Opnieuw misleidende reclame Telenet.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

MaT schreef:
proximusboyke schreef: Gelijk welke dienst je neemt moet je ALTIJD de voorwaarden lezen.
Jazeker, alleen lijkt het me niet de bedoeling dat je adverteert met A om in je voorwaarden te zeggen dat het B is.


ok en waar staat in de adverdentie onbeperkte bandbreedte ?
je kan nog verder sonbeperkt downloaden dus strikt genomen hebben ze gelijk !!! ge moogd naar de hoogste rechtbank gaan ze gaan u ongelijk geven !!!!

dommel en edpnet is ook voor velen niet onbeperkt
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Lees de vorige post.
Er staat: Onbeperkt surfen tot 200 Mbps¹.

Als ik dat lees verwacht ik op elk moment van de dag, via elk protocol de snelheid tot 200Mbps te halen ongeacht hoeveel GB ik al verzet heb.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Als ik lees TOT 200 mbps ga ik altijd opletten.
TOT is niet TOT en MET.
Tot kan ook 1 mbps zijn.

Man wat zijn we aan het muggenziften...

Ik vind dat het klopt. Je kan ONBEPERKT op internet, dus zonder onderbreking, en dit met een snelheid TOT 200 mbps.
Dat men dit taalkundig niet begrijpt, is een ander probleem.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

raf1 schreef:
Sylvester schreef:Het is correct gemeld, je hebt onbeperkt internet, de rest is uw voorkeur die zelfs een beetje fout is.
Dus 1 Mbps is ook onbeperkt internet? Eén druppel cola per uur beschouw je ook als onbeperkt cola? Zevert niet hé.

dus al ik goed begrijp een vriend van mij die edpnet heeft en zoals bij alle koper providers haalt hij 3/0.4 dan is dat overal misleidende reclame want da is niet onbeperkt. :banana:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Voor de huidige internettoepassingen is een snelheid van 1 Mbps inderdaad in de praktijk een ernstige beperking en wordt zo'n internetverbinding door de gemiddelde consument niet ervaren als onbeperkt.
Dus ja, in België is onbeperkt internet op sommige adressen niet mogelijk. Het verschil bij Telenet is dat het regime van 1 Mbps voor alle Wigo-klanten geldt. Bij EDPnet gaat het om uitzonderingen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Pfff... dit gaat hier weer tien pagina's geleuter worden over onbeperkt... staat het je niet aan dien dan een klacht in (met het geleuter hier bereik je toch niets).

Je kan een klacht indienen bij https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/nl/welkom en https://www.jep.be/nl/klachten/informat ... nprocedure
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Sylvester schreef:Als ik lees TOT 200 mbps ga ik altijd opletten.
TOT is niet TOT en MET.
Tot kan ook 1 mbps zijn.
Sylvester, je doet echt belachelijk nu om die kromme redenering toch te laten kloppen.
Na de 750GB is het niet meer tot 200Mbps maar tot 10Mbps.
Je blijft onbeperkt surfen, maar wel trager (tot 10 Mbps1 downstream en tot 1 Mbps1 upstream) tot je Telemeter weer op 0 staat
Dat 10Mbps taalkundig/wiskundig ook onder tot 200Mbps valt doet er niet toe, de maximum snelheid daalt na de grens van 750GB.
proximusboyke schreef: dus al ik goed begrijp een vriend van mij die edpnet heeft en zoals bij alle koper providers haalt hij 3/0.4 dan is dat overal misleidende reclame want da is niet onbeperkt. :banana:
Klein verschil: dat is een technische beperking en geen kunstmatige. DSL providers moeten trouwens ook allang vermelden dat het maximum snelheden zijn ipv insinueren dat de geadverteerde snelheden bij iedereen haalbaar zijn.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

MaT schreef: Sylvester, je doet echt belachelijk nu om die kromme redenering toch te laten kloppen.
Na de 750GB is het niet meer tot 200Mbps maar tot 10Mbps.
Ja dat klopt, wat is daar mis mee? Het is ook onder de 200Mbps, en de voorwaarden zijn gekend.
Het is TOT 200Mbps onder uw abonnement, en dit voor een ganse maand.
Wie trekt hier wat krom?
MaT schreef: Dat 10Mbps taalkundig/wiskundig ook onder tot 200Mbps valt doet er niet toe, de maximum snelheid daalt na de grens van 750GB.
Jawel hoor, wiskunde is een exacte wetenschap. Geen gezeur, dat klopt.

Nogmaals heel simpel : Je kan ONBEPERKT op internet. De rest is gewoon LEZEN en WETEN
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

raf1 schreef:Dit jaar hebben al verschillende operatoren hun reclames met vermelding "onbeperkt" moeten wijzigen.
https://www.jep.be/nl/nieuws/orange-25- ... topzetting
https://www.jep.be/nl/beslissingen-van- ... e-09052018
https://www.jep.be/nl/nieuws/proximus-2 ... topzetting
Bedankt voor de interessante links.
Hieruit blijkt duidelijk dat noch het BIPT, noch de Raad voor Reclame (JEP) een probleem hebben met het woord "onbeperkt" in de reclame boodschappen. Meer nog, ze vinden het héél normaal, dat Arend (Orange) of Mobilus XL (Proximus), na 20GB de snelheid vermindert naar 512 kbps (en betalend maakt in Europa zoals toegelaten bij roaming), gezien dit de gangbare praktijk is in de sector :wink: .

Het enige bezwaar dat de JEP heeft met de reclame is dat de "kleine lettertjes" (namelijk de FUP) niet of onvoldoende getoond wordt. Een sterretje (*) achter het woord "onbeperkt" verwijzend naar de kleine lettertjes is al voldoende.

Kort samengevat, volgens BIPT en "Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame".
  • is het woord "onbeperkt" op zich niet misleidend.
  • is het feit dat de de beperkingen niet goed genoeg aan bod komen wel misleidend en niet toegelaten.
Of je er nu een taalkundige of wiskundige of filosofische uitleg aan geeft, dit is de interpretatie van de toezichthoudende authoriteiten.

Einde discussie?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Als het allemaal zo simpel was sylvester waarom staat er bij hun andere abbo's ook niet unlimited of bij mobile specs?

Daarbij heb je ook namelijk "ongelimiteerd" volgens jouw redenering.
Die term werd ingevoerd omdat ze het net heet aan de schenen kregen 10j terug toen de kleinere dsl providers met weldegelijk unimited kwamen en niet na 2j dood genepen werden door providerpesten.

Stop trouwens met je "maar het is nog altijd beter dan dsl want je krijgt meer dan sommigen". Met vectoring e.d. is het best lastig om nog onder de 10mbit te gaan bij dsl.

Het zorgt gewoon voor verwarring, niet meer en niet minder.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

GuntherDW schreef:Als het allemaal zo simpel was sylvester waarom staat er bij hun andere abbo's ook niet unlimited of bij mobile specs?
Omdat die geen onbeperkt internet hebben ?!
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Toch wel, je kan toch blijven surfen als je bundel opgebruikt is?
Alleen betaal je 0.10ct/MB maar dat staat netjes in de voorwaarden.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Of bij de vaste smallband van 1mbit oid tot je bijbetaalt. Is toch ook ongelimiteerd dan?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Mijns inziens is het simpel:

Moet je na het verbruiken van een bepaalde hoeveelheid data plots bijbetalen? Of erger: wordt je internet afgesloten voor de rest van de maand?
Zo ja: dan is dit niet onbeperkt.

Bij Telenet kan je verder blijven gebruikmaken van het internet, met tussen bepaalde uren een verminderde snelheid, maar het blijft operationeel zonder bijbetalen.
Dus ja, mijns inziens voldoet dit aan "onbeperkt".
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

MaT schreef: Niet helemaal, men linkt het wel degelijk aan de snelheid ook. Op de productpagina staat:

Onbeperkt surfen tot 200 Mbps¹.

Terwijl dat niet zo is. Het zou moeten zijn:

750GB surfen tot 200Mbps, onbeperkt surfen tot 10Mbps.
Dat klopt ook niet... Ik heb al ettelijke terrabytes verzet zonder nog maar een minuut op lage snelheid gezeten te hebben. ;)

Tijd voor de popcorn...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

"Onbeperkt" = zonder beperking

De technische beperkingen van de infrastructuur niet meegeteld, vormt de fup wel degelijk een beperking, nl in snelheid.

Het moet verder ook maar ns gedaan zijn met beperkingen in de kleine lettertjes te steken.
Waarom is daar nog geen wet over, die vereist dat snelheid en volumebeperkingen in de hoofding staan in dezelfde lettergrootte als de hoofdreclame?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Onbeperkt bestaat niet, er zijn altijd technische aspecten die het limiteren. In dit geval een verzadigd netwerk die ze met een tooltje, FUP genaamd, willen beheren.

Toen men bij Telenet een ongelimiteerd abbonement invoerde waren er her en der bevragingen over hoe de FUP te adverteren. Men kreeg verschillende definities en men mocht bij eigen interpretatie zeggen of het duidelijk was of niet.
sdke
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Die 750gb is toch alleen maar tijdens de piekuren?

De meeste mensen die wat verbruik hebben, hebben volgens mij ook wel een downloadmanager..
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:Hieruit blijkt duidelijk dat noch het BIPT, noch de Raad voor Reclame (JEP) een probleem hebben met het woord "onbeperkt" in de reclame boodschappen.
Inderdaad, maar hieruit blijkt vooral dat consumenten zich bedrogen voelen. De JEP volgt blindelings de aanbevelingen van het BIPT die met debiele argumenten zoals "gangbare praktijk" en "20 GB zal zelden of nooit gebruikt worden" stelt dat het internet niet evolueert of mag evolueren in het voordeel van de consument. Het BIPT ontkent dus in feite de prognoses van Cisco die stellen dat dataverkeer 25% aangroeit per jaar.
Het BIPT vertegenwoordigt duidelijk niet de consument, maar het duopolie. Dat mag ik gerust corrupt noemen.
philippe_d schreef:Einde discussie?
De discussie zal nooit stoppen zolang operatoren kleine lettertjes, voetnoten of asterisks nodig hebben om de betekenis van een woord uit te hollen.
De discussie zal alleen maar aanzwellen wanneer JEP en BIPT blijven stellen dat dataverbruik niet evolueert.
Bo.
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:31
Bedankt: 2 keer

Niet vergeten dat het JEP een zogenoemd zelfregulerend orgaan is binnen de reclamewereld...
Die kijken toch niet met zulk een neutrale blik naar de marketingtruuken die ze in hun eigen sector verzinnen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Inderdaad, wat dus betekent dat je op basis van artikel 97 van de wet marktpraktijken en consumentenbescherming naar de rechtbank moet om je gelijk te halen. De JEP en het BIPT zullen pas na uitspraak van een rechter van mening veranderen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe_d schreef:Einde discussie?
Maar nee, er zijn er die zich geroepen voelen hier nog minstens tien bladzijden over vol te schrijven :bang:

Er valt hier trouwens niets nieuws meer over te schrijven... ben je daar niet mee akkoord dien dan klacht in (dan doe je nog iets nuttigs).

PS. Dit laatste slaat niet op jou philippe_d
Bo.
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:31
Bedankt: 2 keer

Onbeperkt. Waarschijnlijk is dat een uitvindsel van de politieke adviesraad.

Veel beloven en weinig geven doet zotten in vrede leven.

Het levenslied van de politiekers in den belziek
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

decat schreef:Dan klik je daar op diezelfde pagina op 'Voorwaarden WIGO' .
Het was mij ook niet duidelijk dat je daarop kon klikken, leek eerder zo'n 'open-schuif-balkje' te zijn dat hier al open stond, mits dat pijltje. Maar inderdaad, na 2 keer doorklikken kan ik het vinden. Dit zou niet de norm moeten zijn wanneer je uitpakt met "onbeperkt" en het alles behalve onbeperkt is volgens de voorwaarden waarmee zij het product aan de man brengen, namelijk in combinatie met hoge snelheid. Ja, "tot 200mbs" wil niet zeggen dat je altijd 200 mbs gaat halen, maar dan ga je er wel van uit dat je daar relatief dicht gaat tegen zitten. En 5% van die snelheid is voor mij dan niet "redelijk". Maar blijkbaar zijn de klanten de enigen die moeten "redelijk" zijn (fair use), maar Telenet niet?

Dus het feit dat het ergens verborgen is op hun website (als hun eigen verkoper het al niet weet te vinden) wil niet zeggen dat het daarom niet meer misleidend is. Als ik een abonnement neem dat wordt gepromoot als ongelimiteerd tot 200mbs, bij een provider die er prat op gaat over heel het land de beste snelheid te kunnen leveren, dan denk ik dat het redelijk is te verwachten dat in de vakantie, of wanneer ik zonder werk zit, dat ik Netflix kan binchwatchen zoveel ik wil. En niet na 2 weken op 10mbs gezet wordt, waardoor de rest van het gezin niks meer zou kunnen doen wanneer Netflix op staat.

Het gaat me trouwens om de combinatie van het verstoppen van hun FUP, met de werkelijke limiet van 750GB die wat mij betreft qua "fair use" gewoon niet meer van deze tijd is.
sdke schreef:Die 750gb is toch alleen maar tijdens de piekuren?

De meeste mensen die wat verbruik hebben, hebben volgens mij ook wel een downloadmanager..
Ahja? Laat me weten hoe ik Netflix films kan downloaden 's nachts om de volgende dag te bekijken. Legaal.
mailracer schreef:Onbeperkt bestaat niet, er zijn altijd technische aspecten die het limiteren. In dit geval een verzadigd netwerk die ze met een tooltje, FUP genaamd, willen beheren.
Onder onbeperkt versta ik, en ik denk ik niet alleen, dat er mij geen beperkingen zullen worden opgelegd met betrekking tot het product dat ik heb afgesloten. Indien mijn aansluiting+netwerk 200mbs aankan, en ik zou 24/7 staan te downloaden, zal ik ook een limiet hebben. Namelijk de limiet van wat je op een maand aan 200mbs zou kunnen downloaden. Zijnde +/- 65 terrabyte.

En neen, ik verwacht geen 65 terrabyte te kunnen downloaden, ik ben niet achterlijk, ik verwachtte dat Telenet FUP's zou hebben en ben er ook naar gaan zoeken maar heb op die pagina niks gevonden, maar ik denk wel dat we in tijden van 4K youtube, Netflix, cloud backups... al wel wat meer mochten verwachten dan 750GB. En dus als er geen melding gemaakt wordt van FUP (gezien ik ze niet vond) dat er dus wel degelijk een "aanvaardbare" limiet zou opzitten, en niet ééntje die je makkelijk kan bereiken met een dienst als Netflix.
blaatpraat schreef:Bij Telenet kan je verder blijven gebruikmaken van het internet, met tussen bepaalde uren een verminderde snelheid, maar het blijft operationeel zonder bijbetalen.
Dus ja, mijns inziens voldoet dit aan "onbeperkt".
Sylvester schreef:Ja dat klopt, wat is daar mis mee? Het is ook onder de 200Mbps, en de voorwaarden zijn gekend.
Het is TOT 200Mbps onder uw abonnement, en dit voor een ganse maand.
Wie trekt hier wat krom?
Je kan blijven gebruik maken van het internet, maar de snelheid wordt beperkt, dus is het niet onbeperkt. Ik wil een abonnement afsluiten voor onbeperkt EN SNEL internet, zoals ze adverteren. Niet onbeperkt met maximum 10mbs. Hoe je het ook draait of keert, dit is misleidend, ook al staat het na 2x doorklikken ergens op een andere pagina vermeld. Inderdaad wie trekt hier wat krom. Jij trekt hier de betekenis van het woord onbeperkt krom, want er wordt een beperking opgelegd. Wat begrijp je daar niet aan?

Het is dus niet onbeperkt tot 200mbs, het is onbeperkt tot 10mbs. En als je gaat lullen dat "tot" 200mbs niet uitsluit dat het 10 zal zijn, dan kunnen we morgen ons verwachten aan reclames "tot 900mbs" ook al kunnen ze dat niet leveren en zal er niemand die snelheid kunnen halen, maar dat is dan volgens uw redenering ok, want "tot 900" sluit ook niet uit dat het maar "150" zal zijn.

Als je in de zomer op vakantie gaat in de VS en ge gaat daar een auto huren met "onbeperkt aantal kilometers", dan verwacht je ook niet dat er na 100 kilometer plots een begrenzer aanslaat die u maximum aan 20mph laat verder rijden. Los van het feit of het ergens in de kleine letterkes vermeld staat. Google, Facebook, Microsoft, Apple... hebben ook al kletsen gekregen van de EU ondanks het feit dat ze steeds toestemming vragen in kleine letterkes om toegang te hebben tot uw privédata, en ongeacht het feit dat elke gebruiker er toe instemde.
r2504 schreef:Pfff... dit gaat hier weer tien pagina's geleuter worden over onbeperkt... staat het je niet aan dien dan een klacht in (met het geleuter hier bereik je toch niets).

Je kan een klacht indienen bij https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/nl/welkom en https://www.jep.be/nl/klachten/informat ... nprocedure
Die klacht was al lang ingediend voor dit topic gemaakt werd. Wees gerust.
proximusboyke schreef:
raf1 schreef: Dus 1 Mbps is ook onbeperkt internet? Eén druppel cola per uur beschouw je ook als onbeperkt cola? Zevert niet hé.
dus al ik goed begrijp een vriend van mij die edpnet heeft en zoals bij alle koper providers haalt hij 3/0.4 dan is dat overal misleidende reclame want da is niet onbeperkt. :banana:
Dat is geen beperking die wordt OPGELEGD. Als ge op restaurant gaat, en ge moogt eten à volonté, maar ge hebt maagklachten, en kunt maar een kinderportie verzetten, is dat niet de schuld van het restaurant.
Philippe_D schreef:Of je er nu een taalkundige of wiskundige of filosofische uitleg aan geeft, dit is de interpretatie van de toezichthoudende authoriteiten.
Ah, als de autoriteiten het zeggen, dan is het in orde he :roll:

Want die maken nooit fouten, daar wordt niet gelobby'd, die zijn beyond reproach. Als er ergens iemand die hoogstwaarschijnlijk het verschil niet kent tussen een Megadrive en een megabyte vindt dat het ok is, dan zal ik mijn mening moeten herzien. Het gaat me niet enkel om het feit of er met "ongelimiteerd" mag uitgepakt worden (en zoals ik al zei, ik ben niet achterlijk, ik besef dat er wel "ergens" een limiet zal zijn) maar dat het ten eerste dan zeer duidelijk moet te vinden zijn, en dus niet na 2x doorklikken vanaf de productpagina. Maar ook dat wanneer er MAG gebruik gemaakt worden van de term "ongelimiteerd" dat de limiet die dan daadwerkelijk wordt opgelegd, geen belachelijk limietje is waar een huismoeder die 6 uur per dag Netflix kijkt, al op haar eentje los over kan gaan.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Naar mijn inziens wil Telenet gewoon niet dat er naar andere streamingdiensten gekeken word, anders heeft hun eigen aanbod geen publiek meer. Nu de informatie rond de Fup is mss niet duidelijk voor nieuwe klanten, maar de mensen die het al jaren hebben, hebben er weinig problemen mee. Je klacht gaat over ? Dat er een Fup is, of dat het slecht geadverteerd staat ?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ahja? Laat me weten hoe ik Netflix films kan downloaden 's nachts om de volgende dag te bekijken. Legaal.
Dit kun je toch gewoon via de app op iOS of Android? Ik download zo hele reeksen voor op het vliegtuig of in de fitness.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik vind het vreemd dat vooral mensen met een abonnement op EDPNET of iets anders op het koperpaar zeer hevig hierop reageren.
Waarom? Jullie hebben toch het beste van het beste, jullie hebben toch onbeperkt internet en continu hoogste snelheid zoals geadverteerd op de site van jullie ISP?
Of is dat toch niet zo? Is het gras daar dan toch niet zo groen?

Er is overal een beperking hoor. Als je op het koperpaar continu 400 Mbps zou kunnen krijgen, zou dit ook niet continu zijn.
Het draait binnen de ISP's allemaal rond bandbreedte. Bandbreedte kost geld. Bij wijze van spreken kost elk bitje geld.

Ook op eventuele (toekomstige) fiber aansluitingen naar huizen krijg je ook niet wat een glasvezel kabel eventueel zou aankunnen, en dit om bovenstaande reden.

Ik heb niet het beste van het beste. Ik heb Telneet en ben tevreden. Ik kan voor mijn NAS backup en andere toepassingen maandelijks ettelijke terabytes verzetten over mijn internet, het valt dus echt niet stil op 750 GB hè.
De enkele keer dat ik per ongeluk op smalband kom, kunnen mijn kinderen nog steeds op youtube, zelfs Netflix of Skype. Niemand die klaagt.
Ieder zijn meug zeker... ?
sdke
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

johan.devos schreef:
Ahja? Laat me weten hoe ik Netflix films kan downloaden 's nachts om de volgende dag te bekijken. Legaal.
Dit kun je toch gewoon via de app op iOS of Android? Ik download zo hele reeksen voor op het vliegtuig of in de fitness.

Klopt Johan.

Netflix gebruiken, maar niet weten hoe het helemaal werkt..
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sylvester schreef:Er is overal een beperking hoor.
Dat kan, maar als de provider dit eerlijk communiceert op de productpagina in gewoon lettertype zal niemand daar een probleem mee hebben.

De klachten die worden ingediend bewijzen dat er bij heel wat providers toch een groot probleem is met eerlijke communicatie.
Onbeperkt staat in het woordenboek omschreven als "zonder grenzen". Als mensen tegen de grenzen van hun internetproduct botsen is het toch logisch dat ze dan klagen. Elke maand moeten ze een behoorlijk bedrag betalen voor "onbeperkt internet", eigenlijk is het hun plicht om te klagen als ze ervaren dat hun verbinding wordt dichtgeknepen na een bepaald dataverbruik.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

sdke schreef:
johan.devos schreef:
Ahja? Laat me weten hoe ik Netflix films kan downloaden 's nachts om de volgende dag te bekijken. Legaal.
Dit kun je toch gewoon via de app op iOS of Android? Ik download zo hele reeksen voor op het vliegtuig of in de fitness.

Klopt Johan.

Netflix gebruiken, maar niet weten hoe het helemaal werkt..
1. Je kan maar een beperkt aantal series en/of films downloaden met de netflix app
2. Dit gaat niet op de samsung tv app en ook niet op de LG TV app.
3. Niet echt een vriendelijke opmerking van u...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Na een kwartier gestopt met zoeken op de telenetwebsite, wanneer de dal en piekuren zijn. Als klant zou ik meer kunnen zien ( eerst inloggen ) maar ben geen klant. ( zie screenshot)

En al helemaal te zot, om uwe wekker op 0 uur te zetten, om uw netflix downloads te starten
Bijlagen
Screenshot_20181203-150157_Chrome Beta.jpg
de koe zegt boe
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Kostte me misschien 20 sconden (zonder telenet login):
https://www2.telenet.be/content/www-tel ... rkt-surfen
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Dan krijg k een lege pagina...

Edit : idd, gevonden. Was nog steeds hidden
Bijlagen
Screenshot_20181203-151246_Chrome Beta.jpg
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Er is nochtans een zoekfunctie op de website... gewoon "piekuren" ingeven.

https://www2.telenet.be/content/www-tel ... rkt-surfen
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Allemaal goed en wel die zoekfunctie als je weet dat het bestaat en hoe het noemt.
Wat doet een gemiddelde klant die niet weet dat dat systeem bestaat?

Zoals eerder gezegd had ik zelfs moeite om het te vinden op de productpagina en ik wist naar waar ik zocht. Ik kijk naar de specificaties in grote letters en de voetnoten en alle kleine lettertjes onderaan. Nergens verwacht ik dat de voorwaarden ergens in het midden verstopt zitten onder een uitklapmenu met dan nog eens een stuk of 10 links die je allemaal moet volgen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Als je met 750 GB niet toekomt vraag ik me wel af of die mensen met legale downloads bezig zijn? Tenzij je constant films gaat downloaden in 4K...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Net een nieuwe pc gekocht voor mijn zoon, de games van steam en valve erop zetten was al 300gb. Kheb 2 zonen, en wij twee nog. Vorige maand op smalband op 1000gb gegaan bij scarlet. Ook nog netflix, youtube etc
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die steam library is al 1 voorbeeld van wat je 's nachts kan laten lopen (of de library overzetten van de oude pc).

Piekuren zijn redelijk ruim - middernacht tot 12h 's middags geloof ik. Daarin moet je toch al een groot stuk van je downloads kunnen doen, niet?

<rant>
En al dat geneut over 'ongelimiteerd'... kijk, ge kunt zagen zoveel ge wilt over 't feit dat het niet duidelijk op de pagina staat, maar ga dan zagen bij Telenet en/of ombudsman, en niet tegen de mensen hier die u zeggen dat ze het in 5 klikken gevonden hebben.

Staat het aanbod/voorwaarden u niet aan, dan moet je elders je geld insteken. That's how it works.
</rant>
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

satellitetv schreef:Als je met 750 GB niet toekomt vraag ik me wel af of die mensen met legale downloads bezig zijn? Tenzij je constant films gaat downloaden in 4K...
Welja, de topicstarter heeft een gezin van 4 dat dagelijks allemaal apart dingen in 4K bekijkt zo te zien.
Volgens mij heb je dan grotere problemen dan je internetlimiet, maar goed.

De enige oplossing om dit aan te kaarten:
1) Schrijf naar de ombudsdienst
2) Zeg uw abonnement op

Forumposts gaan dit probleem niet oplossen helaas, die discussie is al genoeg gevoerd.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”