Telenet TV interactief maken na Modem-Only

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bunecarera
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hoi,

Ik heb sinds vandaag opnieuw Telenet in het Brusselse. Business Fibernet en digitale TV met een modem-only opstelling. Ik ben overgeschakeld van Proximus.
Alles werkt, wat al een groot geluk is volgens de telenet technicus door de vaak belabberde staat van vroegere SFR aansluitingen.

Mijn opstelling nu:
Modem Only --> TP Link WDR4900/N900 router met DD-WRT software (v24-sp2) --> uitgaande verbindingen naar desktop PC, Samsung TV en digirecorder DC-AD2200 .

Alles werkt, alleen is digitale tv niet interactief aangezien de digirecorder na de router staat.

Ik slaag er niet in om een vlan op te zetten via de DD-WRT software. Alle vergelijkbare handleidingen die ik vind geven aan dat er een aparte tab zou moeten zijn in de router DD-WRT interface om een vlan op te zetten, maar die heb ik dus niet.

Daarom wil ik een switch hangen tussen de modem only en de digirecorder/router om zo de digirecorder voor de router te plaatsen. Dan zou hij normaal wel gewoon een IP adres moeten krijgen van de modem.

Vraag is nu: welke switch?
Mag dat een simpele cheap-ass unmanaged switch zijn? Genre deze: https://www.coolblue.be/nl/product/3631 ... sg105.html
DLNA hoeft toch niet.

Of best toch een managed switch? https://www.coolblue.be/nl/product/5362 ... g105e.html bijvoorbeeld.

Maakt het in een gewone thuis-situatie iets uit?

thx
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Een gewone cheap-ass layer 2 switch volstaat hier (*).
Enkel zult u geen DLNA kunnen doen, noch opnames delen met een tweede (of derde, of vierde, ...) digicorder bij je thuis.
Als u er maar eentje heeft, kan dat geen kwaad.

(*) Met de nieuwe TV box, die nu nog in test is, is IGMP snooping aan te raden als feature.
Aangezien deze box meer gericht is op IPTV.
Mogelijks bekijk je best al of deze switch die feature zal hebben.
Die TP-link op Coolblue heeft dat alvast wel.
Bunecarera
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Ok, bedankt voor de info.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”