het geval is. Die 17,99 was een foutje van mij. Is maar 17,90 bij TVV. Verder ken ik de werkwijze van Telenet niet maar je zou op zijn minst verwachten dat op de pagina met prijzen meteen bij vermeld wordt dat de decoder gehuurd kan worden voor een bepaald bedrag of dat je hem kan kopen. Bovendien is het zo dat je voor een Telenet decoder enkel en alleen terecht kan bij... Telenet. Als mijn sat ontvanger de geest geeft koop ik wat ik wil en waar ik wel en ben ik niet merk of provider gebonden.
Verder ga ik niet meer reageren in deze thread, het is en blijft een welles-nietes spelletje. Ik heb sat ontvangst en dat bezorgt mij een veel en veel groter aanbod en een totale vrijheid, op alle gebied. Telenet ligt al jaren buiten en dat wens ik zo te houden. En mocht er zich op gebied van VDSL een nieuwe, onafhankelijke provider aanbieden die volledig los staat van PX, dan zijn de dagen van PX hier ook geteld.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Dan moet Telenet om te beginnen eens duidelijk vermelden dat die prijs inclusief huur decoder is en het niet ergens wegmoffelen. Wie op de site terechtkomt denkt dat hij 27,10 moet betalen terwijl dat niet het geval is.
Ze proberen inderdaad, zoals alle verkopers, hun product maximaal aan te smeren.
Maar dat doet TV Vlaanderen ook, ik zie hen ook geen reclame maken voor andere ontvangers.
Jack Daniels schreef:Die 17,99 was een foutje van mij. Is maar 17,90 bij TVV.
Dat is dus dezelfde prijs, dan vind ik TV Vlaanderen echt wel veel te duur voor wat het is.
Jack Daniels schreef:Bovendien is het zo dat je voor een Telenet decoder enkel en alleen terecht kan bij... Telenet. Als mijn sat ontvanger de geest geeft koop ik wat ik wil en waar ik wel en ben ik niet merk of provider gebonden.
Goh, is dat nog zo?
TV Vlaanderen biedt steeds meer zenders via IPTV aan, en die kun je niet met om het even wat ontvangen.
Ze hebben ook zenders die enkel met hun module beschikbaar zijn.
Dat voordeel voor de kijker/klant van de vrije hardwarekeuze zijn ze steeds meer aan het wegwerken.
Als het nu nog de tijd geweest was dat je met een losse smartcard kon werken, die dan werkte voor alle zenders uit het abonnement, zou ik je gelijk geven, maar dat is al lang niet meer zo.
En als je al internet moet hebben om bepaalde zenders te ontvangen, aan hoeveel zit je dan per maand?
Dan zit je gewoon een pak duurder dan bij de kabel.

Trouwens, er bestaan toch gecertifieerde CI+ toestellen van andere fabrikanten?
En mijn TV, waarin mijn CI+ module zit, en waaraan ik een harddisk kan hangen, is toch ook niet van Telenet?
Dus zelfs dat argument klopt niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:Kan iemand mij uitleggen wat die hele discussie hier (satelliet versus Telenet versus Proximus) te maken heeft met de deze topic?
Je kan daarover alleen opmerken dat er via Telenet en Proximus totaal geen 4K-aanbod beschikbaar is en dat via de Waalse kabeloperator Voo en via satelliet wél een "kennismakingsaanbod" 4K-zenders beschikbaar is.
Dat de belangrijkste marktspelers geen 4K aanbieden is nogmaals een bevestiging van het duopolie: veel beloven en weinig geven, doet de Vlaamse gek in vreugde leven
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...En mocht er zich op gebied van VDSL een nieuwe, onafhankelijke provider aanbieden...

Daarom speel ik met de gedachte ¨easy internet@home¨ als vervanger van VDSL een kans te geven!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
philippe_d schreef:Kan iemand mij uitleggen wat die hele discussie hier (satelliet versus Telenet versus Proximus) te maken heeft met de deze topic?
Je kan daarover alleen opmerken dat er via Telenet en Proximus totaal geen 4K-aanbod beschikbaar is en dat via de Waalse kabeloperator Voo en via satelliet wél een "kennismakingsaanbod" 4K-zenders beschikbaar is.
Dat de belangrijkste marktspelers geen 4K aanbieden is nogmaals een bevestiging van het duopolie: veel beloven en weinig geven, doet de Vlaamse gek in vreugde leven
Tja, "kennismakingsaanbod op satelliet".
Die demozenders komen van Astra.
Astra lanceert satellieten en stelt dan de transponders te huur aan zendergroepen.
Dus het is in hun belang dat er rap 4K gebruikt wordt, en daar gaan ze graag wat demofilmpjes voor tonen.
Als je echt een eerlijke vergelijking wilt doen, moet je TV Vlaanderen qua 4K vergelijken met Telenet/Proximus.
Wat biedt TV Vlaanderen in 4K aan?
Welgeteld één zender : Insight UHD, en die is enkel te bekijken met hun eigen ontvangers + de nieuwste M701 CAM module.
Wie nog een oudere CAM module heeft kan het vergeten (op een paar jaar tijd zijn er 3 CAM modules geweest...).
En tegenover die ene 4K zender, staan dan wel diverse zenders die TV Vlaanderen nog in SD aanbiedt (Vijf bijv.), terwijl die op op de kabel en bij Proximus in HD zijn.
En er zijn verschillende zenders die ze zelfs niet eens hebben, zoals de regionale zenders.
Dan denk ik: dat is willen lopen voordat je kunt gaan, je wilt pronken met 4K, maar tegelijk heb je niet eens HD op alle basiszenders.
Wat ben ik met een exotische 4K zender met heel specifieke programma's, die ik hoogstwaarschijnlijk niet ga bekijken, terwijl de écht belangrijke zenders niet eens in HD zijn, of zelfs gewoon ontbreken?

Dan hoop ik toch dat het zo loopt als met HD indertijd.
Het duurde toen relatief lang tegen dat Telenet en Proximus HD aanboden.
Maar toen het er was, was er wel interessante content, ik denk dan aan de Prime Star HD, en de sportzenders.
Daar kon je ten minste iets interessants mee zien.
Het hangt natuurlijk van je persoonlijke smaak af.
Zoals gezegd, ik heb nu op mijn satellietontvanger 4K mogelijkheden.
Als ik al 5 minuten naar een 4K zender gekeken heb, zal het veel zijn...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”